Citat:
Ja, där har vi förklaringen till varför Ann Heberlein o hennes kvinnliga kollegor blir ratade - dom är inte snygga!!!!!!!!! för dom är ju konstnärer!!!!
Gynning alltså...???!!!!
Gynning har inget djup för henne gäller bara yta så jag tycker ändå att det skiljer sig från Ann Heberlein i hennes roll som författare o forskare där ett djup o förmåga till introspektion är en del av hennes arbete men håller med Gynning är ingen konstnär alls men hon behöver ju ha inkomst hon med.

Gynning har inget djup för henne gäller bara yta så jag tycker ändå att det skiljer sig från Ann Heberlein i hennes roll som författare o forskare där ett djup o förmåga till introspektion är en del av hennes arbete men håller med Gynning är ingen konstnär alls men hon behöver ju ha inkomst hon med.

Hehe ja… Men en del kulturdamer i debatten har resonerat på ett liknande sätt och det är mer häpnadsväckande än att en dokusåpakändis gör det. Feministen Nina Björk skrev att hon nog satsade på en utbildning en gång i tiden för att hon kände på sig att hennes utseende inte skulle hålla i längden. Det plockades upp av Greta ”det erotiska kapitalet är alltid viktigast för en kvinna”-Thurfjell. Intellektalitet sägs vara något en kvinna tar till som kompensation för låg attraktionskraft (eller som ett slags pensionsförsäkring när det erotiska kapitalet börjar sina). Åsa Linderborg bekände i en artikel att hon använt sig av sin attraktionskraft för att ta sig fram och att hon numera skäms för att visa sig i TV. Jag har en sambo här hemma som svurit över hur klockan vridits tillbaks.
Tja, är de helt enkelt en avspegling av (eller offer för) en narcissistisk tid, eller bidrar de själva aktivt till ökad narcissism? Det kan vara skoningslöst för en kvinna att åldras i offentligheten, jovisst.
Det har även funnits motröster, som Anna Lena Laurén m.fl. Det verkar mest handla om kvinnor som aldrig sett sig själva som så snygga och inte haft några fördelar av utseendet.
Citat:
Nej, tack och lov. En person med de känslomässiga svängningarna, med självmordshot och självmordsförsök, och med en sådan massmedial fingertoppskänslighet (se början av den här tråden!), med kopplingar till alternativhögern och som (enligt vissa av oss) använt sig av en högerextrem retorik, bör inte pyssla med politik. Varken till vänster eller höger. Oavsett om hon nu är medvetet manipulativ (så uppfattade jag Jag vill inte dö...) eller omedvetet.