2022-04-08, 20:55
  #7849
Medlem
DroidBishops avatar
40-42 är dealbreaker med tanke på var vi är tidsmässigt och hur allt kommer samman med Fibonacci och Gann. Statistiskt sätt så sitter BTC rätt bra just nu med tidpunkten på året och Gannratiot som priset tradar över (42k)

Dagarna som kommer kan vara avgörande för att sätta tonen för hur resten av året kommer se ut. Om helgen stänger under 42 och fortsätter göra nästa vecka så lutar jag åt att resten av året kommer få fortsatt nedgång. Om det håller och stänger över 42-43 så lever hoppet för minst 55 detta året.

Jag vågar inte hoppas på ATH 2022 men OM så skulle bli fallet ser 75k mycket trevligt ut och sammanfaller med den större trendkanalen. Jag kan trots allt inte förneka att kumulativt volymdelta har haft en extremt bullish buildup sen slutet av Januari. Och det är en långt bättre "indikator" än vad RSI divergence noobsen sysslar med.

https://gyazo.com/7f52d00a1a12b7971ea9eab50d1fb19e

Så vi får se. Reaktionen från 40-42 sätter tonen för 2022
__________________
Senast redigerad av DroidBishop 2022-04-08 kl. 21:07.
Citera
2022-04-08, 21:41
  #7850
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag är säker på att Mallers säger "virtually for free", ja.

Har du hört något annat så får du gärna backa det, för jag vill veta om han står och ljuger alla rakt upp i ansiktet.
Ok. Kan du dela med dig hur höga avgifter i procent som kunden och handlaren betalar?
Citera
2022-04-08, 21:48
  #7851
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Ok. Kan du dela med dig hur höga avgifter i procent som kunden och handlaren betalar?
Nej det kan jag inte. Men spelar det någon roll om det är 1 öre eller en bråkdel av ett öre när du skall betala för ditt kaffe?

Ligthning avgifter är inte heller en procent summa av totala transaktionen vad jag förstår, utan den är lika låg om du "swishar" 1kr för ett hubbabubba eller 10 000kr.

*edit*
"At the time of writing, the base fee per transaction is 1 satoshi (0.00000001 btc), equivalent to 0.04 cents," CoinShares said.
https://markets.businessinsider.com/news/currencies/the-lightning-network-is-driving-mainstream-bitcoin-adoption-2021-8
__________________
Senast redigerad av Leaston 2022-04-08 kl. 21:50.
Citera
2022-04-08, 22:11
  #7852
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Nej det kan jag inte. Men spelar det någon roll om det är 1 öre eller en bråkdel av ett öre när du skall betala för ditt kaffe?

Ligthning avgifter är inte heller en procent summa av totala transaktionen vad jag förstår, utan den är lika låg om du "swishar" 1kr för ett hubbabubba eller 10 000kr.

*edit*
"At the time of writing, the base fee per transaction is 1 satoshi (0.00000001 btc), equivalent to 0.04 cents," CoinShares said.
https://markets.businessinsider.com/news/currencies/the-lightning-network-is-driving-mainstream-bitcoin-adoption-2021-8
Jag är inte intresserad av dina gissningar. Virtually free, praktiskt taget gratis, har en ganska stor vidd. Ett par procent kan ses som praktiskt taget gratis för vissa i vissa sammanhang.

Du vet ju uppenbarligen inte så det är nog bäst att vi slutar killgissa tills vi har fakta i frågan.

Oavsett så håller marknaden med mig och inte dig om nyheten. Priset går ner, inte upp. Det är fakta.
Citera
2022-04-08, 22:15
  #7853
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Jag är inte intresserad av dina gissningar. Virtually free, praktiskt taget gratis, har en ganska stor vidd. Ett par procent kan ses som praktiskt taget gratis för vissa i vissa sammanhang.

Du vet ju uppenbarligen inte så det är nog bäst att vi slutar killgissa tills vi har fakta i frågan.
Om du läser inlägget en gång till så fick du ett exakt svar på priset. Har du inte andra uppgifter så går iaf jag på det.
Citera
2022-04-08, 22:20
  #7854
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Om du läser inlägget en gång till så fick du ett exakt svar på priset. Har du inte andra uppgifter så går iaf jag på det.
Du trollar ju nu. Fees för lightning är naturligtvis inte samma som när strike växlar valutor. Du hör själv hur dumt det låter. De avgifterna du nämner är för låga. Det är fakta.

Sen att marknaden tycker tvärt mot vad du tycker är också fakta. Dubbelfel.
Citera
2022-04-08, 22:22
  #7855
Medlem
Madzen123s avatar
Bearish continueation pattern på 4h
Citera
2022-04-08, 22:45
  #7856
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Du trollar ju nu. Fees för lightning är naturligtvis inte samma som när strike växlar valutor. Du hör själv hur dumt det låter. De avgifterna du nämner är för låga. Det är fakta.
Du kräver länkar av mig, men bidrar själv inte med länkar när du säger annat. Vad är procentuella kostnaden på en 100 dollar transaktion där mottagaren också tar emot 100$ och var kommer dessa pengar ifrån, menar du? Eller säger du att han ljuger alla rakt upp i ansiktet?
Sluta dra "trolla" kortet och kom med fakta istället.

Fattar inte varför du ifrågasätter det han säger, när du inte ens bemödat dig kolla vad han säger utan vill att jag skall vara hans proxy åt dig...

Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Sen att marknaden tycker tvärt mot vad du tycker är också fakta. Dubbelfel.
Det var det första jag konstaterade och att jag tycker det är märkligt. Tvärtom vore ifs om vi dumpat, vilket vi inte gjort.
Vi får se var priset är om ett par veckor helt enkelt. För mig är det skitsamma, jag har hållit i 4 år så jag har tid.
__________________
Senast redigerad av Leaston 2022-04-08 kl. 23:14.
Citera
2022-04-08, 23:05
  #7857
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Du trollar ju nu.

Du kan bemöda dig 30 sekunder iaf, och peka ut var han ljuger alla upp i ansiktet och så kan du säga vad sanningen egentligen är: https://youtu.be/dD2-T7TX2rk?t=1233
__________________
Senast redigerad av Leaston 2022-04-08 kl. 23:13.
Citera
2022-04-09, 08:09
  #7858
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Bearish continueation pattern på 4h

W shape pattern forming 15 min tf. Kan va fejk tho
__________________
Senast redigerad av Madzen123 2022-04-09 kl. 08:12.
Citera
2022-04-09, 12:11
  #7859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
W shape pattern forming 15 min tf. Kan va fejk tho

Tror vi kommer få en mega wick ner snart (i helgen, eller måndag/tisdag kanske). Inom närtid iaf.
Under 40k och ge alla longers smisk. Jag sitter i usdt och avvaktar atm.
Citera
2022-04-09, 12:21
  #7860
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Tror vi kommer få en mega wick ner snart (i helgen, eller måndag/tisdag kanske). Inom närtid iaf.
Under 40k och ge alla longers smisk. Jag sitter i usdt och avvaktar atm.
Exakt alla pratar om den annalkande wicken och hur dom ligger med sina ordrar redo att fånga den. Antingen kommer dippen, bara det att den fortsätter ner sedan, eller då kommer den inte alls. Majoriteten kan hur som helst inte ha rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in