2022-04-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukraina sa igår att Terriorial Defence som är typ hemvärn, har ökats med 110000 sedan kriget startade. Och jag tror inte det inkluderar alla reserver till reguljära armén, eller utländska frivilliga.

Men det har också varit en allmän mobilisering i separatistområdena i Donbas också, så ryssarna har också mer trupper.
Tror du Ryska våldtäktsmän har koll på vilka som är lojala.Enligt mina siffror är 35% inte lojala och kommer att skjuta Ryssar i ryggen.
Citera
2022-04-09, 14:44
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Varför är Ukraina så viktigt för väst? UA är varken med i EU eller Nato. Detta engagemang tyder på att något annat ligger bakom.

Inte så komplicerat, förinta ryssarnas förmåga att under lång tid framöver våldta och mörda sina grannar.
Citera
2022-04-09, 14:45
Medlem
donald12s avatar
Ryssarna diskuterar hur de ska våldta och döda Ukrainare över öppna kommunikationskanaler.

https://youtu.be/3CXVipVSmEU
Citera
2022-04-09, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Så vitt jag förstår har inte Erdogan något med dessa försändelser att göra. Det är ett privatägt företag som gör drönarna som köps in? Ägaren ryktas erhålla ett ursinnigt hat mot ryssar.
Någon som är bättre insatt?

Men ägaren bör då nomineras till fredspriset. Men har kanske vill vara anonym, antagligen flera ägare. Nu kommer också andra drönare från flera länder. Utbildning fordras för Switchblade.
Citera
2022-04-09, 14:48
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Såg att filmen existerar i mitt twitterflöde men valde självklart att inte titta.

Vilka jävla as ryssarna är.

https://mobile.twitter.com/FixerRide/status/1512769153362505728
Citera
2022-04-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Varför är Ukraina så viktigt för väst? UA är varken med i EU eller Nato. Detta engagemang tyder på att något annat ligger bakom.

Putin-ryssland är en imperialistisk terrorstat med lågt IQ som borde motats i grind tidigare - men utmärkt att knäcka dem nu i Ukraina när de gör bort sig inför hela världen med sin grava inkompetens som genomsyrar hela det ruttna statsbygget.
Citera
2022-04-09, 14:53
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
Nej jag fattar inte. Samtliga länder i Europa bidrar till dvärgens kassa genom köp av rysk gas. Exkluderar det deras stöd för Ukraina menar du.
Ja de vill ju i alla fall stoppa flödet till skillnad mot tysklNd som vill fortsätta finansiera vapnen

Som sagt det e tyskland som varit drivande vad det gäller nedrustning av nato och att göra sig beroende av rysk gas https://www.youtube.com/watch?v=nu57D9YcIk0&t=69s

Polen har ju tex satsat på annan energi som tex kol för att ylippa vara beroende
Citera
2022-04-09, 14:57
Medlem
Jirens avatar
Så jävla frustrerad över allt detta. Särskilt när man vet att ett eller två valfria Nato-länder skulle kunna gå in och utrota den ryska ohyran i Ukraina över en eftermiddag.
Citera
2022-04-09, 14:58
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Ja de vill ju i alla fall stoppa flödet till skillnad mot tysklNd som vill fortsätta finansiera vapnen

Som sagt det e tyskland som varit drivande vad det gäller nedrustning av nato och att göra sig beroende av rysk gas https://www.youtube.com/watch?v=nu57D9YcIk0&t=69s

Polen har ju tex satsat på annan energi som tex kol för att ylippa vara beroende

Håller med, därför jag hatar de jävla Merkelsvinen. Hon kunde minsann suga dvärgens porrpung men när Zelensky bjuder in henne håller slidan sig gömd. Tyskarna orkar inte ens sänka 2 grader hemma och låta bli Mersan en dag i veckan för att strypa gasen. Fega jävlar.
Citera
2022-04-09, 15:00
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
Håller med, därför jag hatar de jävla Merkelsvinen. Hon kunde minsann suga dvärgens porrpung men när Zelensky bjuder in henne håller slidan sig gömd. Tyskarna orkar inte ens sänka 2 grader hemma och låta bli Mersan en dag i veckan för att strypa gasen. Fega jävlar.

Ryssarna skulle ta Tyskland med deras 300 tanks inom par dagar...om NATO var inte med...
Citera
2022-04-09, 15:01
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking

Ryssarna har ju nästan känt att Tyskand varit en kompis som stått på deras sida. Det måste varit en del av planen att Tyskland skulle stoppa västs vapenleveranser. Pratat med Ryssar i Sverige som typ vurmat för att Tyskland stått på deras sida. Snacka om kalldusch när tyskarna stoppar NS2, pumpar in vapen och dubblar försvarsanslagen. Sätter Tyskarna igång med sitt militärindustriella komplex på allvar så lär det finnas muskler som heter duga.
Citera
2022-04-09, 15:01
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Ryssarna skulle ta Tyskland med deras 300 tanks inom par dagar...om NATO var inte med...
Antagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in