2022-04-10, 13:23
Avslutad
Här har vi ytterligare ett exempel på kyrkans roll i Putins krig. En brutal officer med hög rang välsignas. Vet prästerna överhuvud taget vad de gör i Guds namn?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eExoE4/befalhavaren-pekas-ut-som-slaktaren-i-butja
Citera
2022-04-10, 13:25
Medlem
StigaSols avatar
Du behöver inte bevisa om och om igen att du är dum i huvudet. Vi vet det redan. Tycker du att det är bra för ryssarna att ha en diktator vid makten, han som själv såg till att sitta för evigt?

Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Du pratar strunt. Det politiska och ekonomiska läget i USA är instabilt. Inte bara det politiska utan även det ekonomiska för låneekonomin och dollartryckandet har gjort att USA och EU enligt väldigt många bedömare närmar sig farliga nivåer. Det är faktiskt så att det som kan rädda länder i en sådan situation är ett krig. Fö närmade sig Hitler-Tyskland sådana ekonomiska problem eftersom man kört igång ekonomin så otroligt expansivt sedan "machtübername" att man närmade sig ekonomisk katastrof innan kriget sattes igång - man hade inte råd att betala alla lån. Krig var nödvändigt och situationen är faktiskt liknande nu för USA/EU. Kriget i Ukraina har medvetet drivits fram av Nato. Rysslands ekonomi har inget som helst behov av krig.

Ni Nato-stridstuppar tycks tro att världen och världens ledare kan delas upp i onda och goda och de handlar efter respektive personlighet. Ja ja... då förstår man inte mycket av vad som händer och blir enkelt kanonmat för vad skit som helst.

Samma med det här med krigsbrott och USA. Det borde vara tankeväckande att Nato regelmässigt råkar ut för krigsbrott när de vill starta eller fortsättas krig. Fienderna till Nato utför alltid krigsbrott när Nato är på väg att förlora och dessa krigsbrott är alltid väldigt ologiska - däremot bra och lägliga för Nato propagandan. När "den demokratiska oppositionen" var på väg att förlora i Douma i Syrien för några år sedan och förhandlade med Assad om utrymning så satte Assad plötsligt in gasanfll mot civila. USA fick anledning att skicka ett antal Tomahawks men det Assad beskylldes för var helt ologiskt.
Samma nu i Kramatogorsk. En järnvägsstation som används för militära transporter och persontrafik beskjuts med robot med splitterverkan som dödar människor men på inget sätt påverkar transporter på järnvägen. Ryssarna beskylls av Nato för att göra den ur deras synpunkt helt ologiska handlingen och de får skäl att sända ännu fler moderna USA vapen så kriget blir ännu värre. Hela östra Ukraina kommer bli en söndermald grushög.

Ni skall fan i mig inte tro att ni är historiens första idioter. På 1930-talet satt nazister och grät över vad judar gjorde med deras små söta ariska barn. Ni är samma sorts idioter och nu tycks ni vilja starta världskrig som kan förinta mänskligheten för den demokratiska rättigheten att hata ryssar och rysktalande. Skämmes!
Citera
2022-04-10, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydneystockholm
Nyaste Carl Gustaf pads in Ukraina.
Ser ut som Sverige har skickat dom ändå.
https://twitter.com/markito0171/status/1513101468181618688

Canada har skickat Carl-Gustaf till Ukraina.

https://militaryleak.com/2022/03/06/canada-to-supply-4500-m72-and-100-carl-gustaf-anti-tank-weapons-to-ukraine/
Citera
2022-04-10, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nu är jag helt säker på att du skämtar? Du utgår ifrån att denna invasion var en spontanhandling där de bestämde sig i Februari-22, bara för att. De föregicks av mängder av förhandlingar under dessa 8 år kriget har pågått. Zelensky vägrade med troliga löften om både eu medlemskap och Nato medlemskap.
Att ukraina skulle gå med i Nato var naturligtvis ett avtalsbrott med Ryssen då detta avtal från 90 talet är en överenskommelse att Nato EJ skall utvidga österut.
Du förstår att USA vill kontrollera Ryssen av rent ekonomiska skäl va? Olja o gas du vet.
De enda som tjänar på denna konflikt, genom sanktioner och ostabilitet är Biden.
Men jag är helt säker på att du vet detta redan, eller analyserar du så grunt att du bara tror msm propaganda?

Jo jag vet att du är en ryssmegafon och endast tar upp de vinklar som passar din agenda. Utan att skämta.
Jag kommer alltid idiotförklara människor som förklarar ett anfallskrig som försvar. Paranoida ynkryggar som tyvär fått tag på vapen. Inget annat. Sedan att ni hittar en väldans massa saker att skylla denna katastrof på. Får mig att fundera på att skämta....
Citera
2022-04-10, 13:27
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gym84
Här har vi ytterligare ett exempel på kyrkans roll i Putins krig. En brutal officer med hög rang välsignas. Vet prästerna överhuvud taget vad de gör i Guds namn?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eExoE4/befalhavaren-pekas-ut-som-slaktaren-i-butja

De fyller väl på sina plånböcker som alla andra korrupta ryska ledargestalter.
Citera
2022-04-10, 13:28
Medlem
Citat:
Nu är jag helt säker på att du skämtar? Du utgår ifrån att denna invasion var en spontanhandling där de bestämde sig i Februari-22, bara för att. De föregicks av mängder av förhandlingar under dessa 8 år kriget har pågått. Zelensky vägrade med troliga löften om både eu medlemskap och Nato medlemskap.
Att ukraina skulle gå med i Nato var naturligtvis ett avtalsbrott med Ryssen då detta avtal från 90 talet är en överenskommelse att Nato EJ skall utvidga österut.
Du förstår att USA vill kontrollera Ryssen av rent ekonomiska skäl va? Olja o gas du vet.
De enda som tjänar på denna konflikt, genom sanktioner och ostabilitet är Biden.
Men jag är helt säker på att du vet detta redan, eller analyserar du så grunt att du bara tror msm propaganda?

Finns inget sådant avtal. Åtminstone ingenting skriftligt, men om det gör det vill jag du visar det. Den som bryter mot avtal är rySSen. T.ex. Budapestavtalet eller Minskavtalet där inte en enda punkt har uppfyllts.
Citera
2022-04-10, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Canada har skickat Carl-Gustaf till Ukraina.

https://militaryleak.com/2022/03/06/canada-to-supply-4500-m72-and-100-carl-gustaf-anti-tank-weapons-to-ukraine/

Utmärkt! Tycker Sverige borde skicka ett gäng också.
Citera
2022-04-10, 13:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Folket i Donbass måste ju ångra sin självständighetsföraring så in i helvete nu. Hade de vetat att Ryssland skulle använda deras landområde för Total War så hade de nog aldrig bjudit in Ryssland från början.

Det är nog flera år sedan de ångrade det. Dessa områden har bara varit misär, arbetslöshet och utflyttning. Men vissa pensionärer har tydligen fått 2 pensioner så de har stannat.
Citera
2022-04-10, 13:31
Medlem
Citat:
Har ju redan blivit konstaterat att Ukraina inte hade fått gå med. Tyskland och Frankrike tror jag det var som var starkt emot det.
EU har dom all rätt i världen att gå med i.
Denna överenskommelse var i så fall muntlig. Klantigt, och inget dom kan hänvisa till.
Citera
2022-04-10, 13:33
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Utmärkt! Tycker Sverige borde skicka ett gäng också.

Har för mig man tvekade eftersom C-G kräver mer utbildning. Fast så svårt borde det inte vara.

NLAW står för 40% av allt förstört pansar, det värmer i hjärta att höra.
Citera
2022-04-10, 13:33
Medlem
StigaSols avatar
Putin lärde sig ju när han var sopgubbe till borgmästaren i S:t Petersburg, men sedan fick han också se hur man kunde förlora makten när folket röstade bort borgmästaren, och då blev Putin arbetslös. Han har lärt av sina misstag, demokrati är inte bra för makten, det vet han.

Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja man fattar inte...

Kreml och den ryska maffian verkar sitta ihop också.
Det finns ingen klar gräns mellan Kreml och maffian.

Det är inte konstigt att Putins armé är oduglig.

Pengarna som skulle gått till armén, har försvunnit i topparnas fickor.

Angående vad som sker på marken, finns inte mycket att tillägga. Det finns inga gränser. Det börjar ju likna folkmord.

Man deporterar invånare, mördar alla man ser (inklusive barn), rakar fångars huvuden, skiter totalt i krigslagar och bombar civila 24/7.

Det senaste jag läste, var att ryssarna våldtagit en 11-årig pojke, inför hans mor.

Vem ska lita på Ryssland efter detta?
Citera
2022-04-10, 13:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Ja, jag har också fått läsa på om Harpoon
Verkar som att det funnits ett projekt där man utvecklat landbaserad avfyrning för taiwanesiska militären men jag har inte sett att Storbritannien har det i sin arsenal. Oavsett är det ju ett rätt komplext system som kräver radarsystem , eldledningsenheter etc. Boris kan ju vara rätt stor i käften så kanske att han bara sagt för mycket?

Jag upprepar annars min ståndpunkt att Sverige borde leverera RBS-15 direkt från svenska JAS-plan mot ryska fartyg.

Jag hoppas ukrainska och brittiska militärer har diskuterat med varandra innan sådana beslut fattas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in