2022-04-08, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, tror han har vært en tyrann i alle år jeg da.
Mulig han ble enda mer besatt i 2012.
Jeg tror at han har forstått at det gikk mot skilsmisse til slutt, men at han klarte å holde henne der ved hjelp av manipulasjon. Jeg tror TH har startet å planlegge drap allerede i 2005.
Og så har han gått rundt å tenkt på dette i mange mange år. Han visste at hun til slutt ville dra sin vei når hun ikke lengre var økonomisk fastlåst til han. I en alder av 67, når man kan få alderspensjon.
Det var jo fra 2017 bl.a. at politiet fant spor etter søk på fremgangsmåte ved skilsmisse. Og da var hun blitt 67. Hun er jo født i 1950, samme som han.
Hun fylte ut den kontrakten i 2012, men så har hun vel skjønt at det beste var å vente til at hun ble 67 når hun fikk alderspensjon. Sosialstønad er ikke mange kronene å leve av.

Jeg tenker at hvis TH er så tafatt som mange av tastarurkrigerne her på FB mener, sier det enda mer om hvor tafatt norsk politi er.
Citera
2022-04-08, 09:45
Medlem
Hva slags lønn har AEH fått av TH siden hun begynte å jobbe for han? Har han passet på å gi henne såpass dårlig lønn at hun ikke har kunnet spare noe til en evt skilsmisse?
Citera
2022-04-08, 11:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Hva slags lønn har AEH fått av TH siden hun begynte å jobbe for han? Har han passet på å gi henne såpass dårlig lønn at hun ikke har kunnet spare noe til en evt skilsmisse?

I ligningen for 2017 hadde hun en inntekt på litt over 270 000 før skatt.
170 000 i pensjon (minstepensjon) pluss ca. 100 000 i lønn fra Futurum.
Dette ble tidligere i tråden diskutert her.

Go figure.
Citera
2022-04-08, 11:42
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg tenker at hvis TH er så tafatt som mange av tastarurkrigerne her på FB mener, sier det enda mer om hvor tafatt norsk politi er.

Dette er sinne fra TH som har bygd seg opp med årene. Har ikke noe med tafatthet å gjøre.
Politiet er heller ikke tafatte, de har bare vært godtroende.
De avis-utklippene kan også være at han planla drap på X-SVG, men så kom han til at politiet ville finne ut av det. TH hadde nemlig motiv i form av at X-SVG hadde vært utro med kona hans
Det forelå dessuten en tidligere anmeldelse, riktignok henlagt. TH nektet at AE skulle flytte ut, og begge de to skulle slippe unna, og at han skulle sitte igjen med svarteper.
Som vi kan lese i notatbøkene: "Frykter de sosiale og økonomiske problemene ved en skilsmisse. Jeg må foreta meg noe".
Det med notatbøkene, og sammenliknet med NRK-avhøret, forteller mye.
I notatbøkene står det om alvorlige ekteskapsproblemer helt fram til 2018.
Så dette er noe han har gnagd på i flere titalls år.
I NRK-intervjuet omtaler han det som "humper i veien, slik som med alle andre ekteskap".
Han sier også at hun ikke ville skille seg. "da ville`a gjort det."
Dette kan han altså sitte å si til intervjueren mens han ser han rett i øynene.
Citera
2022-04-08, 19:06
Medlem
Citat:
Dette er sinne fra TH som har bygd seg opp med årene. Har ikke noe med tafatthet å gjøre.
Politiet er heller ikke tafatte, de har bare vært godtroende.
De avis-utklippene kan også være at han planla drap på X-SVG, men så kom han til at politiet ville finne ut av det. TH hadde nemlig motiv i form av at X-SVG hadde vært utro med kona hans
Det forelå dessuten en tidligere anmeldelse, riktignok henlagt. TH nektet at AE skulle flytte ut, og begge de to skulle slippe unna, og at han skulle sitte igjen med svarteper.
Som vi kan lese i notatbøkene: "Frykter de sosiale og økonomiske problemene ved en skilsmisse. Jeg må foreta meg noe".
Det med notatbøkene, og sammenliknet med NRK-avhøret, forteller mye.
I notatbøkene står det om alvorlige ekteskapsproblemer helt fram til 2018.
Så dette er noe han har gnagd på i flere titalls år.
I NRK-intervjuet omtaler han det som "humper i veien, slik som med alle andre ekteskap".
Han sier også at hun ikke ville skille seg. "da ville`a gjort det."
Dette kan han altså sitte å si til intervjueren mens han ser han rett i øynene.

Hvis vi har å gjøre med en mangemilliardær som bruker 15 år på å planlegge hvordan han skal ta livet av sin kone, og som igangsetter verdens mest spektakulære operasjon, da er fyren tafatt.
At politiet er tafatt, er jo opplagt, for hvis det er historien over som er sann (det er den selvfølgelig ikke), så må man ha hatt hodet i fatle for ikke å ende opp med å få mannen dømt.

Bare dette; klassisk polititaktikk, vi har ikke en sak, men vi burer ham inne og tar ham i forhør.

Folkens. Finnes det ikke mer sannsynlige teorier?
Citera
2022-04-08, 20:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Vel, hvis TH ikke er skyldig, så er det noen i nærmeste familie.
Hvis det ikke er noen i nærmeste familie, så er det noen som
står familien svært nær, og som har frekventert huset jevnlig
i tiden frem til forsvinningen.

Listen over mulige kandidater er ikke lang.

Men med THs merittliste så holder jeg enn så lenge med politiets hovedhypotese.
Citera
2022-04-08, 21:02
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Hvis vi har å gjøre med en mangemilliardær som bruker 15 år på å planlegge hvordan han skal ta livet av sin kone, og som igangsetter verdens mest spektakulære operasjon, da er fyren tafatt.
At politiet er tafatt, er jo opplagt, for hvis det er historien over som er sann (det er den selvfølgelig ikke), så må man ha hatt hodet i fatle for ikke å ende opp med å få mannen dømt.

Bare dette; klassisk polititaktikk, vi har ikke en sak, men vi burer ham inne og tar ham i forhør.

TH er ikke mangemilliardær, selv om han har nok til å kjøpe ubegrenset antall wienerboller til deg på Metro-Kafe, men han har et par milliarder.
Planlagt siden 2005 kanskje, sånn smått. Neppe hver eneste dag. Jeg tror bøkene til TH kan avsløre mer. Analyse av disse, kan kan kanskje si noe om hans daglige humør. Jeg tror han tenkte mer på drap de dagene han var nedfor.
Dette var noe som aldri gikk ut av hodet på han, dette med eks-svogeren.
Til slutt ble han helt gal. GHH leverte sin oppsigelse, og det samme med kontordama MB.
Dette er folk som har jobbet ved hans side i mange mange år.
Det med at politiet har tunnelsyn, slik du hevder, stemmer jo ikke.
Da hadde de arrestert han med en gang.
Alt tyder på at de trodde på dette kidnappingsrigget i begynnelsen.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-04-08 kl. 21:30.
Citera
2022-04-08, 21:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Alt tyder på at de trodde på dette kidnappingsrigget i begynnelsen.

Jeg har inntrykk av at politiet internt hadde ulike formeninger.
Samtidig kunne de ikke ta unødige sjanser. Men de har nok ikke
trodd på kidnapping fullt og helt. "Feilsendingen" av BTC tyder på
at de prøvde å vekke en reaksjon - først og fremst hos TH tror jeg.
Vi vet jo at det ble furore i Hagen-leiren på grunn av dette.

Uansett, om de hadde begrensede muligheter ute i felt, så hadde de ihvertfall
muligheten til å observere TH på nært hold.

Husk det interne skrivet som ble sendt rundt før jul i 2018. En påminnelse til
alle ansatte og politiledere som understreket at TH ikke skulle anses som mistenkt.
Det tror jeg er en nokså uvanlig beskjed å gi innad i politiet.
Citera
2022-04-08, 21:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg har inntrykk av at politiet internt hadde ulike formeninger.
Samtidig kunne de ikke ta unødige sjanser. Men de har nok ikke
trodd på kidnapping fullt og helt. "Feilsendingen" av BTC tyder på
at de prøvde å vekke en reaksjon - først og fremst hos TH tror jeg.
Vi vet jo at det ble furore i Hagen-leiren på grunn av dette.

Uansett, om de hadde begrensede muligheter ute i felt, så hadde de ihvertfall
muligheten til å observere TH på nært hold.

Husk det interne skrivet som ble sendt rundt før jul i 2018. En påminnelse til
alle ansatte og politiledere som understreket at TH ikke skulle anses som mistenkt.
Det tror jeg er en nokså uvanlig beskjed å gi innad i politiet.

Ja, etter en stund så begynte det jo å gå opp for dem.
Men i begynnelsen, når de ikke sjekket søpla, de løy til Skansen om at de lette etter ei jente på 13 som hadde rømt, og at de brukte biler med falske skilter så tror jeg nok de hadde gått rett på.
Men så så de jo at det ikke var noen vilje i andre enden. Ikke noe livstegn, og ikke noe press på TH.
Jeg klarer ikke å huske noen beskjed som skal ha blitt gitt på kammeret om at TH ikke skulle ansees som mistenkt. Men vi vet jo at de har latet som at de ikke mistenkte TH.
Når de tok hull på isen bl.a. så var det en rød-skjegget politimann som understreket at det ikke var Anne de lette etter. Det at denne mannen sa dette, uten at en eneste journalist hadde spurt, fikk meg til å stusse.
Citera
2022-04-08, 21:44
Medlem
Niffys avatar
https://forskning.no/kriminalitet-psykologi-psykologimasterne/derfor-dreper-menn-partneren-sin/2006728

Litt informasjon og statistikk om hvorfor kvinner blir drept av menn.
Citera
2022-04-08, 22:03
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ja, etter en stund så begynte det jo å gå opp for dem.
Men i begynnelsen, når de ikke sjekket søpla, de løy til Skansen om at de lette etter ei jente på 13 som hadde rømt, og at de brukte biler med falske skilter så tror jeg nok de hadde gått rett på.
Men så så de jo at det ikke var noen vilje i andre enden. Ikke noe livstegn, og ikke noe press på TH.
Jeg klarer ikke å huske noen beskjed som skal ha blitt gitt på kammeret om at TH ikke skulle ansees som mistenkt. Men vi vet jo at de har latet som at de ikke mistenkte TH.
Når de tok hull på isen bl.a. så var det en rød-skjegget politimann som understreket at det ikke var Anne de lette etter. Det at denne mannen sa dette, uten at en eneste journalist hadde spurt, fikk meg til å stusse.

Nja, at de løy til naboene er ikke så veldig rart, uansett hva slags teori de hadde.
For alt de visste kunne en av dem være GM, eller i ledtog med TH. Eller at de var redd for
at rykter ville nå ham via naboene. Legg også merke til at pressen ganske kjapt begynte
å skrive om "den antatte motparten". Ikke bare "motparten". Den betegnelsen stammer
nok fra politiet, tenker jeg.
Citera
2022-04-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nja, at de løy til naboene er ikke så veldig rart, uansett hva slags teori de hadde.
For alt de visste kunne en av dem være GM, eller i ledtog med TH. Eller at de var redd for
at rykter ville nå ham via naboene. Legg også merke til at pressen ganske kjapt begynte
å skrive om "den antatte motparten". Ikke bare "motparten". Den betegnelsen stammer
nok fra politiet, tenker jeg.

Allerede før TH ringte politiets nødnummer var han opptatt av at saken kunne virke mistenkelig.
TH var forberedt og formidlet at historien hans «høres usannsynlig ut», så dette var fokus allerede da.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in