2022-04-09, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
För min del vill jag ha intressanta gäddor, något som är spännande att studera ut ett psykologiskt perspektiv. Utveckligsstörda blir mer lyteskomik med Dumpens metoder, kul för tillfället med på sikt avdomnande.

Ja jo men jag tycker nog att kreti och pleti inte ska se sånt här alls, utan det ska skötas helt av folk i det tysta. Jag skulle inte säga att det är kul eller spännande alls att höra om sånt där, inte ens för stunden. Vill man studera saker ur ett psykologiskt perspektiv finns det böcker inom ämnet som jag tror är mer givande. Eller varför inte gå en universitetskurs.
Citera
2022-04-09, 01:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4556
Såna som du kommer aldrig fatta. Du inser att du framstår som att du skyddar pedofiler va?
Avslutar diskussionen med dig nu.
Ja, jag inser att för sådana som dig framstår jag säkert som pedofilvurmare, kanske till och med som pedofil själv. Kanske till och med som redan uthängd "gädda". För ni har inte bredare synfält än så.

Det är det som är problemet. Jag är positivt inställd till grundidén med Dumpen men jag är negativt inställd till att personer som du som inte kan hålla två tankar i huvudet på samma gång bildar någon slags norm för hur den här verksamheten ska bedrivas. Det blir en sekt, en pöbel och man ursäktar all collateral damage med att " - jamen pedofili är det värsta brottet i hela världen". Och då blir det okej ta fram facklor och högafflar mot alla och börja sprida misstänkliggöranden kring minsta form av kritik.

Den här typen av verksamhet ska inte skötas av pundare och folk med IQ-85 för då blir det precis som den här tråden har utvecklats till. Jag var positivt inställd fram tills den senaste uthängningen av lärarpervot. När skiten träffade fläkten och hela hans familj skvättes ner började jag fundera och jag anser att det är dags för Patrik och Sara att lämna över till någon med bättre fingertoppskänsla.

Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det obehagliga är att det bara delvis verkar handla om att hjälpa och skydda barn från övergrepp. Lika mycket verkar det handla om att skapa underhållning. Och en underhållning som fansen tar emot på ett lite knepigt sätt, den sunda reaktionen på en sån här sida vore väl att tycka att det är obehagligt med dom här människorna. Inte att sitta och se fram emot när det "släpps nya gäddor" som att det vore något kul. Eller att prata om "tråkiga gäddor" när det rör sig om förståndshandikappade gubbar. Sen hela den här märkliga fandomen kringen Patrik Sjöberg med slagord som 242 osv som vävs in i allt.

Hade det varit ett seriöst projekt som verkligen fokuserade på att skydda barn så hade det väl sköts helt i det tysta med anmälningar till socialen och polisen och liknande av personer som varit 100% anonyma för besökerna av hemsidan?
Ja, det också. Det här har utvecklats till någon slags onlinevariant av wrestling, underhållning för de absolut trögaste troglodyterna. Grundidén med Dumpen är bra men det borde skötts annorlunda. Att de fiskar upp pervon är en sak men att totalt ignorera runtomkringverkningarna och istället skylla på att det är peddots fel att dennes döttrar blir mobbade i skolan är bara äckligt. Som du säger, jaga tag i svinen och lämna över informationen till polisen. Sedan får juridiken ta vid. Det hade varit den rimliga vägen att gå.
Citera
2022-04-09, 01:29
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ja jo men jag tycker nog att kreti och pleti inte ska se sånt här alls, utan det ska skötas helt av folk i det tysta. Jag skulle inte säga att det är kul eller spännande alls att höra om sånt där, inte ens för stunden. Vill man studera saker ur ett psykologiskt perspektiv finns det böcker inom ämnet som jag tror är mer givande. Eller varför inte gå en universitetskurs.

Så du gillar alltså inte att se sönderrunkande gubbkukar och påhittade pedofilmammor?
Citera
2022-04-09, 01:29
Medlem
Citat:
Men Patrik och Sara har inte fått vilken chans som helst utan de har fått världens chans. Exakt vad mer vill du kräva av upphovsmännen, mer professionalitet? I så fall kan jag hålla med.

Ptja, relevant utbildning och arbetslivserfarenhet. Jag skulle nog helst se att dom som pysslar med sånt här har bra utbildningar och långa karriärer inom t ex juridik, psykologi och sociologi bakom sig.
Förstår inte riktigt vad du menar med världens chans. Det jag menar är att personer med Saras bakgrund ska börja med lite enklare saker när de har nyktrat till. Kanske jobba inom hemtjänsten eller liknande i några år. Inte börja med såna här svåra frågor.
Citera
2022-04-09, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Som jag har uppfattat det och från det håll min kritik kommer så handlar det om att man förväntar sig lite mer från någon som tar på sig rollen som bounty hunter än att själv ha ett brottsregister långt som en shoppinglista. Jag vill inte att min lokala polis eller politiker är vanekriminell heller, av samma orsak. Man kan faktiskt hålla två saker i huvudet samtidigt. Världen är inte svart eller vit.

Den här klungan av nyreggade konton med typ hundra inlägg (varav 99% är skrivna i den här tråden) är jävligt läskig när de är okej med att ursäkta mord och relativiserar återkommande rattfyllerier med ursäkten att "personen mådde dåligt". Vilka andra rattfyllon är de beredd att ta i försvar utöver Sara? Eller är hon undantaget? Den här sektmentaliteten är riktigt makaber.

Jag kan förklara det fetmarkerade och hur allt hänger ihop.

Var drar vi gränsen när det kommer till att framföra ett fordon säkert?

Om du är trött i huvudet för att det har varit en tung dag på jobbet, är det straffbart idag att sätta sig bakom ratten och köra hem fastän det kan jämföras med att dra i sig 2st starköl?

Vad exakt testade Sara positivt för? Amfetamin? Cannabis? Heroin? Benso? Alkohol?

Var hon påverkad av amfetamin så är det inte ens säkert att hon framförde fordonet sämre än vad hon är kapabel som nykter. Stridspiloter kallar metamina (amfetamin) för "go pills".

Finns en jävla massa grader i detta helvete och sätta sig onykter bakom ratten är inte ok. Däremot så är det nog väldigt få som gör det med avsikten att köra över någon.

Jag har tex gått mot röd gubbe sena kvällar på väg hem från krogen. Ska det också jämföras med en pedofil/hebefil som har för avsikt att förgripa sig på ett barn?

Det är inte helt omöjligt att man missar att en bil kommer och pga att jag går mot röd gubbe så väjer föraren och kör in i närmsta stolpe.

Min poäng är att dom flesta ser att gå mot röd gubbe en sen kväll i fyllan anses vara väldigt milt, men tänker man efter så kan det vara lika allvarligt som att man sätter sig onykter bakom ratten.

Sara har fått stå sitt kast och ingen for illa av att hon satte sig onykter bakom ratten. Men du kan ge dig fan på att om dessa pedofiler/hebefiler inte mött upp med Patrik eller Sara utan istället bestämt träff med ett barn så hade barnet garanterat farit väldigt illa.

Jag misstänker att varken Sara eller Patrik behöver några droger idag för att hålla sina inre demoner i schack, paniken i gäddornas ögon och hur dessa spån ödelagt sina egna liv istället för ett barns räcker gott och väl för att kunna sova bättre om nätterna.

Jävligt osmakligt att jämföra en drograttfylla med övergrepp på barn.

Bilar är farliga och barn har inget ute i trafiken att göra lika lite som vuxna människor har något med barn och deras sexualitet att göra.

Men man måste ha egna ungar som man älskar över allt annat på denna jord eller såpass mycket empati för andra människor för att kunna förstå det.

Därav så kan man bara konstatera att något inte står rätt till i skallen på er.

Men det är bara fortsätta med att göra pedofilerna/hebefiler en björntjänst. Folk läser i den här tråden och väljer att inte skriva i den. Men kan lova er att det formligen kokar i många av oss när man läser hur jävla illa ställt det är med vissa.

Mord kan förlåtas, övergrepp på ett barn kan aldrig förlåtas och man är felknullad om man tror något annat.
Senast redigerad av System76 2022-04-09 kl. 01:35.
Citera
2022-04-09, 01:36
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ptja, relevant utbildning och arbetslivserfarenhet. Jag skulle nog helst se att dom som pysslar med sånt här har bra utbildningar och långa karriärer inom t ex juridik, psykologi och sociologi bakom sig.
Förstår inte riktigt vad du menar med världens chans. Det jag menar är att personer med Saras bakgrund ska börja med lite enklare saker när de har nyktrat till. Kanske jobba inom hemtjänsten eller liknande i några år. Inte börja med såna här svåra frågor.
Nyktra alkoholister passar alltså inom hemtjänsten? Tja.... Men håller med om det du skrev om kunskaper i juridik och sociologi, även journalistisk utbildning. Därför är min snilleblixt att Sara och Patrik skall låta Joakim Lamotte ha huvudansvaret för både konfrontation, fisket såväl som redigering.
Citera
2022-04-09, 01:38
Avslutad
Citat:
Antecknar vidare
Anteckna på du. Du är helt enkelt inte kognitivt kapabel att förstå min poäng. I dina ögon är världen svartvit och graderad i god och ond. Det går inte att resonera med sådana människor.

Citat:
Ursprungligen postat av System76
Jag kan förklara det fetmarkerade och hur allt hänger ihop.

Var drar vi gränsen när det kommer till att framföra ett fordon säkert?

Om du är trött i huvudet för att det har varit en tung dag på jobbet, är det straffbart idag att sätta sig bakom ratten och köra hem fastän det kan jämföras med att dra i sig 2st starköl?

Vad exakt testade Sara positivt för? Amfetamin? Cannabis? Heroin? Benso? Alkohol?

Var hon påverkad av amfetamin så är det inte ens säkert att hon framförde fordonet sämre än vad hon är kapabel som nykter. Stridspiloter kallar metamina (amfetamin) för "go pills".

Finns en jävla massa grader i detta helvete och sätta sig onykter bakom ratten är inte ok. Däremot så är det nog väldigt få som gör det med avsikten att köra över någon.

Jag har tex gått mot röd gubbe sena kvällar på väg hem från krogen. Ska det också jämföras med en pedofil/hebefil som har för avsikt att förgripa sig på ett barn?

Det är inte helt omöjligt att man missar att en bil kommer och pga att jag går mot röd gubbe så väjer föraren och kör in i närmsta stolpe.

Min poäng är att dom flesta ser att gå mot röd gubbe en sen kväll i fyllan anses vara väldigt milt, men tänker man efter så kan det vara lika allvarligt som att man sätter sig onykter bakom ratten.

Sara har fått stå sitt straff och ingen for illa av att hon satte sig onykter bakom ratten. Men du kan ge dig fan på att om dessa pedofiler/hebefiler inte mött upp med Patrik eller Sara utan istället bestämt träff med ett barn så hade barnet garanterat farit väldigt illa.

Jag misstänker att varken Sara eller Patrik behöver några droger idag för att hålla sina inre demoner i schack, paniken i gäddornas ögon och hur dessa spån ödelagt sina egna liv istället för ett barns räcker gott och väl för att kunna sova bättre om nätterna.

Jävligt osmakligt att jämföra en drograttfylla med övergrepp på barn.

Bilar är farliga och barn har inget ute i trafiken att göra lika lite som vuxna människor har något med barn och deras sexualitet att göra.

Men man måste ha egna ungar som man älskar över allt annat på denna jord eller såpass mycket empati för andra människor för att kunna förstå det.

Därav så kan man bara konstatera att något inte står rätt till i skallen på er.

Men det är bara fortsätta med att göra pedofilerna/hebefiler är en björntjänst. Folk läser i den här tråden och väljer att inte skriva i den. Men kan lova er att det formligen kokar i många av oss när man läser hur jävla illa ställt det är med vissa.

Mord kan förlåtas, övergrepp på ett barn kan aldrig förlåtas och man är felknullad om man tror något annat.
Fast det handlar inte bara om att sätta sig bakom ratten onykter men ändå klara av att framföra fordonet trafiksäkert. Det handlar om 30-40 olika brott fördelade över en period av mer än tio år. Stölder, bedrägeri, narkotikabrott, tillgrepp av fordon i ett fall, brott mot knivlagen i minst ett annat fall, etc etc etc. Den här personen har säkert haft det jobbigt och det är bra om hon har lyckats komma på rätt köl igen men bara för den sakens skull är hon inte lämplig att helt plötsligt ta på sig rollen som moralens väktare. Bättre hade varit om hon hade hållit en låg profil och arbetat med sig själv istället för att kasta sig från den ena extremen till den andra. Problemet är väl att det är lite det som är hennes grej, att söka spänning. Tidigare i droger och brott, nu i att jaga ner pedofiler. Och nu får hon ryggdunkar och säkert hyggligt med donationer och hotellnätter. Det fick hon inte som pundare.
Citera
2022-04-09, 01:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Fan vad ni snackar skit om Sara. Oavsett hennes bakgrund är hon idag en fantastiskt modig kvinna som kämpar för någonting bra.

Ni som ens försöker jämföra hennes register med att våldta barn är ju helt störda i huvudet.
Hoppas karma tar er alla.

Heja Sara!!

Har liksom inte ens jämfört. Döda en på fyllan mot förgripa sig mot någon. Inte den att döma. Men hon har ett tveksamt CV för att bemästra andra.

Tycker också hon är modig. Extremt så Patrik med flera fick säga åt henne på skarpen. Det är ingen bra idé att du som ensam kvinna åker och konfronterar en peddo. Man vet inte vad han kommer göra! Men något helgon är hon ju inte. Speciellt eftersom hon förringar sina egna "brott" där alltså köra på fyllan inte var så stor grej. Extremt stor grej för de som är döda pga det. Hon erkänner noll i sin egen skuld utav det och det är problematiskt. Hon kan inte göra som det verkar några fel alls.
Citera
2022-04-09, 01:40
Medlem
Citat:
Nyktra alkoholister passar alltså inom hemtjänsten? Tja.... Men håller med om det du skrev om kunskaper i juridik och sociologi, även journalistisk utbildning. Därför är min snilleblixt att Sara och Patrik skall låta Joakim Lamotte ha huvudansvaret för både konfrontation, fisket såväl som redigering.

Ja kanske de, men oavsett så tycker jag nog att Saras och Patrik har för svaga CV för sånt verksamhet. Men jag tror inte heller att verksamheten är seriös och fokuserar på att skydda barn utan främst är en underhållningskanal.
Citera
2022-04-09, 01:44
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Ja kanske de, men oavsett så tycker jag nog att Saras och Patrik har för svaga CV för sånt verksamhet. Men jag tror inte heller att verksamheten är seriös och fokuserar på att skydda barn utan främst är en underhållningskanal.

Oj vad du behöver läsa på om allt arbete dom gör utöver att hänga ut "folk" a.k.a pedofiler
Citera
2022-04-09, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Problemet är väl att det är lite det som är hennes grej, att söka spänning. Tidigare i droger och brott, nu i att jaga ner pedofiler. Och nu får hon ryggdunkar och säkert hyggligt med donationer och hotellnätter. Det fick hon inte som pundare.

Här slog du nog huvudet på spiken. Självklart förtjänar alla en andra chans men jag är nog tyvärr av den åsikten att gamla missbrukare måste visa att de klarar av att tråkigt och inrutat liv på obestämd tid innan man börjar ge dom massa ansvar och action.

Fast sen tycker jag nog att även om Sara de varit en skötsam förskolelärare under hela sitt liv och Patrik var en skötsam idrottsman utan intresse för rus så hade de ändå inte haft rätt bakgrund och kompetens för ett sånt här projekt. Jag kanske är en tråkig typ men vilja är tyvärr inte allt.
Citera
2022-04-09, 01:48
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Här slog du nog huvudet på spiken. Självklart förtjänar alla en andra chans men jag är nog tyvärr av den åsikten att gamla missbrukare måste visa att de klarar av att tråkigt och inrutat liv på obestämd tid innan man börjar ge dom massa ansvar och action.

Fast sen tycker jag nog att även om Sara de varit en skötsam förskolelärare under hela sitt liv och Patrik var en skötsam idrottsman utan intresse för rus så hade de ändå inte haft rätt bakgrund och kompetens för ett sånt här projekt. Jag kanske är en tråkig typ men vilja är tyvärr inte allt.

Precis, därför menar jag att Lamotte bör ansluta till pedofiljaktsplutonen omgående. Han är utbildad journalist och dessutom känd för sina djärva reportage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in