2022-04-09, 22:03
  #7801
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ok, trodde du pratade om top 4, ja vem bryr sig om vilka som gått flest gånger dit ? Är det inte viktigare vem som vunnit den mest ? Ni har ju samma antal pokaler där (Arsenal och spurs).
Jag borde väl ha förstått att det är för kluvet för dig och likasinnade att kunna fatta vad det handlade om, även om varenda vuxen, normal begåvad individ borde kunna förstå det.

Hursomhelst, du skrev ju att Arsenal ”aldrig går till UCL”, gjorde du inte just det? Och då frågade jag dig om vilken engelsk klubb det är som har gått till UCL flest ggr och/eller vilken engelsk klubb är den enda klubben som har gått till UCL 21 säsonger i rad.. Men i vanlig i ordning, så har du inte ngt vettigt eller bra svar att komma med när du har blivit skolad, och då ändrar du fokuset bort från temat som du själv drog upp.
__________________
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-09 kl. 22:06.
Citera
2022-04-09, 22:06
  #7802
Medlem
Herregud vad United är urkassa. Inte en tillstymmelse till spelidé och med Magurie där bak måste man ju göra ett antal mål framåt varje match..

Nä, hoppas på Ten Hag och att han (med eller utan Ralf i någon form) kan rensa ut alla ruttna äpplen ur korgen och börja bygga något nytt. Skitsamma om det tar 3-4 år.

Angående Peps uttalande om att förlänga. Det kan inte vara mindgame inför morgondagens match? Att få spelarna ännu mer motiverade osv?

Kane och Son är verkligen stekheta för tillfället. Villa hade en riktigt bra period i första halvlek under typ 35 minuter, men för Tottenhams del "räcker" det med att ha 7 man i försvaret som blockar skott och sedan några kontringar med främst Kane och Son, men även Kulan gör det bra för de.

Tror iof att en sådan som Sancho eller Elanga hade gjort det bra på Kulans plats också, men som någon var inne på, alla spelare blir sämre när United-tröjan åker på känns det som.


Sen hade jag hoppats på att alla lyssnat på den användaren som förslog att inte ta debatten med en viss användare :P
Citera
2022-04-09, 22:11
  #7803
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag borde väl ha förstått att det är för kluvet för dig och likasinnade att kunna fatta vad det handlade om, även om varenda vuxen, normal begåvad individ borde kunna förstå det.

Hursomhelst, du skrev ju att Arsenal ”aldrig går till UCL”, gjorde du inte just det? Och då frågade jag dig om vilken engelsk klubb det är som har gått till UCL flest ggr och/eller vilken engelsk klubb är den enda klubben som har gått till UCL 21 säsonger i rad.. Men i vanlig i ordning, så har du inte ngt vettigt eller bra svar att komma med när du har blivit skolad, och då ändrar du fokuset bort från temat som du själv drog upp.

Haha du citerade någon som skrev att det blir tight nu (om CL platserna) så ja , jag antog att det var top 4 du menade och inte deras match mellan varandra. Orkar helt ärligt inte svara dig mer.
Citera
2022-04-09, 22:11
  #7804
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vilken Engelsk klubb tror du att det är som har gått till UCL flest ggr sedan 97, huh?

Svar: Manchester United, 22 gånger (+ 3 gånger innan 1997)
__________________
Senast redigerad av MosesMetare 2022-04-09 kl. 22:22.
Citera
2022-04-09, 22:18
  #7805
Medlem
Drickbacks avatar
Statistik på city’s hemmaplan sedan 2003 för Liverpool är:
Matcher: 18
Vinster: 3
Oavgjorda: 7
Förluster: 8
Målskillnad: 17-32

Hoppas Liverpool kan öka på vinsthögen imorgon fast City är favoriter då det spelar bättre och är starkare konditionsmässigt just nu med det sagt så ska matchen spelas och Liverpool brukar kunna plocka fram lite stordåd i såna här lägen.

Nu lär Salah starta men är kluven till det, hans form är verkligen en bit från toppen fast hur ska man då formera anfallet 🤔 Diaz är given, frågan är vilken kombination som kommer hota backlinjen mest?
Mittfältet blir säkerligen Fabinho, Henderson & Thiago. Alisson, VvD, Trent, Robertson är givna frågan är om Konate startar pga av sin snabbhet eller Matip med sin erfarenhet?
__________________
Senast redigerad av Drickback 2022-04-09 kl. 22:36.
Citera
2022-04-09, 22:37
  #7806
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Haha du citerade någon som skrev att det blir tight nu (om CL platserna) så ja , jag antog att det var top 4 du menade och inte deras match mellan varandra. Orkar helt ärligt inte svara dig mer.
Ja, det var exakt det jag gjorde. Men varje jäkla normalt fungerande individ som har avslutat grundskolan borde kunna fatta att det var rivaliteten mellan Arsenal o Tottenham som jag syftade på, eftersom att jag själv poängterade att det ville bli en hård batalj om 4:e platsen framöver.

Men du har ju en väldigt ynklig tendens till att inte svara på ämnen som du har visats att haft fel i, och istället för att visa lite ryggrad och stå för vad du själv hävdar så drar du upp ett annat tema i ett försök på att ta bort fokus ifrån vad du har fel i. Allt annat än imponerande.

Men du är ju bara ngn liten skitunge, och jag ska ignorera dig helt o hållet härefter.

Goodbye
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Svar: Manchester United, 22 gånger (+ 2 gånger innan 1997)
Korrekt. Glömde av, ngn anledning, att Man Utd har gått till UCL under de två sista säsongerna.
Men tack för att du tog dig tid att korrigera mig.
__________________
Senast redigerad av Generalandersson 2022-04-09 kl. 22:40.
Citera
2022-04-09, 22:49
  #7807
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ja, det var exakt det jag gjorde. Men varje jäkla normalt fungerande individ som har avslutat grundskolan borde kunna fatta att det var rivaliteten mellan Arsenal o Tottenham som jag syftade på, eftersom att jag själv poängterade att det ville bli en hård batalj om 4:e platsen framöver.

Men du har ju en väldigt ynklig tendens till att inte svara på ämnen som du har visats att haft fel i, och istället för att visa lite ryggrad och stå för vad du själv hävdar så drar du upp ett annat tema i ett försök på att ta bort fokus ifrån vad du har fel i. Allt annat än imponerande.

Men du är ju bara ngn liten skitunge, och jag ska ignorera dig helt o hållet härefter.

Goodbye

Korrekt. Glömde av, ngn anledning, att Man Utd har gått till UCL under de två sista säsongerna.
Men tack för att du tog dig tid att korrigera mig.
Du vet väll att sedan 2015 så har tottenham ett marginellt övertag på er i H2H ? dessutom ett ruskigt övertag på er i CL, så oavsett vad du menade så hade du fel, snart kommer det visa sig att din top 4 gissning (som nog ingen hört innan) inte heller kommer gå hem.

Pinsamt att se en såpass gammal människa som du är bete sig som du gör här.
__________________
Senast redigerad av Imbaz 2022-04-09 kl. 22:58.
Citera
2022-04-09, 22:52
  #7808
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Korrekt. Glömde av, ngn anledning, att Man Utd har gått till UCL under de två sista säsongerna.
Men tack för att du tog dig tid att korrigera mig.

Faktum är att Manchester United även utan de två senaste säsongerna gått till UCL efter 1997 flest gånger (20). Detta då din uppgift om att Arsenal gjort det 21 gånger i rad inte stämmer. De gick till UCL 19 gånger i rad, säs. 1998/99 t.o.m. säs. 2016/17.
Citera
2022-04-09, 23:49
  #7809
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerre88
Herregud vad United är urkassa. Inte en tillstymmelse till spelidé och med Magurie där bak måste man ju göra ett antal mål framåt varje match..

Nä, hoppas på Ten Hag och att han (med eller utan Ralf i någon form) kan rensa ut alla ruttna äpplen ur korgen och börja bygga något nytt. Skitsamma om det tar 3-4 år.

Angående Peps uttalande om att förlänga. Det kan inte vara mindgame inför morgondagens match? Att få spelarna ännu mer motiverade osv?

Kane och Son är verkligen stekheta för tillfället. Villa hade en riktigt bra period i första halvlek under typ 35 minuter, men för Tottenhams del "räcker" det med att ha 7 man i försvaret som blockar skott och sedan några kontringar med främst Kane och Son, men även Kulan gör det bra för de.

Tror iof att en sådan som Sancho eller Elanga hade gjort det bra på Kulans plats också, men som någon var inne på, alla spelare blir sämre när United-tröjan åker på känns det som.

Sen hade jag hoppats på att alla lyssnat på den användaren som förslog att inte ta debatten med en viss användare :P

Jag tar själv till mig av kritiken, det var ju jag som föreslog det och ändå inte hållt mig till det till 100%. Och det funkade ju i en dag eller så, nu är vi tillbaka i samma hjulspår. Bästa hade väl varit med en egen tråd åt dem som vill munhuggas på den nivån, men nu är det som det är.

Var Maguires "enda" groda idag målet? För mig väldigt mycket oflax, kan hända vem som helst om det är dålig press på bollhållare. Den sortens mål en försvarare som är ifrågasatt får mycket skit för, hade det hänt VvD hade ingen brytt sig, jobba på bara (särskilt om man vunnit matchen ändå). Har sett vissa klipp som florerar generellt på värdelösa aktioner av Maguire, men just målet idag var väl inte riktigt i den kategorin?

Gällande ten Hag eller vem det nu blir så tror jag problemet sitter djupare än så. United har haft X antal managers som inte lyckats förverkliga spelarnas potential. ten Hag kommer in oprövad på denna nivå och har X antal spelare som blir svåra/omöjliga att flytta pga den lön de har och det pris United skulle kräva:

2026: Sancho, Bruno
2025: Varane, Maguire, McTominay, van de Beek
2024: AWB, Martial, Lindelöf, Telles, Bailly

Han kommer ha en Ronaldo som är ett år äldre, inte ett år bättre, som tjänar mest i ligan. han kommer ha Matic, Fred, Phil fucking Jones ett år till.

Jag tror inte nästa manager får 3-4 år på sig. Jag tror nästa manager förväntas få den sortens prestationer United betalar för ur Varane, Sancho (och nu även Bruno, varför förlänga när man inte vet om nästa manager kommer se honom som viktig del av bygget) och Maguire.

Finns det någon manager i världen som kan komma in i Uniteds omklädningsrum och om så krävs - göra Ronaldo från given till en impact sub, som skickas in sista 15-20? Om det är så han menar att Ronaldo 2022 bäst används för lagets skull? Pep eller Klopp skulle säkerligen få fansens förtroende om de tog den vägen. ten Hag, mer tveksamt väl? Ronaldo själv vet vi ju vad han skulle tycka om en sådan grej.

Med det sagt står jag fast vid min tidigare ståndpunkt: det finns många bra pusselbitar i United. Det är inga dåliga spelare man har i truppen. Men att få ihop det, är en helt annan femma. Det krävs halvrenovering (vilket kommer ta tid pga kontraktstiderna som nämns ovan), ett par nya spelare, och en manager som får frihet och uppbackning att fatta ett antal obekväma beslut. Ett sånt skulle kunna vara att börja använda Ronaldo på ett helt annat sätt än given starter, och att degradera Maguire till fjärdeval på mittbacken vilket ägarna inte hade gillat.

Såg bitar av Villa-Spurs och det var bitvis ganska fult. Cynisk taktik av Gerrard, verkar det som. Smickrande resultat för Spurs i slutändan när man får hål på Villa medelst kontringar i andra. Kulan verkar bli en utmärkt lekkamrat för Kane+Son, gör duon till en trio. Fina aktioner idag all round.

Spurs i förarsätet för plats fyra då. Ser gärna att de tar den.
Citera
2022-04-09, 23:58
  #7810
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Statistik på city’s hemmaplan sedan 2003 för Liverpool är:
Matcher: 18
Vinster: 3
Oavgjorda: 7
Förluster: 8
Målskillnad: 17-32

Hoppas Liverpool kan öka på vinsthögen imorgon fast City är favoriter då det spelar bättre och är starkare konditionsmässigt just nu med det sagt så ska matchen spelas och Liverpool brukar kunna plocka fram lite stordåd i såna här lägen.

Nu lär Salah starta men är kluven till det, hans form är verkligen en bit från toppen fast hur ska man då formera anfallet 🤔 Diaz är given, frågan är vilken kombination som kommer hota backlinjen mest?
Mittfältet blir säkerligen Fabinho, Henderson & Thiago. Alisson, VvD, Trent, Robertson är givna frågan är om Konate startar pga av sin snabbhet eller Matip med sin erfarenhet?

Tippar Klopp går på rutin och att det blir:

Alisson - TAA, Matip, VvD, Robbo - Fabinho, Hendo, Thiago - Jota, Firmino, Salah

Tror inte Diaz startar efter 90 minuter i CL i veckan, han blir ett ess Klopp kastar in från bänken vid behov. Matip startar före Konate för man kommer ligga lägre och vara mer tillbakapressade än "vanliga" matcher, så snabbhet är inte lika viktigt som mot en motståndare där man har mest possession på motståndarens planhalva.

Det jag känner mig tveksam på är om Klopp väljer Mane före Firmino, att han kör Mane, Jota, Salah. Men det tror jag inte, tror han vill ha Firminos egenskaper på plan imorgon.
Citera
2022-04-10, 00:18
  #7811
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tippar Klopp går på rutin och att det blir:

Alisson - TAA, Matip, VvD, Robbo - Fabinho, Hendo, Thiago - Jota, Firmino, Salah

Tror inte Diaz startar efter 90 minuter i CL i veckan, han blir ett ess Klopp kastar in från bänken vid behov. Matip startar före Konate för man kommer ligga lägre och vara mer tillbakapressade än "vanliga" matcher, så snabbhet är inte lika viktigt som mot en motståndare där man har mest possession på motståndarens planhalva.

Det jag känner mig tveksam på är om Klopp väljer Mane före Firmino, att han kör Mane, Jota, Salah. Men det tror jag inte, tror han vill ha Firminos egenskaper på plan imorgon.

Asså att Klopp ska peta mane känns osannolikt, oavsett hur dålig mane varit så bänkas han inte.
Citera
2022-04-10, 00:24
  #7812
Medlem
MosesMetares avatar
I de lägre engelska divisionerna kan vi konstatera att Crewe Alexandra blev klart för nedflyttning från League One denna helg efter förlust mot bottenkonkurrenten Doncaster Rovers med 2-0.

I League Two överlevde dock bottenlaget Scunthorpe United ytterligare ett tag, trots förlust hemma mot Mansfield Town med hela 0-4. Detta då lagen precis ovanför nedflyttningsstrecket, Barrow och Oldham Athletic, båda förlorade. Men det är högst sannolikt bara en tidsfråga innan Scunthorpes degradering till National League är ett faktum. Man har 13 poäng upp till nytt kontrakt och endast 15 poäng kvar att spela om....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in