Citat:
Ursprungligen postat av
Monolit
Visa mod stängdes för många år sedan och det var ett bra tag sedan jag besökte. Sidotunneln såg dock ut som vanligt.
Förmodar att det är något annat du avser, så du får nog komma med mera ledtrådar.
För övrigt: En observation i området inte så långt bort såg jag att man lyft upp en förmodad gammal stigortsstege. Var någon månad sedan, så vet inte om den är kvar.
Du nämner en gammal stigortsstege. Törs jag gissa att du menar luckan invid lv155, nära Oljehamnsmotet (numera omdöpt till Ytterhamnsmotet ifall jag minns rätt), att det låg en stege på gräset bredvid luckan där?
Gissar att det inte är värt att åka förbi och kolla nu, stegen är antagligen bortplockad då flera månader passerat. Har du lust att visa något foto, ifall du har? Hur lång var stegen typ?
Jag har klättrat upp där i den stigorten för många år sedan, stigorten var ordnad i flera sektioner med mellanliggande våningsplan. Så gissar att varje del av stegen var max 5-7 meter höga typ. Dvs ingen riktigt hög stege, vilket finns på andra platser i stan. Vore kul om du ville jämföra det du såg med min beskrivning av stigorten. Tydligen pågår arbete med att byta ut stegar på flera platser i stan.
Citat:
Ursprungligen postat av
checkaspace
Finns en dagvattenstunnel dem håller på att arbeta med i guldhedesområdet, dem lägger en metallbit för luckan om natten/helgerna, vet ej vad dem gör i själva tunnlarna. Ligger mycket grus utanför.
En liknande tunnel nära västra kyrkogården som fått ny dörr men gallret är löst igen.
Har personligen inget intresse av dessa tunnlar men vet att folk varit inne i dessa förut.
Jag gissar att ditt första stycke handlar om Medicinarebergets parkeringsplats, strax bredvid gångvägen ner till Annedal? Man brukar göra någon slags slamsugning där med jämna mellanrum, hissa upp sediment som lagrats där nere. Antagligen det som pågår.
Den andra platsen du nämner, vid Högsbohöjd, har jag traskat i några gånger. Mysigt ställe. Får åka förbi och kolla på ändringarna du beskriver.
Mig veterligen finns ingen närmare beskrivning här i tråden av grejen vid Annedal/Medicinarebergets parkeringsplats, närmare bestämt ingen som beskrivit vad som finns under jord där och hur det ser ut där nere (mer än att det är ett dagvattenmagasin). Om du varit nere och tagit en titt, har du lust att skicka PM, alternativt beskriva lite mer här i tråden? Du råkar inte ha foton? Om du annars vet vem som varit nere på den platsen, hänvisa mig gärna vidare på lämpligt sätt (PM?), eller kolla om du kan lösa lite foton eller en beskrivning av insidan på det stället från rätt person