2022-04-09, 00:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4556
Fan vad ni snackar skit om Sara. Oavsett hennes bakgrund är hon idag en fantastiskt modig kvinna som kämpar för någonting bra.

Ni som ens försöker jämföra hennes register med att våldta barn är ju helt störda i huvudet.
Hoppas karma tar er alla.

Heja Sara!!
Som jag har uppfattat det och från det håll min kritik kommer så handlar det om att man förväntar sig lite mer från någon som tar på sig rollen som bounty hunter än att själv ha ett brottsregister långt som en shoppinglista. Jag vill inte att min lokala polis eller politiker är vanekriminell heller, av samma orsak. Man kan faktiskt hålla två saker i huvudet samtidigt. Världen är inte svart eller vit.

Den här klungan av nyreggade konton med typ hundra inlägg (varav 99% är skrivna i den här tråden) är jävligt läskig när de är okej med att ursäkta mord och relativiserar återkommande rattfyllerier med ursäkten att "personen mådde dåligt". Vilka andra rattfyllon är de beredd att ta i försvar utöver Sara? Eller är hon undantaget? Den här sektmentaliteten är riktigt makaber.
Citera
2022-04-09, 00:51
Medlem
Jag vet inte riktigt vad man ska tycka om den här sidan. Men känns som att sådan här verksamhet borde skötas av högutbildade människor,, t ex jurister. Inte livets hårda skola människor med mer sociala problem än arbetslivserfarenhet och utbildning.
Känns som att det blivit väldigt fel fokus på det mesta.
Citera
2022-04-09, 00:57
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Som jag har uppfattat det och från det håll min kritik kommer så handlar det om att man förväntar sig lite mer från någon som tar på sig rollen som bounty hunter än att själv ha ett brottsregister långt som en shoppinglista. Jag vill inte att min lokala polis eller politiker är vanekriminell heller, av samma orsak. Man kan faktiskt hålla två saker i huvudet samtidigt. Världen är inte svart eller vit.

Den här klungan av nyreggade konton med typ hundra inlägg (varav 99% är skrivna i den här tråden) är jävligt läskig när de är okej med att ursäkta mord och relativiserar återkommande rattfyllerier med ursäkten att "personen mådde dåligt". Vilka andra rattfyllon är de beredd att ta i försvar utöver Sara? Eller är hon undantaget? Den här sektmentaliteten är riktigt makaber.

Vad spelar det för roll om man är nyreggad eller varit medlem i 10år ens åsikter baseras väl inte på det.
Citera
2022-04-09, 00:59
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:

Inget av det du beskriver är jämförbart med pedofili som är klassat som ett av de värsta brotten som finns. Vad är det du och dina kumpaner inte fattar? Det spelar ingen roll hur mycket ni försöker. Det GÅR INTE ATT JÄMFÖRA
Citera
2022-04-09, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleurodes
Vad spelar det för roll om man är nyreggad eller varit medlem i 10år ens åsikter baseras väl inte på det.

Man försöker ge sken av att det är någon rysk bot på någon trollfarm som förbannar sig över äckliga pedofiler/hebefiler på Flashback.

För egentligen så vet ju alla att det är jävligt nice att knulla på ungar och barnen kan ju inte fara illa av något som är såååå skönt. *Ironi*

Fel i skallen eller så är dom troll själva som har som uppgift att piska upp en hetsig stämning bland svenskarna. Folk kan ju få för sig att det gömmer sig en pedofil bakom varje buske.

Folk blir misstänksama mot allt och alla. För inte fan gör peddovurmarna i denna tråd pedofilerna någon tjänst iaf.
Senast redigerad av System76 2022-04-09 kl. 01:04.
Citera
2022-04-09, 01:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pleurodes
Det spelar ganska stor roll för diskussionen om det handlar om människor som skrivit 10.000 inlägg fördelat över tio år över hela forumet eller om det handlar om personer som skrivit alla sina 143 inlägg i en och samma tråd under loppet av tre veckor. Det kan finnas en agenda bakom, kan man misstänka.

Citat:
Inget av det du beskriver är jämförbart med pedofili som är klassat som ett av de värsta brotten som finns. Vad är det du och dina kumpaner inte fattar? Det spelar ingen roll hur mycket ni försöker. Det GÅR INTE ATT JÄMFÖRA
Klart att det går att jämföra. Sitter man på hög moralisk häst själv så kräver det lite mer av en än ifall man inte sätter sig på nämnda häst.

Diskussionen handlar inte om brottet pedofili i sig utan om att en Livets hårda skola-pöbel styrd av två missbrukare utropar sig till moralens väktare och att alla som yppar ett uns av kritik mot någon av dem säkert är en kiddyfiddler själv. Förstår du inte själv hur rubbat detta är?

Citat:
Dom letar fel. Be dom fara åt helvete eller skratta åt dom. Då blir dom arga!
Nej, jag blir inte arg. Jag blir fundersam.
Citera
2022-04-09, 01:13
Medlem
Citat:
Diskussionen handlar inte om brottet pedofili i sig utan om att en Livets hårda skola-pöbel styrd av två missbrukare utropar sig till moralens väktare och att alla som yppar ett uns av kritik mot någon av dem säkert är en kiddyfiddler själv. Förstår du inte själv hur rubbat detta är?

Det obehagliga är att det bara delvis verkar handla om att hjälpa och skydda barn från övergrepp. Lika mycket verkar det handla om att skapa underhållning. Och en underhållning som fansen tar emot på ett lite knepigt sätt, den sunda reaktionen på en sån här sida vore väl att tycka att det är obehagligt med dom här människorna. Inte att sitta och se fram emot när det "släpps nya gäddor" som att det vore något kul. Eller att prata om "tråkiga gäddor" när det rör sig om förståndshandikappade gubbar. Sen hela den här märkliga fandomen kringen Patrik Sjöberg med slagord som 242 osv som vävs in i allt.

Hade det varit ett seriöst projekt som verkligen fokuserade på att skydda barn så hade det väl sköts helt i det tysta med anmälningar till socialen och polisen och liknande av personer som varit 100% anonyma för besökerna av hemsidan?
Citera
2022-04-09, 01:14
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Du länkar till en offerkoftetext. Det står inget om vad Sara är dömd för och hur långt/långa straff det handlar om.

Sara må vara en före detta gangster, men även en gangster måste få en andra chans. Några rattfyllor och lite narkotikabrott, hur jävla farligt är det egentligen? Jag tycker att det ligger lite överpräktighet över det här ständiga klagandet på Sara, och även på Patrik. Dra några linor ibland, inte är det så illa i grunden? Det är en svensk lite naiv syn på droger som råder här i tråden. Nästan en religiös stämning. Säkert många av oss som gjort en massa saker som man inte får göra enligt Bibeln, men vem bryr sig? 🤨
Citera
2022-04-09, 01:18
Medlem
Citat:

Det är väldigt många nyregade konton i tråden, flera har avatarer/bilder av pedofilerna och ingen försvarar dessa. Alla avskyr dessa men kontona skriver inte i andra trådar men är väldigt aktiva i denna.

Lite misstänkt får man nog säga. Utöver det så får man inte nämna Patriks Sjöbergs deklaration.

1982- vad hände sen/Skatteverket ??
Citera
2022-04-09, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Sara må vara en före detta gangster, men även en gangster måste få en andra chans. Några rattfyllor och lite narkotikabrott, hur jävla farligt är det egentligen? Jag tycker att det ligger lite överpräktighet över det här ständiga klagandet på Sara, och även på Patrik. Dra några linor ibland, inte är det så illa i grunden? Det är en svensk lite naiv syn på droger som råder här i tråden. Nästan en religiös stämning. Säkert många av oss som gjort en massa saker som man inte får göra enligt Bibeln, men vem bryr sig? 🤨

Klart man ska få en andra chans men kanske inte vilken chans som helst. Detta är lite för allvarligt ämne för såna personer tycker jag nog. Jag anser nog att för sån här verksamhet så kan man kräva mer av upphovsmännen.
Citera
2022-04-09, 01:21
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det obehagliga är att det bara delvis verkar handla om att hjälpa och skydda barn från övergrepp. Lika mycket verkar det handla om att skapa underhållning. Och en underhållning som fansen tar emot på ett lite knepigt sätt, den sunda reaktionen på en sån här sida vore väl att tycka att det är obehagligt med dom här människorna. Inte att sitta och se fram emot när det "släpps nya gäddor" som att det vore något kul. Eller att prata om "tråkiga gäddor" när det rör sig om förståndshandikappade gubbar. Sen hela den här märkliga fandomen kringen Patrik Sjöberg med slagord som 242 osv som vävs in i allt.

Hade det varit ett seriöst projekt som verkligen fokuserade på att skydda barn så hade det väl sköts helt i det tysta med anmälningar till socialen och polisen och liknande av personer som varit 100% anonyma för besökerna av hemsidan?

För min del vill jag ha intressanta gäddor, något som är spännande att studera ut ett psykologiskt perspektiv. Utveckligsstörda blir mer lyteskomik med Dumpens metoder, kul för tillfället med på sikt avdomnande.
Citera
2022-04-09, 01:24
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Klart man ska få en andra chans men kanske inte vilken chans som helst. Detta är lite för allvarligt ämne för såna personer tycker jag nog. Jag anser nog att för sån här verksamhet så kan man kräva mer av upphovsmännen.

Men Patrik och Sara har inte fått vilken chans som helst utan de har fått världens chans. Exakt vad mer vill du kräva av upphovsmännen, mer professionalitet? I så fall kan jag hålla med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in