Citat:
Ursprungligen postat av
Motstroms
Tycker ni synd om oss, eller kan ni ibland kanske avundas oss som inte behöver ta hänsyn till partner och barn? Jag skulle aldrig orka leva familjeliv, jag är för individualistisk av mig. Känner ingen avund för de som lever familjeliv. Kan snarare tänka hur orkar ni?
Jag vet att ni har rika liv, om ni vill det. Precis som vi med familj/barn har rika liv.
Varför vet jag det? Jo, för att innan jag själv fick barn så levde jag ett mycket rikt och roligt och meningsfullt liv. Så jag vet ju att om ni utan familj/barn bara vill, så kommer ni ha rika, roliga och meningsfulla liv.

Sedan är det givetvis så att när man väl har fått barn så vill man
aldrig vara utan det. Barn är livet! Så blir det iaf. när man har fått barn. Barn innebär dock en hel del oro (över barnen, tex. plötslig spädbarnsdöd när de är spädbarn osv.) som ni utan barn slipper. Så njut av era rika, meningsfulla och roliga liv och att ni slipper den där oron! Men om ni väljer familj och barn så kan jag bara skriva: grattis! Barn är livet och det är definitivt värt all den där jädra oron! Lära känna sina barn och få hänga med dem är livet!