2022-04-10, 01:21
  #7813
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tippar Klopp går på rutin och att det blir:

Alisson - TAA, Matip, VvD, Robbo - Fabinho, Hendo, Thiago - Jota, Firmino, Salah

Tror inte Diaz startar efter 90 minuter i CL i veckan, han blir ett ess Klopp kastar in från bänken vid behov. Matip startar före Konate för man kommer ligga lägre och vara mer tillbakapressade än "vanliga" matcher, så snabbhet är inte lika viktigt som mot en motståndare där man har mest possession på motståndarens planhalva.

Det jag känner mig tveksam på är om Klopp väljer Mane före Firmino, att han kör Mane, Jota, Salah. Men det tror jag inte, tror han vill ha Firminos egenskaper på plan imorgon.
Ser inga problem att Diaz startar, matchen gick i tisdags och han har matchas hårdare än så i Liverpool. Diaz är klar bättre än Mané på att jobba hem och orkar hålla tempo åt båda hållen.
Konates snabbhet kan behövas för täcka upp ytan runt Trent även om Matip också är duglig. Visst blir det mindre boll innehav än vanligt men också mer tempoväxlingar runts Trent & Robertson.
Vill gärna ha med Firmino men hittar inget utrymme för det.
Vill till att Henderson & Thiago orkar löpa över stora ytor dessvärre händer det väldigt sällan för Thiago’s del.
Själv skulle jag kunna tänka mig att Diaz spelar Thiago’s roll även om han ej brukar spela på mittfältet tror jag han har förutsättningar att klara det och då få in Firmino mellan Mané & Salah.
Citera
2022-04-10, 03:27
  #7814
Medlem
Viktig match för pool idag mot City. Tror dom vinner denna
Citera
2022-04-10, 09:20
  #7815
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag borde väl ha förstått att det är för kluvet för dig och likasinnade att kunna fatta vad det handlade om, även om varenda vuxen, normal begåvad individ borde kunna förstå det.

Hursomhelst, du skrev ju att Arsenal ”aldrig går till UCL”, gjorde du inte just det? Och då frågade jag dig om vilken engelsk klubb det är som har gått till UCL flest ggr och/eller vilken engelsk klubb är den enda klubben som har gått till UCL 21 säsonger i rad.. Men i vanlig i ordning, så har du inte ngt vettigt eller bra svar att komma med när du har blivit skolad, och då ändrar du fokuset bort från temat som du själv drog upp.

Loserklubb nr 1. Gått dit hela 21 säsonger i rad men bara varit nära att vinna en gång innan Henke Larsson tryckte er i arse.
Citera
2022-04-10, 10:06
  #7816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Statistik på city’s hemmaplan sedan 2003 för Liverpool är:
Matcher: 18
Vinster: 3
Oavgjorda: 7
Förluster: 8
Målskillnad: 17-32

Hoppas Liverpool kan öka på vinsthögen imorgon fast City är favoriter då det spelar bättre och är starkare konditionsmässigt just nu med det sagt så ska matchen spelas och Liverpool brukar kunna plocka fram lite stordåd i såna här lägen.

Nu lär Salah starta men är kluven till det, hans form är verkligen en bit från toppen fast hur ska man då formera anfallet 🤔 Diaz är given, frågan är vilken kombination som kommer hota backlinjen mest?
Mittfältet blir säkerligen Fabinho, Henderson & Thiago. Alisson, VvD, Trent, Robertson är givna frågan är om Konate startar pga av sin snabbhet eller Matip med sin erfarenhet?


Framförallt så har inte Liverpool slagit City på senaste 4 matcherna, senasy va 2019 och då på hemmaplan. Va inne på 2a på denna matchen men Pep verkar ha mentala övertaget vilket gör en hel del. Lägg till att Salah inte sett mycket ut för världen sen jul så får jag nog tyvärr se City som favorit i matchen, även om jag hoppas på Liverpool. Blir att helgardera på tipset iaf
Citera
2022-04-10, 10:18
  #7817
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Liverpool har ju bara vunnit 1 ligatitel efter att Klopp blev deras chef i 2015, detta var dessutom en titel som de vann under covid-säsongen

Ligan var redan avgjord nar den pausades for covid. Om jag inte minns fel sa var Liverpool +20 poang fore city. Om man ska prata om en covid-sasong sa ar det 20/21
Citera
2022-04-10, 10:27
  #7818
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Ser inga problem att Diaz startar, matchen gick i tisdags och han har matchas hårdare än så i Liverpool. Diaz är klar bättre än Mané på att jobba hem och orkar hålla tempo åt båda hållen.
Konates snabbhet kan behövas för täcka upp ytan runt Trent även om Matip också är duglig. Visst blir det mindre boll innehav än vanligt men också mer tempoväxlingar runts Trent & Robertson.
Vill gärna ha med Firmino men hittar inget utrymme för det.
Vill till att Henderson & Thiago orkar löpa över stora ytor dessvärre händer det väldigt sällan för Thiago’s del.
Själv skulle jag kunna tänka mig att Diaz spelar Thiago’s roll även om han ej brukar spela på mittfältet tror jag han har förutsättningar att klara det och då få in Firmino mellan Mané & Salah.

Lite svårt att ta ditt resonemang på allvar när du lanserar "Diaz på mittfältet" i en direkt titelavgörande match. Han kom nyss, har inte spelat en sekund i den rollen, pratar inte engelska.. självklart ska vi ha spelare som kan rollen utan och innan på mittfältet. Troligen blir det Thiago men Keita, CuJo, Milner går alla före i Diaz i den rollen.

Diaz skulle kunna få starta som forward i egenskap av form, men det är den enda position han är aktuell för.

Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Ligan var redan avgjord nar den pausades for covid. Om jag inte minns fel sa var Liverpool +20 poang fore city. Om man ska prata om en covid-sasong sa ar det 20/21

Det spelar ingen roll för de som har den linjen. Himlen var för molnig dagen det avgjordes, bollen var pumpad för dåligt, gräset var alldeles för vått i många av Liverpools matcher. VOIDA SÄSONGEN FFS, räknas inte.
Citera
2022-04-10, 10:32
  #7819
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Lite svårt att ta ditt resonemang på allvar när du lanserar "Diaz på mittfältet" i en direkt titelavgörande match. Han kom nyss, har inte spelat en sekund i den rollen, pratar inte engelska.. självklart ska vi ha spelare som kan rollen utan och innan på mittfältet. Troligen blir det Thiago men Keita, CuJo, Milner går alla före i Diaz i den rollen.

Diaz skulle kunna få starta som forward i egenskap av form, men det är den enda position han är aktuell för.



Det spelar ingen roll för de som har den linjen. Himlen var för molnig dagen det avgjordes, bollen var pumpad för dåligt, gräset var alldeles för vått i många av Liverpools matcher. VOIDA SÄSONGEN FFS, räknas inte.


Han har tjatat om Diaz på mitten sedan han kom och jag kan inte riktigt förstå varför.
Citera
2022-04-10, 10:36
  #7820
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Han har tjatat om Diaz på mitten sedan han kom och jag kan inte riktigt förstå varför.

Man kan alla ha sina personliga preferenser baserat på detaljer man uppfattat i matcher (jag hatar t.ex. Gomez på högerback), men man måste ju vara realistisk. Diaz har spelat noll sekunder på mittfältet sen han kom och kommer givetvis inte lanseras i helt ny roll i en så viktig match.
Citera
2022-04-10, 10:38
  #7821
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det spelar ingen roll för de som har den linjen. Himlen var för molnig dagen det avgjordes, bollen var pumpad för dåligt, gräset var alldeles för vått i många av Liverpools matcher. VOIDA SÄSONGEN FFS, räknas inte.

Citerar du Klopp? Är det en hyllning till hans lama ursäkter?

Covidsäsongen* kommer alltid vara med en asterisk på slutet.
Citera
2022-04-10, 10:43
  #7822
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det spelar ingen roll för de som har den linjen. Himlen var för molnig dagen det avgjordes, bollen var pumpad för dåligt, gräset var alldeles för vått i många av Liverpools matcher. VOIDA SÄSONGEN FFS, räknas inte.

Tycker ärligt talat det är patetiskt att det finns vuxna människor som har ursäkter/bortförklaringar som att Liverpool bara vann för det var covid-säsong osv. Känns som något som 10 åringar skulle sitta och bråka om. Hade det varit Arsenal som vann ligan den säsongen så hade man inte hört något om "det betyder inget för det var bara under covid-säsongen". Sitter säkert folk o säger att Leicester endast vann ligan sin säsong för att andra lag 'hade en dålig säsong' osv.

Personligen tycker jag man kan ge cred där det förtjänas när lag vinner titlar även om det är lag man inte gillar själv. Blir bara löjligt när man håller andra lag till en annan standard än sitt eget lag.
Citera
2022-04-10, 11:13
  #7823
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Lite svårt att ta ditt resonemang på allvar när du lanserar "Diaz på mittfältet" i en direkt titelavgörande match. Han kom nyss, har inte spelat en sekund i den rollen, pratar inte engelska.. självklart ska vi ha spelare som kan rollen utan och innan på mittfältet. Troligen blir det Thiago men Keita, CuJo, Milner går alla före i Diaz i den rollen.

Diaz skulle kunna få starta som forward i egenskap av form, men det är den enda position han är aktuell för.



Det spelar ingen roll för de som har den linjen. Himlen var för molnig dagen det avgjordes, bollen var pumpad för dåligt, gräset var alldeles för vått i många av Liverpools matcher. VOIDA SÄSONGEN FFS, räknas inte.
Förstår hur du tänker, givetvis ett svårt drag tanke på avsaknad av språket och erfarenheten men grabben har förutsättningar för att klara rollen.
Förutsåg innan alla andra här om vad Kelleher besatt för kunskap utan att han hade visat sig på stora scenen.
Vad ser jag då i Diaz? Bolltransporter, bollhållare, fysik stark, löpstark, uthållig (fattas en sommarträning för PL tempo) bollvinnare.

På förhand är mittfältet vårt svaga kort men når de hög höjd av sitt kunnande kan det räcka långt.

Sen trodde jag det var okej att lansera egna idéer..
Citera
2022-04-10, 11:18
  #7824
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlasetEtomt
Framförallt så har inte Liverpool slagit City på senaste 4 matcherna, senasy va 2019 och då på hemmaplan. Va inne på 2a på denna matchen men Pep verkar ha mentala övertaget vilket gör en hel del. Lägg till att Salah inte sett mycket ut för världen sen jul så får jag nog tyvärr se City som favorit i matchen, även om jag hoppas på Liverpool. Blir att helgardera på tipset iaf
Fullt medveten om det likaså att Pep aldrig vunnit båda mötena (vilket de inte gör denna säsongen heller mot Klopp) vilket Klopp gjorde 15/16

Ja matchen kan gå hur som helst men favoritskapet ligger hos City. Vill till att Liverpool prickar form spelmässigt för att vinna.
City har bättre spelare totalt sett men Liverpool får ut mer av sin trupp sett till vad trupperna kostar.
__________________
Senast redigerad av Drickback 2022-04-10 kl. 11:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in