2022-04-10, 11:26
  #7825
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker ärligt talat det är patetiskt att det finns vuxna människor som har ursäkter/bortförklaringar som att Liverpool bara vann för det var covid-säsong osv. Känns som något som 10 åringar skulle sitta och bråka om. Hade det varit Arsenal som vann ligan den säsongen så hade man inte hört något om "det betyder inget för det var bara under covid-säsongen". Sitter säkert folk o säger att Leicester endast vann ligan sin säsong för att andra lag 'hade en dålig säsong' osv.

Personligen tycker jag man kan ge cred där det förtjänas när lag vinner titlar även om det är lag man inte gillar själv. Blir bara löjligt när man håller andra lag till en annan standard än sitt eget lag.

Det är ju inga starka argument du kommer med precis. Trots att detta är ett diskussionsforum så tycks väldigt många precis som afk vilja vara flockdjur, konforma och snälla får. Det är bra att ha en annan åsikt, det är bra att yttra en annan åsikt.

Det är nyttigt att utmana sina egna tankar och se saker och ting ur ett annat perspektiv.

Visst, det är inte en kulle värd att dö på. Det blir bara så löjligt när liverpoolmaffian ballar ur och kallar sig för ett av världens bästa lag när de först efter 2018 utmanar City på allvar.

Jag personligen räknar inte säsongen 19/20* bland annat för att den avbröts och en massa fluff som inte hör fotbollen till infördes. Jag redogjorde för detta i ett tidigare inlägg i fredags. Hur kan man förresten räkna en titel utan en riktig segerparad efteråt?
Citera
2022-04-10, 11:27
  #7826
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Förstår hur du tänker, givetvis ett svårt drag tanke på avsaknad av språket och erfarenheten men grabben har förutsättningar för att klara rollen.
Förutsåg innan alla andra här om vad Kelleher besatt för kunskap utan att han hade visat sig på stora scenen.
Vad ser jag då i Diaz? Bolltransporter, bollhållare, fysik stark, löpstark, uthållig (fattas en sommarträning för PL tempo) bollvinnare.

På förhand är mittfältet vårt svaga kort men når de hög höjd av sitt kunnande kan det räcka långt.

Sen trodde jag det var okej att lansera egna idéer..

Köper inte riktigt att språket skulle vara nåt större hinder då tex. Firmino fortfarande knappt kan prata engelska. Iofs förstår han nog bättre än han pratar.
__________________
Senast redigerad av TheJacket 2022-04-10 kl. 11:30.
Citera
2022-04-10, 11:36
  #7827
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Köper inte riktigt att språket skulle vara nåt större hinder då tex. Firmino fortfarande knappt kan prata engelska. Iofs förstår han nog bättre än han pratar.
Diaz klarar sin nuvarande roll galant men givetvis bättre om han kunde språket. Några av tränarna kan ju hans språk så visst skulle det i teorin funka.
Dock behövs engelska för att kunna kommunicera vilket är betydligt viktigare att kunna på mittfältet än i anfallet.
__________________
Senast redigerad av Drickback 2022-04-10 kl. 12:34.
Citera
2022-04-10, 12:11
  #7828
Medlem
Fan vad bra det går nu, ruggig form, jag var lite tveksam om Kulusevski skulle kunna göra avtryck men herregud vad bra han har kommit in i det. Tacksamt att Brighton vann också, förhoppningsvis gör dom inte samma sak i nästa omgång.
Citera
2022-04-10, 12:38
  #7829
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Citerar du Klopp? Är det en hyllning till hans lama ursäkter?

Covidsäsongen* kommer alltid vara med en asterisk på slutet.

När du säger att säsongen 19/20 "inte räknas enligt dig" lyckas du med konststycket att vara barnslig, hycklande, patetisk - och lägga dig under mycket av nivån din Arsenal-kollega härinne brukar göra. Men vill du fortsätta skämma ut dig, kör hårt.

Alla som läser härinne vet med 100% - förlåt, 130% - säkerhet att du hade haft en annan linje om Arsenal lett ligan med 22p och 9 omgångar kvar. Men nu var det ett lag du inte tycker om, och då jobbar hjärnan hårt för att hitta argument till att "det räknas inte".

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker ärligt talat det är patetiskt att det finns vuxna människor som har ursäkter/bortförklaringar som att Liverpool bara vann för det var covid-säsong osv. Känns som något som 10 åringar skulle sitta och bråka om. Hade det varit Arsenal som vann ligan den säsongen så hade man inte hört något om "det betyder inget för det var bara under covid-säsongen". Sitter säkert folk o säger att Leicester endast vann ligan sin säsong för att andra lag 'hade en dålig säsong' osv.

Personligen tycker jag man kan ge cred där det förtjänas när lag vinner titlar även om det är lag man inte gillar själv. Blir bara löjligt när man håller andra lag till en annan standard än sitt eget lag.

Exakt. Det som skiljer en person som klarar av att agera vuxet och sportsligt, och en som likt ett barn sitter och gnäller på påhittade orättvisor, för att man inte vill kännas vid verkligheten.

Jag är inte SAFs största fan, tycker han var en ganska stor douchebag. Men måste ju ändå tillstå att han var en jävla trollkarl som manager, fick ut maximalt av sina lag (som innehöll rätt många medelmåttor genom åren) och skapade ett ohyggligt jobbigt lag att möta. Visst finns det något i Fergie Time - men man måste också minnas att United nästan alltid fick in det där jävla målet de behövde också. Mentality monsters. Spelarna visste att det här grejar vi, fulla av självfötroende, som getts dem av managerns bygge.

Ja, detta är enklare att medge i efterhand
Citera
2022-04-10, 12:50
  #7830
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Det är ju inga starka argument du kommer med precis. Trots att detta är ett diskussionsforum så tycks väldigt många precis som afk vilja vara flockdjur, konforma och snälla får. Det är bra att ha en annan åsikt, det är bra att yttra en annan åsikt.

Det är nyttigt att utmana sina egna tankar och se saker och ting ur ett annat perspektiv.

Visst, det är inte en kulle värd att dö på. Det blir bara så löjligt när liverpoolmaffian ballar ur och kallar sig för ett av världens bästa lag när de först efter 2018 utmanar City på allvar.

Jag personligen räknar inte säsongen 19/20* bland annat för att den avbröts och en massa fluff som inte hör fotbollen till infördes. Jag redogjorde för detta i ett tidigare inlägg i fredags. Hur kan man förresten räkna en titel utan en riktig segerparad efteråt?

Det är klart det är bra med olika perspektiv och folk kommer ha olika åsikter. Jag lider lite med Liverpool fansen som inte riktigt fick fira sin PL vinst som andra lag kunnat göra andra säsonger, samtidigt står jag fast vid att supportrar av andra lag som fnyser med "det räknas inte för det var covid-säsong" hade inte alls sagt likadant om det var deras eget lag som vann. Hade Arsenal vunnit PL så hade både du och generalen varit lyriska över det och jag säger inget emot det - vinner ens lag så är det klart man ska vara glad.

Jag håller tekniskt sett på största rivalen till Liverpool sett till antal PL titlar så det svider såklart att Liverpool går bra men just "Liverpool-maffian" känns som ett begrepp som kastas runt här som är lite löjligt. Känns som det finns två sorters Liverpool-fans här - de som är ganska vettiga och nyanserade och tar upp det bra och det dåliga, de som säger "det blir svårt då City är bra" och som pratar om sitt lag som ett av England's 2 bästa lag senaste åren vilket ändå är objektivt sant sett till hur det har gått. Sen har du en skara deluded fans som likt generalen aldrig har något vettigt o säga och allt är en överdrift där Liverpool är historiens bästa lag och ska vinna 4-5 titlar på en säsong osv osv. Att dra alla över en kam blir därför missvisande och det är precis samma sätt att det finns en handfull vettiga Arsenal-fans här men pga att det finns ett svart får i flocken så späs Arsenal-hatet och hånet på ännu mer.

Blir en rolig match i eftermiddag som neutral och jag tror segrarna kniper PL titeln. Skulle det bli oavgjort så lever det fortfarande också, men det känns som den typen av match där båda lagen verkligen kommer gå för det.
Citera
2022-04-10, 13:17
  #7831
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
När du säger att säsongen 19/20 "inte räknas enligt dig" lyckas du med konststycket att vara barnslig, hycklande, patetisk - och lägga dig under mycket av nivån din Arsenal-kollega härinne brukar göra. Men vill du fortsätta skämma ut dig, kör hårt.

Alla som läser härinne vet med 100% - förlåt, 130% - säkerhet att du hade haft en annan linje om Arsenal lett ligan med 22p och 9 omgångar kvar. Men nu var det ett lag du inte tycker om, och då jobbar hjärnan hårt för att hitta argument till att "det räknas inte".

Vad har du för argument? Det enda jag ser är personangrepp och att du försöker svartmåla mig.

Minns du att Arsenal "vann" FA cupen 2020*? Matcherna spelades utan publik, med politiska BLM, vätskepaus som blev taktikpaus och utökade byten. Jag bryr mig inte om den "cupvinsten". 19/20* ser jag som du vet på samma sätt. Ingen publik och allt annat fluff förstörde inramningen, det där är inte fotboll.

Sen så var det allmän misär med all covid runt om oss. Det fick mig att inse att just nu finns det viktigare saker än att spela klart en löjlig PL eller FA cup. Jag skulle aldrig vilja vinna något under sådana förutsättningar, mitt fotbollsintresse har verkligen minskat sen den blev så politisk och woke. Där har Jordan Henderson en stor skuld, han är väl spelarnas representant?
__________________
Senast redigerad av Schmoove 2022-04-10 kl. 13:25.
Citera
2022-04-10, 13:40
  #7832
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Vad har du för argument? Det enda jag ser är personangrepp och att du försöker svartmåla mig.

Minns du att Arsenal "vann" FA cupen 2020*? Matcherna spelades utan publik, med politiska BLM, vätskepaus som blev taktikpaus och utökade byten. Jag bryr mig inte om den "cupvinsten". 19/20* ser jag som du vet på samma sätt. Ingen publik och allt annat fluff förstörde inramningen, det där är inte fotboll.

Sen så var det allmän misär med all covid runt om oss. Det fick mig att inse att just nu finns det viktigare saker än att spela klart en löjlig PL eller FA cup. Jag skulle aldrig vilja vinna något under sådana förutsättningar, mitt fotbollsintresse har verkligen minskat sen den blev så politisk och woke. Där har Jordan Henderson en stor skuld, han är väl spelarnas representant?

Så titeln väger inte lika tungt för att du hade mkt i livet då ? Tur att inte alla tänker som dig haha.

Titeln kommer alltid vara Liverpools det året oavsett hur du och generalen inbillar er saker för att må bättre!
Citera
2022-04-10, 14:18
  #7833
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Vad har du för argument? Det enda jag ser är personangrepp och att du försöker svartmåla mig.

Minns du att Arsenal "vann" FA cupen 2020*? Matcherna spelades utan publik, med politiska BLM, vätskepaus som blev taktikpaus och utökade byten. Jag bryr mig inte om den "cupvinsten". 19/20* ser jag som du vet på samma sätt. Ingen publik och allt annat fluff förstörde inramningen, det där är inte fotboll.

Sen så var det allmän misär med all covid runt om oss. Det fick mig att inse att just nu finns det viktigare saker än att spela klart en löjlig PL eller FA cup. Jag skulle aldrig vilja vinna något under sådana förutsättningar, mitt fotbollsintresse har verkligen minskat sen den blev så politisk och woke. Där har Jordan Henderson en stor skuld, han är väl spelarnas representant?

Din premiss till diskussion är alltså att vi ska behöva argumentera varför Liverpools titel 19/20 borde gälla?

Enligt den linjen, ska du då behöva argumentera varför Arsenal verkligen vann titel X eller verkligen var invincibles pga externa skäl som jag drar ur mitt eget rövhål? Nej, självklart inte.

Pga force majeure fick man anpassa tävlingen medan den pågick. Olyckligt men lika för alla. När tävlingen var slut vann Liverpool tävlingen för de tog 18p mer än tvåan på 38 matcher. Det är inte mer komplicerat än så.

Premier League har utsett vinnaren, delat ut medaljerna, trofén står i prisskåpet. Det är över.

Fakta bryr sig inte om dina känslor.
__________________
Senast redigerad av EnLitenFrys 2022-04-10 kl. 14:24.
Citera
2022-04-10, 14:23
  #7834
Medlem
Vatos.Locoss avatar
''Spurs have now scored more PL goals this season under Antonio Conte (appointed November) than Arsenal have under Arteta''

Citera
2022-04-10, 14:37
  #7835
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Ligan var redan avgjord nar den pausades for covid. Om jag inte minns fel sa var Liverpool +20 poang fore city. Om man ska prata om en covid-sasong sa ar det 20/21
Nix, det var den inte. Liverpool säkrade titeln först med 7 omggr kvar att spela.
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Lite svårt att ta ditt resonemang på allvar när du lanserar "Diaz på mittfältet" i en direkt titelavgörande match. Han kom nyss, har inte spelat en sekund i den rollen, pratar inte engelska.. självklart ska vi ha spelare som kan rollen utan och innan på mittfältet. Troligen blir det Thiago men Keita, CuJo, Milner går alla före i Diaz i den rollen.

Diaz skulle kunna få starta som forward i egenskap av form, men det är den enda position han är aktuell för.



Det spelar ingen roll för de som har den linjen. Himlen var för molnig dagen det avgjordes, bollen var pumpad för dåligt, gräset var alldeles för vått i många av Liverpools matcher. VOIDA SÄSONGEN FFS, räknas inte.
Siktar enbart till den nedersta delen av inlägget:
Men du låter exakt som en viss tysk manager, efter att hans lag har förlorat ngn match, i det inlägget där.

A good one, Lilla Frysen
Citera
2022-04-10, 14:49
  #7836
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nix, det var den inte. Liverpool säkrade titeln först med 7 omggr kvar att spela.
Bara det att vinna världens svåraste lite med 7 omgångar kvar borde hyllas, hade pandemi stängt ligan 1 vecka senare hade vi sluppit allt snack om rätt vinnare. Kan ju resonera så om säsongen efter också då det var folktomt på läktarna inledningsvis.
Så utan publik ingen vinst? Oj oj vad säger man om OS som precis gick? Ingen vann 😳😬
__________________
Senast redigerad av Drickback 2022-04-10 kl. 14:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in