2022-04-10, 06:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Hade hoppats att dessa hysteriker eller läkemedelsförsäljare inte skulle få gratis plats i media längre.
En till nu igen som försöker skrämma barn att vaccinera sig helt utan några vetenskaplig underlag.
Vid detta läge vi är i nu så har detta nu gått över gränsen och hon vill utföra i bästa fall meningslösa medicinska ingrepp på barn, i värsta fall orsaka onödigt lidande för vissa av dom.

De flesta utvecklade länder vaccinerar barn. USA exempelvis.
Citera
2022-04-10, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har för mig att du uttryckt dig skeptisk mot vaccinationer.

Det har du för dig ja..
Det är många olika saker du har för dig.
Du kan gå igenom varenda jävla inlägg jag skrivit under flera års tid. Du lär inte hitta någonting som tyder på att jag skulle vara emot vaccin.
Jag är en person som försöker säga emot extrema idéer på detta forum. Oavsett om det handlar om idiotiska antivaxxare eller andra med extrema åsikter avseende lockdowns och dyl.

Vad tycker du förresten om dina kamrater i Kina? Tycker du strategin är välfungerande?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5Gqmpz/lockdownkaos-i-shanghai-plundrar-matbutiker
Citera
2022-04-10, 07:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Downtownkid67
Vad är det som händer i Kina igen som kräver lockdown men som smyginformeras om här. Är det ett smakprov på nästa episod av pandemin. Om utbrottet som startade i just Kina spred sig som löpeld världen runt, innebär det då inte att nya varianten kommer hit.

Det pratas om barn som isoleras från sin föräldrar? Är det nästa plan efter att i förra delen isolerat gamla att dö ensamma på sjukhus eller ålderdomshem. Barn är en röd zon, minerad mark, om uppgifterna stämmer hur kan det tillåtas gå så långt. Skulle detta hända här skulle vissa delar av Se förvandlas till ett inferno. Något är på väg, pandemin som tar fart eller kriget som sprider sig hit när se lämnar in sin Nato ansökan, båda ihop eller allt på en och samma gång, pandemi, krig, naturkatastrofer, ekonomikrasch...

Jag håller med. Det är oroande på alla plan. Det är mycket som händer och delvis hänger det kanske ihop?

Den lockdown som nu gäller i Shanghai är givetvis tuff. En spridning av ett mycket smittsamt och potentiellt dödligt virus i en stad med 26 miljoner människor är förstås en mardröm. På ett sätt bra att myndigheterna vidtar resoluta åtgärder, men mindre bra att logistiken för att sköta det snyggt och bra inte riktigt tycks finnas där. Att människor som sätts under lockdown har tillgång till mat och vatten är ju givetvis helt centralt, men där tycks man misslyckats. Att separera barn från sina föräldrar låter ju inte heller helt bra. De borde få ingå i karantän tillsammans kan jag tycka. Jag har länge misstänkt att kineserna vet något om viruset som inte riktigt framgått här på hemmaplan även om nu mer och mer information kring virusets egenskaper på lång sikt börjar spridas. Jag tror det finns en del anledningar till varför kina kör nolltolerans mot viruset som inte enbart handlar om propagandistiska anledningar och låg vaccinationstäckning.

Är också lite orolig för du beskriver, speciellt mot bakgrund av världen är så internationaliserad och tätt sammanbunden. Om en mygga fiser på andra sidan planeten kan det leda till storm här. Vi i denna del av världen har gjort oss beroende av allt från rysk olja och gas, till indiska läkemedel, till import av varor och elektronik från asien och livsmedel från sydamerika. Pajar någon del av produktion- eller transportkedjan pga krig, pandemier eller både och blir det snabbt väldigt ansträngt. Allt är så slimmat i jakt på pengar och ännu högre vinster. Sverige borde vara mer självförsörjande.

Jag är inte direkt religiös, men finns det inte ett avsnitt i bibeln som handlar om just smittsamma sjukdomar, folkvandringar (2015 och nu), krig samt något om att nord skall bliva syd och syd skall bliva nord (klimatförändringar) , som ett förebåd om världens undergång? Något i den stilen...?
Citera
2022-04-10, 07:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det har du för dig ja..
Det är många olika saker du har för dig.
Du kan gå igenom varenda jävla inlägg jag skrivit under flera års tid. Du lär inte hitta någonting som tyder på att jag skulle vara emot vaccin.
Jag är en person som försöker säga emot extrema idéer på detta forum. Oavsett om det handlar om idiotiska antivaxxare eller andra med extrema åsikter avseende lockdowns och dyl.

Vad tycker du förresten om dina kamrater i Kina? Tycker du strategin är välfungerande?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5Gqmpz/lockdownkaos-i-shanghai-plundrar-matbutiker

Nej, jag tänker inte gå igenom en halv miljon inlägg nej... Har debatterat med så många här, så helt omöjligt att komma ihåg exakt vad alla uttryckt i vartenda inlägg. Då tycks vi i alla fall ha samma uppfattning i vaccinationsfrågan. I stora drag i vart fall.

Iden om lockdowns i stora städer med otillräckligt vaccinationsskydd och sjukvård tror jag absolut har sin plats. Det är inget fel på iden som sådan. Det är genomförandet som brister. Att låsa in människor utan mat och vatten och separera barn från sina föräldrar är givetvis inte bra.

Skulle de göra som vi i Sverige och låtsas som det regnar skulle det också riskera att leda till totalt kaos, kanske ännu värre kaos än det de nu upplever. Ibland har man bara att välja mellan två dåliga alternativ och då ska man givetvis välja mellan det som är minst dåligt.

Covid19 har bevisligen orsakat stor död och lidande världen över. Något som är tydligt är att symtomen och allvarlighetsgraden skiljer sig åt enormt. Det är också därför, tror jag, att åsikterna skiljer sig åt beträffande hur pandemin hanterats. Jag vet många fullt friska personer som beskrivit infektionen som det absoluta värsta de drabbats av, även om de nu överlevt. Sedan vet jag andra som bara beskrivet som det som en mild förkylning och de förstår ingenting över "hysterin". Vad gäller mortaliteten som ett vägt snitt över befolkningen tycks den ändå vara ungefär 10 gånger värre än influensa och det är fullt tillräckligt för att ställa till med stora problem. Speciellt i länder, städer där det inte råder så god kapacitet inom vården. Sverige skulle kunna vara ett sådant land. Läste någonstans att vi är det land med minst vårdplatser per capita i hela EU. Slaget endast av Rumänien.
Vi vet att de haft det väldigt kämpigt inom vården för att klara av det här.
Citera
2022-04-10, 08:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockaden
Det gäller att tillräckligt många blir immuna tack vare omikron-infektion. Varken vaccination eller infektion av gamla varianter ger immunitet. I Danmark har över 60 % av befolkningen haft omikron så där klingar smittan av. Sverige ligger nog inte långt efter. Länder som har försökt bromsa smittan kommer snart ikapp. Frågan är om sanningen någonsin kommer ikapp vaccin-trollen eller om vi helt enkelt får lära oss att leva med dem.

Varför skulle det vara viktigt när infektion i Omikron inte ens tycks ge immunitet mot BA2, eller skapa en immunitet som varar längre än några månader? Till hösten lär ju de flesta som insjuknade under jan-mars vara mottagliga igen. Har svårt att se något långvarigt syfte i att uppnå flockimmunitet genom infektion. Den kan egentligen aldrig uppnås, annat än partiellt kortvarigt.
Citera
2022-04-10, 09:17
Medlem
Citat:
Skulle jag fått däng av Tegnell? Det var fan det dummaste jag läst här. Han påstod ju att smittan skulle peaka i mitten av januari och jag påstod att smittan skulle peaka en månad senare. Vem hade mest rätt? Gå in på covidstatistik.se och kika vet jag!

Sossar brukar inte bry sig om individen. De bryr sig om kollektivet och det överensstämmer rätt bra med hur smittan hanterats i Sverige. Därför luktar dina åsikter sosseri rätt bra, samt dina ständiga hyllningar av regeringsföreträdare och myndigheterspersoner som är utsedda av sossarna.
Ja Tegnell pissade på dig. Du fick stordäng. Det vet alla här i tråden. Du gissade fel på flera månader .
Nädu IMBILDEN, fortsätt du att traggla på här i tråden och lek med dina voodoodockor (å hoppas på karma osv...) Eller ta till dig av rådet att uppsöka hjärnskrynklaren omgående.
Så får vi se om något parti i Sverige försöker rädda valet med hårda restriktioner mot coronasnuvan
Valstrategen imbildens tips ; https://kinamedia.se/2022/04/07/kaotiska-och-valdsamma-scener-fran-ett-nedstangt-shanghai/
Senast redigerad av jerka11 2022-04-10 kl. 09:24.
Citera
2022-04-10, 09:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Ja Tegnell pissade på dig. Du fick stordäng. Det vet alla här i tråden. Du gissade fel på flera månader .
Nädu IMBILDEN, fortsätt du att traggla på här i tråden och lek med dina voodoodockor (å hoppas på karma osv...) Eller ta till dig av rådet att uppsöka hjärnskrynklaren omgående.
Så får vi se om något parti i Sverige försöker rädda valet med hårda restriktioner mot coronasnuvan
Valstrategen imbildens tips ; https://kinamedia.se/2022/04/07/kaotiska-och-valdsamma-scener-fran-ett-nedstangt-shanghai/

Berätta då gärna för alla i tråden hur jag kunde ha "fel på flera månader" när jag skrev att smittan skulle peaka i mitten av feb, alternativt månadsskiftet feb/mars när vi idag skriver 10 april när antalet IVA-vårdade peakade mellan 14-20 feb och antalet döda mellan 28 feb- 6 mars.

Detta samtidigt som Tegnell hävdade att smittan skulle peaka redan i mitten av januari, dvs vecka 2.

Snälla berätta hur du resonerar
Citera
2022-04-10, 10:44
Medlem
Citat:
De flesta utvecklade länder vaccinerar barn. USA exempelvis.

USA tvingade oxå små barn att bära mask.
Det har aldrig funnits grund att vaccinera barn.
Alla som propagerar för det har egen agenda eller är idioter
Citera
2022-04-10, 12:11
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Varför skulle det vara viktigt när infektion i Omikron inte ens tycks ge immunitet mot BA2, eller skapa en immunitet som varar längre än några månader? Till hösten lär ju de flesta som insjuknade under jan-mars vara mottagliga igen. Har svårt att se något långvarigt syfte i att uppnå flockimmunitet genom infektion. Den kan egentligen aldrig uppnås, annat än partiellt kortvarigt.
Man kan inte trolla bort virus genom att gömma sig. Lås för fan in dig om du vill. Men låt oss andra leva!
Citera
2022-04-10, 13:20
Medlem
arne99s avatar
Videon nedan är kanske något "småstökig" men innehåller en del aktuell intressant information som jag ser det i början av den.
Handlar om att det sker en upptrappning av covid relaterade begränsningar i USA igen.

RETURN Of Mandates WORLDWIDE! - VAX DEATHS SKYROCKET! - NEW Lockdowns! - NYC Mayor CONFRONTED
https://odysee.com/@WAM:0/returnofmandatesworldwidewam:5
Citera
2022-04-10, 13:38
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11

Japp, om regeringen vill sitta kvar efter valet gör de nog bäst i att införa en riktigt ordentlig jävla lockdown nu, helst hela vägen fram till valet. Bara att ta efter Shanghai så kommer väljarna belöna dem till hösten, ingen tvekan om det. Det finns nämligen inget svenska folket hellre vill än att bli inlåsta och nedstängda under våren och sommaren, för att stoppa smittspridningen och rädda liv. Vägrar regeringen gå med på detta och istället väljer att ägna sig åt folkmord genom att hålla samhället öppet så blir det garanterat regeringensskifte. Man vill ju inte ha en regering som inte bryr sig om sin befolkning liksom, det säger ju sig självt.

Stäng ner!!!

// DUMBILDEN
Citera
2022-04-10, 13:43
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Var står det att läsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in