2022-03-04, 19:55
Medlem
Hvorfor har datteren Silje en usignert ekteskapskontrakt i sin besittelse? Var dette noe hun og far utarbeidet i samarbeid uten Fru Hagens involvering? Merkelige greier.
Citera
2022-03-04, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Tar ikke helt av på grunn av denne NRK-saken. Lekkasje fra Holden, helt som ventet.
At TH ikke har sittet og plapret om drapet, betyr jo bare at han har vært ganske alene om denne grusomme handlingen.

Det er vanlig å holde kjeft om slike hendelser.

TH har nok vaert alene om denne forferdelige handlingen fordi han önsket å bli kvitt AEH fordi AEH ville skilles.

Når drapet og alt rundt er klart, så tier vedkommende som om ingenting har skjedd.
Citera
2022-03-04, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det vil hun ikke si. Men en prest bør vite bedre.
Kanskje har hun ikke skjønt forskjellen på rett og galt?

Eller så har presten ikke lest den siste ektepakten nøye nok og satt seg ned i tidslinjen fra år 1993.

Å ha en far som manipulerer er ikke akseptabelt. Tenk bare at barna er blitt ført bak lyset. Innerst inne i min sjel lider jeg med barna.
Senast redigerad av Braskamin58 2022-03-04 kl. 21:03.
Citera
2022-03-04, 21:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Dette styrker bare mistanken om at TH fikk hjelp fra sine nærmeste.

Hans nærmeste ja. Vi vet jo litt om dem, men ikke alt, tror jeg.

Jeg har alltid stusset på følgende utsagn fra HHB2 i brevet hun skrev:
“I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXXXXX».
Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt.”
Les dette et par ganger. Hva står det EGENTLIG her? Hvilket ord legger hun trykk på?
Citera
2022-03-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hans nærmeste ja. Vi vet jo litt om dem, men ikke alt, tror jeg.

Jeg har alltid stusset på følgende utsagn fra HHB2 i brevet hun skrev:
“I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXXXXX».
Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt.”
Les dette et par ganger. Hva står det EGENTLIG her? Hvilket ord legger hun trykk på?

Det veldig vanskelig å oppfatte meningsinnholdet i en så lang og krøkkete setning.

Forsøker med en omskrivining eller to. Når man leser setningen rett frem, så er det flere subjekter og flere verb her.

HHB1 fortalte at politiet (under avhør) kunne bekrefte at HHB2 hadde sagt at TH oppfordret alle barna til å kalle AE xxxxxxx.

Når HHB2 så hevder det er stikk motsatt, ser jeg to mulige tolkninger. Enten at TH hadde oppfordret barna til ikke å kalle AE xxxxxxx, eller, at det er HHB1 (og ikke HHB2) som hadde fortalt til politiet at TH hadde oppfordret alle barna til å kalle AE xxxxxxx.

Hva hun egentlig mener å si, vet jeg ikke.
Citera
2022-03-04, 22:18
Medlem
Kan det være slik at en muslimsk politimann pga. sin kulturelle bakgrunn har vært overbevist om at dette er et æresdrap/konedrap og at det synet har smittet over på store deler av etterforsknings gruppen ?

I Sverige hadde de fks. en rettssak hvor det viste seg at en muslimsk dommer dømte etter Sharia loven ikke etter Sveriges lover.
Citera
2022-03-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troybecker
Det blir spennede å se om de greier å løse saken. Jeg tror ikke Tom hadde utlovet dusør om han ikke var 100% sikker på at det ikke var mulig å finne levninger etter henne. Mitt håp er at …

… og jeg tror ikke TH hadde utlovet dusør om han var skyldig. Har du forresten tenkt på at det kan ha vært politiet som manipulerte ham og fikk ham til å utlove dusør?
Citera
2022-03-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Er det egentlig så rart at den var helt uten resultat eventuelt? Drapspersoner vil neppe sitte på kontoret, hjemme i noens bolig e.l å diskutere dette i ettertid. De vil trolig heller ikke treffes så ofte. De frykter selvfølgelig muligheten for slike ting som dette. I følge høyrehånda, om jeg ikke husker feil, har denne kidnappingen ikke vært et tema i samtaler mellom han og TH for eksempel. Han gikk aktivt inn for å skåne TH visstnok. Finnes sikkert fler av dem i kretsen rundt TH av ulike grunner.

Han er nok ikke så sosial, så kan selvsagt være noe av grunnen, men hvorfor da fortsette å etterforske i ørten år etter avlytting var avsluttet.
Citera
2022-03-04, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Kan det være slik at en muslimsk politimann pga. sin kulturelle bakgrunn har vært overbevist om at dette er et æresdrap/konedrap og at det synet har smittet over på store deler av etterforsknings gruppen ?

I Sverige hadde de fks. en rettssak hvor det viste seg at en muslimsk dommer dømte etter Sharia loven ikke etter Sveriges lover.

Statistikk viser at de eneste som begår planlagte partnerdrap er forskrudde, religiøse mennesker.
Citera
2022-03-04, 22:45
Medlem
VG skriver i kveld.
I et intervju med NRK publisert fredag kveld, kommenterer Tom Hagen politiets hemmelige overvåkning.
Kan man virkelig omtale NRK-artikkelen som et intervju? Det er vel mer ett par uttalelser fra TH i en vanlig avisartikkel

Det er uklart for meg om det er NRK som har henvendt seg til Tom Hagen, eller om det er Tom Hagen og Svein Holden som har henvendt seg til NRK.

VG-artikkelen ble publisert 19:14 i kveld.
Tom Hagen om hemmelig overvåkning: − Ubehagelig

Mens NRK-artikkelen ble publisert 17:53 i kveld.
I elleve måneder levde Tom Hagen omgitt av politiets hemmelige mikrofoner og videokamera
– At en massiv overvåking har pågått over lang tid er ubehagelig, sier Tom Hagen til NRK.
– Den underbygger jo at jeg ikke har noe med dette å gjøre, sier han til NRK.
To setninger.

Har det vært redigering(er) eller.

Og så reagerer jeg på denne uttalelsen til Svein Holden.
– Dersom Hagen hadde hatt noe med dette å gjøre, så hadde jeg forventet at politiet ville funnet spor av dette i den skjulte etterforskningen, sier han til NRK.
Har ikke Holden kun fått innsyn i omfanget av hemmelig etterforskning, og ikke resultatene?

Er TH og Holden nå så nervøse for hva TH kan ha røpet, at de har gått til NRK og presentert sin underbygger-uskyldig-tolkning, i et forsøk på å presse frem mer informasjon fra politi og påtalemyndighet?

Forløpig synes ikke Holden å være særlig ivrig på å kreve frafallelse av siktelsen. Slik TT-gjengen her inne har spådd å være neste steg i saken.
Citera
2022-03-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
… og jeg tror ikke TH hadde utlovet dusør om han var skyldig. Har du forresten tenkt på at det kan ha vært politiet som manipulerte ham og fikk ham til å utlove dusør?

Tja. Eller TH vet at AE er skjult på et sted som, om hun skulle bli funnet, ville knytte TH 100% til drapet. Ville fjerne absolutt all tvil altså.

Litt sånn... blir levningene av AE funnet så er TH ferdig uansett ... men TH tror det vil ta seg litt bedre ut, og virke litt mer uskyldig, om TH utlyser dusør.

Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Han er nok ikke så sosial, så kan selvsagt være noe av grunnen, men hvorfor da fortsette å etterforske i ørten år etter avlytting var avsluttet.

Den langvarig hemmelige etterforskningen fra 6. juni 2019 til 28. april 2020, ble avsluttet da TH ble pågrepet.

Men, vet vi sikkert om etterforskningen etter løslatelsen fra varetekt 8. mai 2020, ikke har videreført enkelte av overvåkningsmetodene. Politiet har jo fulgt med på han, det er sikkert.
Citera
2022-03-04, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1

Det er mye som tyder på at denne saken vil politiet komme til bunns i. Og jeg tror ikke det skyldes at det er gått sport i det for å si det på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in