Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Här har vi en rysk soldat som ska ha kedjats fast och sedan bränts levande till döds:
https://t.me/neoficialniybezsonov/11106
Är det sant? Vem vet? Men det vi har sett hittills av de ukrainska terrorstyrkorna talar väl inte direkt för att det skulle vara helt otänkbart. Jag drar mig faktiskt för att jämföra Ukrainas armé med IS nu för tiden, eftersom jag tycker det är lite väl orättvist mot de islamistiska terroristerna. Skalan på bestialiteterna verkar vara så mycket större i Ukraina.
😂😂😂
Terrorism är att använda våld för att skrämma staten och dess invånare för politiska syften. Ukrainas militär försvarar både sin stat och dess övriga medborgare från en främmande militärmakt som ockuperar deras land, alltså är det inte en terrorhandling juridskt sett utan snarare ett krigsbrott (och om ukrainska soldater begått en sådan handling ska de fällas för den i domstol precis som ryssar).
Ryssland eller snarare V. Puttler & CO har mer gemensamt med IS; de hatar väst, sekularism, bögar, yttrandefrihet, feminism och fängslar, mördar våldtar och lemlästar de som tycker annorlunda. Ryska soldater, precis som IS, ägnar sig också åt att våldta barn. Till och med 3-åringar. Nu har Ryssland, precis som IS, dessutom invaderat ett land och begår systematiska krigsbrott i Ukraina.
Just nu framstår du som en byfåne som har lärt sig begrepp, juridik, logik, och skillnaden mellan sant och falskt direkt från Kreml.
Ingen här går på den dynga du sprider. Det är inte svårt att genomskåda Puttler apologeter. 🥱