2022-04-10, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Är dom annorlunda än Putins tal då, du som läst? Du har inte läst något alls mer än rubriker och du har inga länkar. Vem trodde annat. Jag skulle ju kunna be dig citera något från texterna men bryr mig inte för det gör du knappast för jag skulle ju kontrollera dom citaten och du vet det.

Rysskramare, Ukrainakramare, Afgankramare, USA-kramare ... att ni orkar.

Jaså, du har bevisat något tycker du? Självklart läser jag inte texter på ryska översatt i något forum av vem som helst med du har inga problem med det eftersom du inte verkar kunna tänka kritiskt. Jag tror knappast hans eventuella texter skiljer sig så mycket från han tal och vad han tidigare sagt. Men visst, en kunskapslucka där hos mig om du nu tycker att Putins tankar är så viktiga att du måste läsa dom. Själv bryr jag mig inte så mycket om Putin eftersom han är gammal och hans makt begränsas mer och mer av det faktumet. Orsaken till att jag tyckte vi skulle vänta ut honom och även tvinga Ukraina till att göra det. Vissa har bråttom med att sticka världen i brand.

Själv använder jag inga barnsliga slagord. Jag önskar man hade möjlighet att säga samma om mitt land, "Ära till Sverige" och vifta med flaggan. Det tangerar nästan hets mot folkgrupp numera och man skulle få stämpeln rasist, tyvärr.

>>>Hans essäer/artiklar finns upplagda på engelska kremlin hemsidan. Vill inte länka till skiten.
Citera
2022-04-10, 11:57
Medlem
Cyprezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här har vi en rysk soldat som ska ha kedjats fast och sedan bränts levande till döds:

https://t.me/neoficialniybezsonov/11106

Är det sant? Vem vet? Men det vi har sett hittills av de ukrainska terrorstyrkorna talar väl inte direkt för att det skulle vara helt otänkbart. Jag drar mig faktiskt för att jämföra Ukrainas armé med IS nu för tiden, eftersom jag tycker det är lite väl orättvist mot de islamistiska terroristerna. Skalan på bestialiteterna verkar vara så mycket större i Ukraina.

😂😂😂

Terrorism är att använda våld för att skrämma staten och dess invånare för politiska syften. Ukrainas militär försvarar både sin stat och dess övriga medborgare från en främmande militärmakt som ockuperar deras land, alltså är det inte en terrorhandling juridskt sett utan snarare ett krigsbrott (och om ukrainska soldater begått en sådan handling ska de fällas för den i domstol precis som ryssar).

Ryssland eller snarare V. Puttler & CO har mer gemensamt med IS; de hatar väst, sekularism, bögar, yttrandefrihet, feminism och fängslar, mördar våldtar och lemlästar de som tycker annorlunda. Ryska soldater, precis som IS, ägnar sig också åt att våldta barn. Till och med 3-åringar. Nu har Ryssland, precis som IS, dessutom invaderat ett land och begår systematiska krigsbrott i Ukraina.

Just nu framstår du som en byfåne som har lärt sig begrepp, juridik, logik, och skillnaden mellan sant och falskt direkt från Kreml.

Ingen här går på den dynga du sprider. Det är inte svårt att genomskåda Puttler apologeter. 🥱
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Putin ser ut att lyckas med ännu ett delmål, att få bort NATO från sina gränser.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/stoltenberg-nato-skalar-upp-i-%C3%B6stra-europa-1.70106929

"Natos militära närvaro i östra Europa kommer öka till en fullskalig styrka redo att stå upp mot en invaderande armé, säger försvarsalliansens generalsekreterare Jens Stoltenberg i en intervju med The Daily Telegraph. Han kallar det en "fundamental omvandling" av Nato för att kunna hantera de långsiktiga konsekvenserna av Putins krig i Ukraina."

hur mycket trupp har usa/nato i baltstaterna?

där är det väl störst risk att ryssarna kan hitta på något?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Tills kriget är över, så är det inte över.

Ukraine preparing for ‘big battles’ against Russian forces in the east as civilians flee

https://www.youtube.com/watch?v=sG7FET5BpbM

Om civila är borta är risken större att Putin tar till sina riktigt tunga vapen.
Citera
2022-04-10, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag undrar vad Zelensky ska göra med alla vapen sen? Kanske han säljer dom till lite länder i mellanöster och tjänar ännu mer pengar han kan sätta in i sina skatteparadis, komikern har redan blivit snuskigt rik. Dom korrupta gökarna sålde ju bort en hel del av sin ärvda sovjetutrustning och vapenarsenal tidigare och gjorde en hacka.

Inte för att jag har något emot att ryssarna drar sig tillbaka och vi slipper mer död och kan återgår till att rädda EU:s ekonomi istället. Men inget tex. Boris Johnson och Joe Biden skulle gilla.

Om man ska tro ryssarna så har dom full kontroll på transporter ner till Donbass där vapnen behövs. Västra Ukraina verka ryssarna helt ointresserad av mer än att bomba bort just vapen då och då.

Jag tycker det är tragiskt att Ukraina uppmanas att fortsätta ett krig dom inte kan vinna utan kommer att förlorar tiotusentals unga pojkar i. Detsamma kan väl sägas om ryssarna men det är ju dom som håller i taktpinnen och ser ut att vinna de mål de satt upp, dvs antingen en överenskommelse med Zelenskyj och Kiev eller att dom tar södra och östra Ukraina. Deras döda har då åtminstone betytt något. Nu ser det först alternativet ut att misslyckas eftersom väst och ultrnationalisterna vill annat så då förloras stora bitar av Ukraina istället. Vad ska man säga, dumt och tragiskt men som sagt lyssna och lita aldrig på USA.

Du menar att ryssar går att lita på?
Konstigt att du fortfarande tror att någon köper ditt narrativ.... Läser du inte svaren du får? Vi alla vet att skulden är putins hur du än försöker vinkla det. Och du är inte heller att lita på. Du är förmodligen tvungen att skriva som du gör?
Citera
2022-04-10, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Peskov blir tagen med brallorna nere av BBC, underbart att se dom få sina lögner överbevisade.

https://mobile.twitter.com/MorozMichael/status/1512874810803642376?fbclid=IwAR0KHqMLgI_anI8C659hq IYNVtcMg_dKW73gXM1mgobxX_5h3oC2vAwqIPk

Fy fan. If you could be more specific.... Yes we can

Vilka jävla svin
Citera
2022-04-10, 11:59
Medlem
Snapcounts avatar
Ny massgrav rapporterad :

Enda en massegrav med mange sivile er funnet i nærheten av Kyiv, opplyser en ukrainsk tjenestemann på ukrainsk fjernsyn. Massegraven skal være oppdaget i en grøft ved en bensinstasjon i landsbyen Buzova vest for Kyiv, melder Reuters søndag.

Det er ennå uklart hvor mange som er begravd der, opplyser en lokal leder, Taras Didytsj, til ukrainsk fjernsyn. Opplysningene er ikke bekreftet av andre kilder.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/04/10/195838971/ukraina-ny-massegrav-funnet-utenfor-kyiv

Det lär väl komma fram mer snart..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Varför gör ryssarna sådant mot sina egna soldater?

Det beror väl på desertering, förräderi, rysk kultur (ryssar är av tradition jävliga mot varandra) eller personlig vendetta. Eller en kombo av alla dessa skäl.

Ryssar är störda. Vem vet?

Att ryssarna kedjar och bränner en egen soldat, känns lite som en parantes, bland dessa packade svin.

De torterar tydligen och våldtar barn.

Varför inte mörda en ogillad kollega?

Finns inga gränser.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Tills kriget är över, så är det inte över.

Ukraine preparing for ‘big battles’ against Russian forces in the east as civilians flee

https://www.youtube.com/watch?v=sG7FET5BpbM
Folket i Donbass måste ju ångra sin självständighetsföraring så in i helvete nu. Hade de vetat att Ryssland skulle använda deras landområde för Total War så hade de nog aldrig bjudit in Ryssland från början.
Citera
2022-04-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
hur mycket trupp har usa/nato i baltstaterna?

där är det väl störst risk att ryssarna kan hitta på något?

Vad ska de hitta på? Har de inte tillräckligt
Citera
2022-04-10, 12:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Om civila är borta är risken större att Putin tar till sina riktigt tunga vapen.
Lite oturligt om Ryssland först erkänner områdets självständighet, för att i nästa stund förinta det helt.
Då blir det nog inte många ryssvänliga kvar i den regionen heller.
Citera
2022-04-10, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Och vem var det, menar du, som inte kunde "vänta" utan i stället åter igen stack världen i brand?
Det är ju Washington naturligtvis för då Putin dör eller lämnar så är ju risken att det kommer en bra president och då är det svårt att piska upp detta hat som vi har idag. Mycket av hatet är koncentrerat runt just Putin så det är alltså bråttom.

Varför vill Biden och Washington ha detta krig då? Ryssland och Kina dansar inte efter deras pipa och USA måste rädda sin dollar även om det leder till världskrig.

Enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in