Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Vafan har ryssarna haft sönder en behållare med salpetersyra nu?
Först gräver de ner sig i radioaktiv jord i Chernobyl och nu stänker de ner sig själva med salpetersyra
Ryssarna är ganska bra på att ta kol på sig själva måste jag säga

Ditt inlägg är ganska typiskt för många så jag svarar inte bara dig.
Saken är att Ryska generaler inte bryr sig om förluster i någon som helst västerländsk mening. Man har en i stor sett obegränsad tillgång till kanonmat. Jag spekulerar naturligtvis då jag försöker tänka som en Rysk General men jag tror att dom gärna spenderar 10-20% av dom sämsta för att ha dom bästa kvar. Så fungerar åtminstone deras organisation redan när dom utbildas.
Så blir det när man inte har västerländska krav på sig att minimera antalet döda utan bara tänker rent militärt. Deras konsekvens är att man får lite mer medaljer för detta och större inflytande och pension. Och nu kan dom ju få en datja på krim igen vilket var ett stort problem förut. Alla Generaler var garanterade en sommarstuga där förut men det blev ju svårt när Sovjet föll. Röda Armén och Sovjets Vingar föll dock inte och dom ville ha samma fördelar som förut.
Få förstår vilka stater i staten dom är och var. Vemsomhelst kan kalla sig President för landet men om man inte kontrollerar Armén kan man inte göra ett skvatt. Så blir det i ett land där KGB är allt och soldater får lön ibland om dom har tur. Men det ändå finns miljontals som vill bli soldater för att dom får mat och husrum.
Om det inte framgått av ovanstående så kontrollerar alltså Putin KGB totalt. Resten medels utpressning och 100% mediakontroll.
Jag ser ofta att media citerar något "oberoende institut" i ryssland för övrigt. Det är så oerhört slappt och deprimerande. Om du eller jag kan hitta ett oberoende institut så är dom döda eller deporterade inom en vecka.
Folk verkar inte förstå att 1984 var inte bara en bok. Det är en total realitet för alla sovjetstater sedan 70 år. Även dom som numera lyckats slå sig fria endast lite har samma problem. Bulgarien är väl det bästa exemplet då dom är totalt styrt av gamla KGB men alla har samma problem.
Sen kan man diskutera om man ska kalla alla KGB eller maffia men då Putin kontrollerar dom menar jag att det är det första.