2022-04-09, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Tror ni att kineserna kommer att hålla sig passiva eller känner de sig tvingade att bistå ryssland med något lite grand?

De dubbelspelar nog.
Men till slut överger de Ryssland, när Rysslands ekonomi kraschar.
Citera
2022-04-09, 09:51
Medlem
Termos99s avatar
Attackerna fortsätter.

Russia continues to target Ukrainian civilians - UK

Fallout from Russian attack on Kramatorsk railway station • 10 humanitarian corridors agreed for Saturday

https://www.jpost.com/international/article-703649
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fascinerande att man fortsätter med samma svammel trots att man inte ens klarar av att besegra Ukraina; hur skulle ett anfall mot NATO med konventionella vapen ens se ut i dagsläget? På marken har inte ryssarna något att sätta in, och de NATO-styrkor som står i Polen och Baltikum skulle troligen ta Kaliningrad och stora delar av Belarus innan ryssarna ens hunnit komma med någon form av försvar. I Luften ser det ännu värre ut; ryssarna lyckas inte få luftherravälde över Ukraina och skulle krossas bara mot Europas luftförsvar.

Till sjöss ska vi inte ens prata om.

Eller hur?
Jag tror att Ryssland hintar om kärnvapen, lite mer subtilt den här gången, inte som när Putin hotade i början av kriget.

Ryssland vet ju att de inte har skuggan av en chans vid ett konventionellt krig med USA och Nato.
Citera
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
De dubbelspelar nog.
Men till slut överger de Ryssland, när Rysslands ekonomi kraschar.

Då köper de upp Ryssland.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
Liken som kantar Buchas gator kan vara bland de värsta krigsförbrytelser som Europa har sett på länge, men de är också bevis på ryssarnas största synd – apati.

Efter Bucha har det inte varit någon upprördhet i Ryssland. Medan det lilla antalet människor som vanligtvis postar anti-regeringsinnehåll fortsätter att göra det, fortsätter alla andra med livet som vanligt. Rapporter om att deras land begår ett folkmord precis på andra sidan gränsen är lätta nog att komma åt men få, verkar det som, söker upp dem och ännu färre är beredda att göra något åt ​​dem.

"Vad har det med mig att göra?" svarade en person anonymt när han tillfrågades om hans tankar om invasionen. "Jag är inte en soldat och jag är inte en politiker." En annan, en 29-årig trespråkig tolk som arbetar för ett internationellt företag, berättar att sociala nyhetsflöden hade blivit tråkiga sedan kriget började i Ukraina. "Jag gillar inte politik och jag vill inte vara involverad i det", sa hon.

Mongolerna kommer snart att märka när deras inkomst och livsstil tar ett dyk efter sanktioner och bojkotter tar ut sin rätt. Hoppas mongolerna dör ut snabbt.

Slava Ukraini!
Som jag skrev någon gång i mars: har svårt att tro att de flesta ryssat bryr sig om politik på annat sätt än som något man på sin höjd skämtar om. "Jämna plågor". Det är ändå en ganska logisk konsekvens av att ha haft ett auktoritärt styre under så lång tid. Jag skulle fan tro att intresset var lågt tom. i samband med de första fria valen. Det är ändå bara olika gubbar som kivas med varandra. Om någon är intresserad kan någon säkert hitta siffror på valdeltagandet på 1990-talet.
Citera
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ja Party Johnson har verkligen klivit fram som en rejäl profil med en bra kompass på vad Europa och Ukraina står inför. Till skillnad mot Tysken som för 3e gången står offside i en stor konflikt. Frankrike är inte heller mycket bättre. Frankrike skulle kunna sätta så mycket mer press på sina stora företag som fortfarande utövar business i Ryssland.

Frankrike är upptagna med sin ekonomi och andra inhemska frågor i några veckor till p g a presidentvalet, där första omgången är imorgon.

Angående de ryska truppernas grävande och andra mindre lämpliga åtgärder under de veckor som de höll området vid Tjernobyl så tror Ukrainas besökande energiminister att omkring 10 000 ryska fordon och andra militär utrustning kan ha passerat och blivit kontaminerade.

https://odessa-journal.com/every-russian-soldier-will-bring-a-piece-of-chornobyl-home/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Be careful what you wish for.
Om Ryssland krossas monumentalt - som du verkar förespråka - kommer Putin börja snegla på sina kärnvapen. Inte de stora. Men de små, som kan förinta en armé. De har 2 000 såna taktiska.

Nej, bästa scenariot är att Ryssland blöder och förlorar långsamt.
Sen fredsförhandlingar.

Jag tror detta är USAs plan. Man vill inte riskera kärnvapenkrig. Därför är det bäst med ett långdraget krig som Afghanistan eller Vietnam. Ett utmattningskrig.
Det är därför oroande när en del västländer verkar vilja skicka in allt mer offensiva och tunga vapen.
Ryssland har inte ens förklarat krig ännu. Detta är bara en specialoperation. Men om Ukraina börjar sänka deras flotta och skjuta missiler in i Ryssland så kommer Ryssarna att förklara krig och då kommer de inte att spara på något.
Jag såg Carl Bildt i någon intervju härom dagen och när nyhetsankaret frågade hur länge kriget skulle ta så skojade han och sa någon vecka till kan det nog hålla på. Men man förstod att han menade att det skulle hålla på länge. Ryssland skall bränna alla sina resurser utan att de skall ta till med storsläggan.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej det är inte bevisat bara för att det står så i New York Times. Det är sådana som George Soros som huserar där. De producerar fejk njus på löpande band.

Du har ju själv konstaterat att Soros var tidigt ute med att helt korrekt varna för rysk aggression.
Citera
2022-04-09, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Egentligen är det bra för Kina ju sämre det går för Ryssland. Ingen annan än dem är ju intresserade av att investera i Ryssland och ju sämre det går, ju billigare blir det. Dessutom blir prutmånen på olja och gas större för var dag. Så att hålla sig passiva är en no-brainer för Kina. Allt de behöver göra är att INTE fördöma Rysslands beteende internationellt så har de gjort mer än de flesta.

Helt korrekt analys
Kineserna kan spela detta Risk-spel i sömnen.
Kriget är en tidig julklapp till Kina.
Ukraina skiter kineserna i.
Ett bankrutt Ryssland skålar de för
De kommer att köra upp ryssarna som fan.
Citera
2022-04-09, 09:53
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du har ju själv konstaterat att Soros var tidigt ute med att helt korrekt varna för rysk aggression.
Nej jag menar att han var med och provocerade fram den.
Citera
2022-04-09, 09:54
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Och Ryssland finansierar verksamheter i väst som gynnar deras intressen. So what?
Ja tex har putin finansierat de gröna i tyskland och gretaorganisationer samt de som blockerar vägarna i stockholm numera. Allt för att tyskland skulle bli beroende av rysk gas som finansierat putins militär och atomvapen (FB) Tysklands utrikespolitik slutar alltid i missär. Root Cause
Citera
2022-04-09, 09:55
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej det är inte bevisat bara för att det står så i New York Times. Det är sådana som George Soros som huserar där. De producerar fejk njus på löpande band.
Jag spelar med:
Om det bevisas, har NATO då rätt att invadera Ryssland enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in