2022-04-09, 15:22
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkbacken
Såg att filmen existerar i mitt twitterflöde men valde självklart att inte titta.

Vilka jävla as ryssarna är.

https://mobile.twitter.com/FixerRide/status/1512769153362505728
Ja fullkomligt vidriga jävlar. Dom står i lägre rang än skiten under mina skor.
Citera
2022-04-09, 15:22
Medlem
Nu har vi ett datum från NATO när kriget börjar på riktigt. 12-19 april.

Mi-6 was sent to the Office of the President and the General Staff intelligence that a new military campaign of Russian troops on the eastern front will begin from April 12 to 19. To do this, Russian troops are concentrated on the border with Ukraine, when their number reaches 90 thousand, the battle for Donbass will begin.
https://t-me.translate.goog/rezident_ua?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=sv&_x _tr_pto=wapp
Citera
2022-04-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Inte bara att tyskarna inte vill sänka värmen 2 steg de vägrar införa 120 som hastighetsgräns på hitlerbygda autobahn. Allt för att ryssen skall fortsätta betala sin militär

Självklart vill inte alla ändra sitt sätt att leva för att du eller ett par andra tycker det. Man hade ju kunnat göra så att man ändrar stödet till att frivilliga privatpersoner istället för staten finansierar, man sprider ut det så alla frivilliga bidrar med sitt kapital. Sälj hus eller bostad, skänk alla pengarna till Ukraina och flytta in i en hyres lägenhet.

Är det tillräckligt många som är villiga att göra det? Så kan de som inte vill sänka hastigheten på autobahn fortsätta köra i 200 och de som vill visa sitt stöd sälja sina bilar och skänka pengarna. Mer av en direktdemokrati, sitter man på lån på flera miljoner och 2 bilar på leasing, så vill du inte betala flera tusen extra i kostnader. Det här utesluter inte att man inte ska stödja Ukraina, men börjar man föreslå tvingande åtgärder som ska gå ut över alla. Då kan de förespråkarna finansiera det.
Citera
2022-04-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Så jävla frustrerad över allt detta. Särskilt när man vet att ett eller två valfria Nato-länder skulle kunna gå in och utrota den ryska ohyran i Ukraina över en eftermiddag.
Jag tror inte det för vad är det för magiskt med andra NATO-länder? Ukrainska soldater har blivit tränade av NATO till NATO-standard i åtta år och det verkar inte fungera så jättebra, dåliga taktiskt. Jag tror att orsaken är att NATO inte kan slåss i ett modernt krig där dom inte har luftherravälde. Nu vill jag inte se mer död men visst vore det intressant att se Polen och Baltsstaterna spänna sin muskler i Ukraina (och se EU rasa ihop).
Citera
2022-04-09, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Ja bor väl ca 3 miljoner ryssar i tyskland och de verkar ju stödja putin. Som sagt tyskland misslyckas alltid med sin utrikespolitik alltid samma slut. Krig och elände

Hur vet du att de stödjer Putin?
Citera
2022-04-09, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Varför är Ukraina så viktigt för väst? UA är varken med i EU eller Nato. Detta engagemang tyder på att något annat ligger bakom.

Tar de Ukraina kommer de efter fler länder. Det är Putins plan.
Citera
2022-04-09, 15:25
Medlem
KillPus avatar
Gammal video. Men den är så bra. Förklarar en del varför ryssen har så stora förluster. Putler inspekterar nytillverkad rysk militär teknik och försöker öppna dörren. Se resultatet :

https://www.youtube.com/watch?v=cxy-UbIdb-g
Citera
2022-04-09, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ryssarna diskuterar hur de ska våldta och döda Ukrainare över öppna kommunikationskanaler.

https://youtu.be/3CXVipVSmEU

Vilka svin!
Citera
2022-04-09, 15:26
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Det är bara att titta i dina egna och i dina känslofränders (känns fel att använda ordet åsikt- för ni framstår som primitiva rasister) inlägg här för att hitta de som betraktar sig själva och sitt folk som "übermensch" och eran plötsliga förtjusning över "moderna västerländska ukrainare" kommer nog så snart kriget är över återgå till "ryssdjävlar".

Hur det här kriget än slutar så kommer det nu en ännu större ström vapen till kriminella i Sverige med allt som nu kommer i skumma händer i Ukraina. På senaste åren verkar Ukraina gått om fd Jugoslavien som vapenexportör till Sverige och nu när vapen delas ut hej vilt i Ukraina - även manpads och pansarskott så kan man ju föreställa sig hur det kommer se ut om ett par år. Blir inte roligt att vara socialsekreterare och besluta om omhändertagande då inte. :-)

Lyckas Ryssland driva tillbaka Nato till Dnepr är segern vunnen och det tror jag de kommer lyckas med trots ukrianas bra beväpning och utrustning.

Ända sedan Euromajdam protesterna har det varit tydligt hur Ukraina vill bli av med förtrycket från Ryssland. Ryssarnas terror och mobbning av Ukraina sträcker sig 100år tillbaka i tiden. Ryssarnas oförmåga att förstår Ukrainas vilja att vara självständiga blir Rysslands fall. Ryssarnas anala fixering vid att Ukraina är förledd av dekadent väst är inte något nytt.

Polen var utsatt för exakt detsamma för 100år sen. Ryssarna spottade på Polacker och betraktade som som undermänniskor och gjorde allt för att förhindra Polackerna att orientera sig Västerut. Exakt detsamma sker i dag men i Ukraina. Ryssarna får en dag öppna ögonen och inse att Ukraina är en Europeisk stat.

Ryssarna får sluta bete sig som våldtagande kriminella förbrytare.

det är också Komiskt hur Ryssarna skyller på att Ukraina är "förledd" av USA, Upplysningsvis vill jag påpeka att ryssarna är sen 200år är hatade av både Sverige och Finland, och det hatet är inte beroende på USA, det beror på att ryssarna varit i Sverige och plundrat och bränt ned städer, Behöver jag nämna finska vinterkriget? Det flesta ryssar har noll koll på att dom plundrade i Sverige, Rysk historieundervisning är lika fräscha som en latrintunna.
Senast redigerad av raskens 2022-04-09 kl. 15:35.
Citera
2022-04-09, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2

Bästa läget att stoppa dem är i Ukraina. Väst borde satt ner foten redan i Georgien men nu gäller det att hålla i.

De som gnäller om kostnaderna eller varför vi bryr oss om Ukraina har inte fattat nåt
Citera
2022-04-09, 15:27
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2

Lukashenko avslöjade ju en av putlers kartor med pil mot Moldavien:

https://point.md/ru/novosti/v-mire/lukashenko-pokazal-kartu-boevykh-deistvii-odna-iz-strelok-napravlena-na-moldovu/
Citera
2022-04-09, 15:28
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag tror inte det för vad är det för magiskt med andra NATO-länder? Ukrainska soldater har blivit tränade av NATO till NATO-standard i åtta år och det verkar inte fungera så jättebra, dåliga taktiskt. Jag tror att orsaken är att NATO inte kan slåss i ett modernt krig där dom inte har luftherravälde. Nu vill jag inte se mer död men visst vore det intressant att se Polen och Baltsstaterna spänna sin muskler i Ukraina (och se EU rasa ihop).

Tvärtomspråket?

En av världens största arméer går på pumpen mot en mycket mindre motståndare, trots närheten.
Det går så illa att man blir tvungen att gå över till rena terrorbombningar av civila mål.
Ditt Ryssland suger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in