2022-04-08, 22:19
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nja, at de løy til naboene er ikke så veldig rart, uansett hva slags teori de hadde.
For alt de visste kunne en av dem være GM, eller i ledtog med TH. Eller at de var redd for
at rykter ville nå ham via naboene. Legg også merke til at pressen ganske kjapt begynte
å skrive om "den antatte motparten". Ikke bare "motparten". Den betegnelsen stammer
nok fra politiet, tenker jeg.

Ja, det er sant. De kunne jo ikke vite om de kunne stole på Skansen uansett. Og i verste fall kunne han være involvert. Men at de i det hele tatt satt i stuevinduet til Skansen, mens TH var, skal man si, tvangsevakuert til et hotell, er jo litt rart. Det kunne jo i teorien være for å late som overfor Skansen at de ikke mistenkte TH, samme som det med at de ikke tømte søppelboksen, hvem vet.
De har vel sikkert fått den ene og den andre indikasjonen kanskje på at det var TH, men som ikke ga noe håndfast annet enn en magefølelse vil jeg tro. Det kan være blikk fra TH, setninger osv.
Noe må det jo være som har fått dem til å skifte fokus. De har vel fått noe tips om den saken med svogeren, og evt skilsmisse. Ihvertfall sånn etterhvert.
Men så skal vi huske på at det er veldig mye i denne saken som de har holdt veldig hemmelig.
De holdt avhør inne på dette Thon-hotellet. Avhør av sønnen bl.a. Så det kan jo hende at de allerede da har snapset opp noe. Hvis han bare sa "husker ikke, husker ikke, vet ikke" og bare satt å så ned i bakken, så er jo det merkelig.
Citera
2022-04-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Allerede før TH ringte politiets nødnummer var han opptatt av at saken kunne virke mistenkelig.
TH var forberedt og formidlet at historien hans «høres usannsynlig ut», så dette var fokus allerede da.
pluss dna på konvolutten.
Citera
2022-04-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, det er sant. De kunne jo ikke vite om de kunne stole på Skansen uansett. Og i verste fall kunne han være involvert. Men at de i det hele tatt satt i stuevinduet til Skansen, mens TH var, skal man si, tvangsevakuert til et hotell, er jo litt rart. Det kunne jo i teorien være for å late som overfor Skansen at de ikke mistenkte TH, samme som det med at de ikke tømte søppelboksen, hvem vet.
De har vel sikkert fått den ene og den andre indikasjonen kanskje på at det var TH, men som ikke ga noe håndfast annet enn en magefølelse vil jeg tro. Det kan være blikk fra TH, setninger osv.
Noe må det jo være som har fått dem til å skifte fokus. De har vel fått noe tips om den saken med svogeren, og evt skilsmisse. Ihvertfall sånn etterhvert.
Men så skal vi huske på at det er veldig mye i denne saken som de har holdt veldig hemmelig.
De holdt avhør inne på dette Thon-hotellet. Avhør av sønnen bl.a. Så det kan jo hende at de allerede da har snapset opp noe. Hvis han bare sa "husker ikke, husker ikke, vet ikke" og bare satt å så ned i bakken, så er jo det merkelig.
når th ville ha politiet raskt til sv var det neppe noe i søpla.
Citera
2022-04-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
pluss dna på konvolutten.

Ja, han var opptatt av sånne ting allerede fra start. Være i forkjøpet.
TH var også tidlig ute med å spørre politiet om han var mistenkt.
Citera
2022-04-08, 22:55
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
når th ville ha politiet raskt til sv var det neppe noe i søpla.

Nei, det var nok ingenting i søpla.

Jeg tenker han ville ha dem dit med en gang fordi han kanskje tenkte at
dette ville være vanlige betjenter som han ville få med seg inn i huset
og dermed ødelegge for krimteknikerne som kom inn senere.
Citera
2022-04-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Husk det interne skrivet som ble sendt rundt før jul i 2018. En påminnelse til
alle ansatte og politiledere som understreket at TH ikke skulle anses som mistenkt.
Det tror jeg er en nokså uvanlig beskjed å gi innad i politiet.

Har du link til dette?
Citera
2022-04-08, 23:34
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Har du link til dette?

Du får spørre z, det er hun som er linkedronningen.

Sånn ellers så er de fleste andre her innforstått med at det er ikke alt som kan linkes til, og alt som kan linkes til det kan man lese seg til selv.

Jeg er ikke her for å lese om, eller diskutere, det som skrives i avisene, jeg er her for å diskutere det avisene sensurerer og ikke skriver om.

Dette forumet blir fryktelig dumt hvis man kun skal kunne diskutere det som opplyses om i avisene.
Citera
2022-04-08, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy

Sånn ellers så er de fleste andre her innforstått med at det er ikke alt som kan linkes til, og alt som kan linkes til det kan man lese seg til selv.

Jeg er ikke her for å lese om, eller diskutere, det som skrives i avisene, jeg er her for å diskutere det avisene sensurerer og ikke skriver om.

Dette forumet blir fryktelig dumt hvis man kun skal kunne diskutere det som opplyses om i avisene.

Okey
Citera
2022-04-09, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy

Det kan hun vel ikke være. Ingen andre som spør så mye som nettopp henne.
Selv om alt bare er et museklikk unna eller velkjent for de fleste.
Senast redigerad av Jayce 2022-04-09 kl. 00:06.
Citera
2022-04-09, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
… og jeg tror ikke TH hadde utlovet dusør om han var skyldig. Har du forresten tenkt på at det kan ha vært politiet som manipulerte ham og fikk ham til å utlove dusør?

Personlig tror jeg ikke det, siden tipsene skulle siles av Holden og Hagen, men som alle andre enn de ansvarlige, har jeg ikke nok informasjon til å bekrefte eller utelukke noe som helst.
Citera
2022-04-09, 00:25
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det kan hun vel ikke være. Ingen andre som spør så mye som nettopp henne.
Selv om alt bare er et museklikk unna eller velkjent for de fleste.

Har du link?

Citera
2022-04-09, 00:43
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troybecker
tipsene skulle siles av Holden og Hagen

Mener det er første gang i norsk kriminalhistorie at forsvaret skal sile tips til politiet.

Såvidt meg bekjent har det fremdeles ikke dukket opp noen relevante tips i Holdens innboks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in