Citat:
Ursprungligen postat av
hannes.muller
Det är bara att titta i dina egna och i dina känslofränders (känns fel att använda ordet åsikt- för ni framstår som primitiva rasister) inlägg här för att hitta de som betraktar sig själva och sitt folk som "übermensch" och eran plötsliga förtjusning över "moderna västerländska ukrainare" kommer nog så snart kriget är över återgå till "ryssdjävlar".
Hur det här kriget än slutar så kommer det nu en ännu större ström vapen till kriminella i Sverige med allt som nu kommer i skumma händer i Ukraina. På senaste åren verkar Ukraina gått om fd Jugoslavien som vapenexportör till Sverige och nu när vapen delas ut hej vilt i Ukraina - även manpads och pansarskott så kan man ju föreställa sig hur det kommer se ut om ett par år. Blir inte roligt att vara socialsekreterare och besluta om omhändertagande då inte. :-)
Lyckas Ryssland driva tillbaka Nato till Dnepr är segern vunnen och det tror jag de kommer lyckas med trots ukrianas bra beväpning och utrustning.
Ända sedan Euromajdam protesterna har det varit tydligt hur Ukraina vill bli av med förtrycket från Ryssland. Ryssarnas terror och mobbning av Ukraina sträcker sig 100år tillbaka i tiden. Ryssarnas oförmåga att förstår Ukrainas vilja att vara självständiga blir Rysslands fall. Ryssarnas anala fixering vid att Ukraina är förledd av dekadent väst är inte något nytt.
Polen var utsatt för exakt detsamma för 100år sen. Ryssarna spottade på Polacker och betraktade som som undermänniskor och gjorde allt för att förhindra Polackerna att orientera sig Västerut. Exakt detsamma sker i dag men i Ukraina. Ryssarna får en dag öppna ögonen och inse att Ukraina är en Europeisk stat.
Ryssarna får sluta bete sig som våldtagande kriminella förbrytare.
det är också Komiskt hur Ryssarna skyller på att Ukraina är "förledd" av USA, Upplysningsvis vill jag påpeka att ryssarna är sen 200år är hatade av både Sverige och Finland, och det hatet är inte beroende på USA, det beror på att ryssarna varit i Sverige och plundrat och bränt ned städer, Behöver jag nämna finska vinterkriget? Det flesta ryssar har noll koll på att dom plundrade i Sverige, Rysk historieundervisning är lika fräscha som en latrintunna.