Citat:
Ursprungligen postat av
Naravodomok
Vad är det med idioten? Nu hävdar hon att olika kulturer har olika kvinnosyn, att det inte är rasism att prata om det, blabla samma jävla snack som exempelvis hennes ärkefiende Birro har tagit upp för längesen. Samma person som alltså hyllade vänsterextremt våld för att stoppa just 'rasismen' för ett år sen. Är hon helt körd?
Då:
"Vi lever i en tid då grupper ställs mot varandra, då främlingsfientliga åsikter vädras öppet, då myter och fördomar om den andre sprids via annonser och i debatter, då etablerade skribenter försvarar anonyma rasisters rätt att hata och hetsa fritt, då musiker som protesterar mot rasism tystas, då en ensam kvinna med en tårta definieras som terrorist. Det är ynkedom. Inget annat. Det är nu det händer. Det är nu det avgörs. Och när framtidens sociologer, historiker och filosofer analyserar 2010-talets Sverige så är det varken politiker eller debattörer som kommer att beskrivas som hjältar. Det är de som faktiskt gör något"
och nu:
"Vi måste kunna föra en öppen dialog, en ärlig debatt och kritisk ifrågasätta andra kulturer utan att avfärdas som rasister.
”Rasist” är tveklöst 2000-talets mest missbrukade ord och har kommit att användas för att tysta misshagliga personer och element. Att bli stämplad som rasist i dagens Sverige är värre än att misstänkas för att vara pedofil eller styckmördare.
Jag tar den risken."
Är det så att hon på allvar blivit upplyst, eller vaknat upp ur hennes bipolära svacka, så är det ju givetvis bra, men det stör mig så jävligt att det ska vara så lätt att totalt kappvända och ingen reagerar
Samma människa som nu hävdar att rasist är 2000-talets mest missbrukade ord har alltså tidigare jämfört sverigedemokrater med nazistiska lägervakter. Samma person som ogrundat kallat människor rasister i åratal beklagar sig nu över att hon själv kallas rasist på 'sociala medier'.
A woman has a right to change her mind...
Hennes senaste kärlek har länge varit markant emot islam, eller mer exakt emot araber.
Här hans "krigsblogg", Victory in Iraq-Day. Bloggen är insomnad sedan 2008 men mannens åsikter är desamma idag.
http://vanderheeg.blogspot.se/
Han lär f.ö vara en gammal knarkare, det cirkulerar många historier om honom vars äkthet jag inte kan gå i god för. Rykten om crack och rökheroin.
Så hur ska vi tolka Ann Heberleins omsvängning - när sa hon sin egen mening? Då hon jämförde sverigedemokrater med nazistiska lägervakter, eller nu när hon menar att det är för lätt att kallas rasist?
Det går nog bara att förstå Ann Heberlein om man inser att hon alltid har sig själv i centrum. Hon har vänt kappan många gånger om och det går hem inom media.
Varför det är lätt att kappvända och ingen reagerar - nej enda gången hon höll på att hamna i blåsväder var då hon angrep sin förläggare för att han exploaterade henne. Men det handlade framförallt om medievärldens lojalitet med förläggaren.
Min uppfattning är ändå att Ann Heberlein är till höger, angreppet på Sverigedemokraterna var antagligen bara ett sätt att få beröm. Men nu har vindarna vänt.
Bipolariteten är nog en bisak i sammanhanget.