2021-11-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Grinden ut mot vägen ja.

Ja, det är bara att glömma att komma in där.

Okej
Vad jag vet så är det inget SO längre.
Har även hört att det ska finnas en till där inne varav en av de ska ha övergivits, medans den andra ska används utav räddningstjänsten.
Men kanske tar vägarna förbi och kollar till det.
Menar det är ju lätt att man går vilse lixom :P
Citera
2021-11-04, 08:26
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmqvistarn
Okej
Vad jag vet så är det inget SO längre.
Har även hört att det ska finnas en till där inne varav en av de ska ha övergivits, medans den andra ska används utav räddningstjänsten.
Men kanske tar vägarna förbi och kollar till det.
Menar det är ju lätt att man går vilse lixom :P

Nej, inget SO. Men du kommer ju fortfarande inte in. Stötvågsporten bryter du inte upp.
Citera
2021-11-07, 19:08
Medlem
Nidingrs avatar
Nån som besökt ”plaskdammen” under jord på Hisingen det sista? Tog med mig kanoten dit senast. Man kommer en hyfsad bit in ändå.
Citera
2021-11-17, 23:18
Medlem
Asystolis avatar
Citat:
Nån som besökt ”plaskdammen” under jord på Hisingen det sista? Tog med mig kanoten dit senast. Man kommer en hyfsad bit in ändå.

Vilken plats syftar du på? Det är knappast Slätta damm du pratar om...
Citera
2021-11-18, 04:51
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asystoli
Vilken plats syftar du på? Det är knappast Slätta damm du pratar om...

Nej. Ett bergrum vid ett industriområde på Hisingen.
Ganska nära Älvsborgsbron
Citera
2021-11-22, 18:58
Medlem
Monolits avatar
Aldrig hört talas om plaskdammen.

Antar att det är den plats som ovan jord som ibland är en damm och ibland är torrlagd. Är det denna du avser?

Har någon gång när dammen varit torr tagit mig förbi stenarna och in, men det var då vatten nästan innanför.

Med tanke på hur mycket det har regnat sista tiden så är det knappast värt ett besök i närtid.
Citera
2021-11-24, 17:07
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monolit
Aldrig hört talas om plaskdammen.

Antar att det är den plats som ovan jord som ibland är en damm och ibland är torrlagd. Är det denna du avser?

Har någon gång när dammen varit torr tagit mig förbi stenarna och in, men det var då vatten nästan innanför.

Med tanke på hur mycket det har regnat sista tiden så är det knappast värt ett besök i närtid.

Nej, det ligger längre ner mot havskanten.

Du menar tunneln vid biskopsgårdens industriområde och som går ner mot ST1?
Citera
2021-11-24, 18:47
Medlem
Monolits avatar
Citat:
Nej, det ligger längre ner mot havskanten.

Du menar tunneln vid biskopsgårdens industriområde och som går ner mot ST1?

Ja.

Det var det stället jag kunde komma på som inte ligger på inhägnat område och heller inte är väl igenbommat.

Nytt försök.

Visa mod stängdes för många år sedan och det var ett bra tag sedan jag besökte. Sidotunneln såg dock ut som vanligt.

Förmodar att det är något annat du avser, så du får nog komma med mera ledtrådar.

För övrigt: En observation i området inte så långt bort såg jag att man lyft upp en förmodad gammal stigortsstege. Var någon månad sedan, så vet inte om den är kvar.
Citera
2022-02-12, 00:22
Medlem
Något nytt?

Är fortfarande öppen för UE i Göteborg, har hittat ett par trevliga bergrum men samtliga är ju totalstängda
Citera
2022-03-03, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Något nytt?

Är fortfarande öppen för UE i Göteborg, har hittat ett par trevliga bergrum men samtliga är ju totalstängda

Finns en dagvattenstunnel dem håller på att arbeta med i guldhedesområdet, dem lägger en metallbit för luckan om natten/helgerna, vet ej vad dem gör i själva tunnlarna. Ligger mycket grus utanför.

En liknande tunnel nära västra kyrkogården som fått ny dörr men gallret är löst igen.

Har personligen inget intresse av dessa tunnlar men vet att folk varit inne i dessa förut.
Citera
2022-03-25, 19:21
Medlem
Trilecces avatar
En spökstation i Rannebergen. Någon som vet mer? Vart ligger den? Vart är ingången?
Citera
2022-03-25, 19:35
Medlem
Monolits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trilecce
En spökstation i Rannebergen. Någon som vet mer? Vart ligger den? Vart är ingången?

Mycket välkänt för den som är aktiv i UE forumet. Läs och begrunda här.

Korta svaret är att bortom Rannebergen så planerades det många fler områden ut mot Bergum samt Vättlefjäll, men inget av dessa områden kom att byggas. Detaljerna finns i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in