2022-04-08, 21:27
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleurodes
Angående hennes domar tycker jag inte det har någon betydelse idag alla har rätt till en andra chans eller hur.

Absolut inte, vuxna som direkt eller indirekt begår övergrepp på barn och ungdomar är ett bra exempel. Grova våldsbrottslingar är ett annat exempel.
Citera
2022-04-08, 21:35
Medlem
Pleurodess avatar
Tycker denna tråd glider mer och mer åt att det är dumpen, Sara, Patrik som är problemet och inte Gäddorna
Citera
2022-04-08, 21:37
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleurodes
Tycker denna tråd glider mer och mer åt att det är dumpen, Sara, Patrik som är problemet och inte Gäddorna

Låt den glida åt alla möjliga håll, blir intressantare då.
Citera
2022-04-08, 21:43
Medlem
Apanluktardiesels avatar
För oss normala människor som har absolut NOLL jävla clue hur ni får fram all info kring gäddorna , men samtidigt gärna vill veta mer om dem. Finns det inget sätt att outa dem utan att använda denna tråden…
Citera
2022-04-08, 21:48
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subterranean
Nå? På vilket sätt? Utveckla, annars så svarar jag utan att förstå innerbörden.

P.S. Vi har pratat med varandra tidigare men blev avstängd. 😄

Hon verkar omhuldande, säkert en jävel på husmanskost också. Nåt med hennes mörka hår och höfter också.

Vet inte vad jag ska svara mer, för saknar så in i helvetet en annan mama just nu, så vitt främmande kvinnor är inte i tankarna.
Citera
2022-04-08, 21:50
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Vilka neuropsykiatriska diagnoser har man om man är mer intresserad av den som hänger ut vuxna män som raggar på barn och ungdomar - än männen som raggar på barn och ungdomar?
Helt rätt
Citera
2022-04-08, 21:54
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Så här såg hennes register ut innan senaste domen hon fick 2019 då hon dömdes för Rattfylleri, grov olovlig körning och narkotikabrott.

https://www.docdroid.net/gDywrME/helsingborgs-tr-b-7044-18-aktbil-4-pdf

Det var mig ett digert brottsregister! Från 2008-2019, elva år, har hon riskerat andra människors liv med grova brott som rattfylleri och olovlig körning. Helt säkert narkotikapåverkad. Utöver detta har Sara Nilsson åkt fast för upprepade snatterier, narkotikabrott och brott mot knivlagen. Det innefattar dessutom brott i närtid.

I förskönande ordalag beskriver hon sig själv på Dumpen:
Citat:
Jag är alltså bara en helt vanlig dampskalle, förvisso särbegåvad, men ingen professor eller hot-shot på något sätt.
https://dumpen.se/2021/05/04/lat-inte-ditt-forflutna-definiera-framtiden/

Inte ett ord av ödmjukhet. Har hon själv barn som hon låtit fara illa? Att Sara inte har alla hästar hemma märks på hennes sätt att konfrontera män som hon chattat med. Hela konceptet med Dumpen saknar kognitiv reflexion, det är impulsstyrt i stor affekt, exakt samma som missbruksbeteende. Där finns bara jag, jag, jag och nästa kick. Nu är Dumpen hennes kickar, att människor far illa är inget Sara tar hänsyn till, bara hon får sin nästa känsloboost.

E. Att Patrik kör samma race behöver väl knappast kommenteras. Förstår att radarparet funnit varandra.
Senast redigerad av skoputs 2022-04-08 kl. 21:59.
Citera
2022-04-08, 22:03
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
För oss normala människor som har absolut NOLL jävla clue hur ni får fram all info kring gäddorna , men samtidigt gärna vill veta mer om dem. Finns det inget sätt att outa dem utan att använda denna tråden…

En kort handledning för hemma-detektiven!

En del av namnet, ort och/eller ålder ger ett fåtal "kandidater" på, till exempel, Ratsit.

Ibland framkommer sådan info i chattarna. Ibland får man sådana ledtrådar här på FB.

Videon kan ge ytterligare detaljer att gå på: bil, geografiskt område, märken ...

De kandidater som dyker upp, d.v.s. de fulla namnen, kan man sedan söka med på Google.

Bildsök ger då en snabb möjlighet att identifiera individen. Kan även funka på Facebook.
Citera
2022-04-08, 22:06
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Vilka neuropsykiatriska diagnoser har man om man är mer intresserad av den som hänger ut vuxna män som raggar på barn och ungdomar - än männen som raggar på barn och ungdomar?
Inga alls, förmodligen? Om man inte lever i Nordkorea är det väl ganska normalt att tycka att offentliga personer med makt får finna sig i att själva bli granskade.
Citera
2022-04-08, 22:09
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Absolut inte, vuxna som direkt eller indirekt begår övergrepp på barn och ungdomar är ett bra exempel. Grova våldsbrottslingar är ett annat exempel.
Sitter du inne med den kompletta listan med brott efter vilka man inte förtjänar en andra chans? Eller hittar du på efter hand?

Hur är det med ett gränsfall som "Köra rattfull med minderårig i bil" till exempel? Andra chans, eller inte?
Citera
2022-04-08, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Så här såg hennes register ut innan senaste domen hon fick 2019 då hon dömdes för Rattfylleri, grov olovlig körning och narkotikabrott.

https://www.docdroid.net/gDywrME/helsingborgs-tr-b-7044-18-aktbil-4-pdf
Jösses.

Jag har iofs vetat om att det pratats om att Sara varit trasslig tidigare men det här sätter ju hennes roll i det hela i ett helt annat ljus. Det här är ju ren pundarbrottslighet. Snatteri, stöld, bedrägeri, olovlig körning, tillgrepp av fortskaffningsmedel, brott mot knivlagen, massor av narkotikabrott och dessutom flera fall av rattfylleri. Undrar hur många liv hon har riskerat när hon kört runt på fyllan, påtänd och utan körkort i stulen bil? Och det handlar ju inte om en enstaka fyllegrej heller, registret sträcker sig över mer än tio år.

Känns lite som the pot calling the kettle black när hon svarade Grums-peddot att hans eventuella kniv i fickan bara var ännu ett brott han begick. Ja, hon borde ju veta. Undrar om det var hon som körde hem och ifall hon var nykter?

Det är något som gnider mig mothårs när vanekriminella tar på sig rollen som moralens väktare, även om syftet i sig är gott. Det känns som fel människa på fel plats.
Citera
2022-04-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det var mig ett digert brottsregister! Från 2008-2019, elva år, har hon riskerat andra människors liv med grova brott som rattfylleri och olovlig körning. Helt säkert narkotikapåverkad. Utöver detta har Sara Nilsson åkt fast för upprepade snatterier, narkotikabrott och brott mot knivlagen. Det innefattar dessutom brott i närtid.

I förskönande ordalag beskriver hon sig själv på Dumpen:
https://dumpen.se/2021/05/04/lat-inte-ditt-forflutna-definiera-framtiden/

Inte ett ord av ödmjukhet. Har hon själv barn som hon låtit fara illa? Att Sara inte har alla hästar hemma märks på hennes sätt att konfrontera män som hon chattat med. Hela konceptet med Dumpen saknar kognitiv reflexion, det är impulsstyrt i stor affekt, exakt samma som missbruksbeteende. Där finns bara jag, jag, jag och nästa kick. Nu är Dumpen hennes kickar, att människor far illa är inget Sara tar hänsyn till, bara hon får sin nästa känsloboost.

E. Att Patrik kör samma race behöver väl knappast kommenteras. Förstår att radarparet funnit varandra.

Fy fan, ska denna dåre alltså vara den som ska agera polis och prata om att utsätta andra för risk? Hennes fall av olovlig körning, narkotikabrott, rattfylla och brott mot knivlagen har ju absolut inte satt någon annan i risk, jo tjena.

Så följande har Sara i sitt brottsregister:

- 5 fall av olovlig körning
- 9 fall av snatteri
- 17 fall av narkotikabrott
- 2 fall av rattfylleri
- 2 fall av brott mot knivlagen

Och dessa domar är fram till 2018, alltså inte alls längesen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in