2022-04-08, 21:18
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du använder alltså strikt logik istället för att förstå människors resonemang. Det fungerar väl bra inom filosofi, programmering och andra vetenskaper men sämre med vanliga människor, framför allt kvinnor så lycka till med det senare.

Ja, det är bara påståenden och tyckande. Här tar folk twitter som sanning direkt bara det passar deras narrativ. Det är förbannat svårt att navigera i all skit som sprutas ut från båda sidor men jag tycker alla människor har ett ansvar att ta reda på sanningar innan det spårar ut i känslomässigt hat och hämd.

Jag förstår ditt resonemang.

Vad jag önskar att du förstår är att det är sådant som ligger till grund även för alla ämnen inom humaniora.

Och din önskan är precis det jag försöker förklara för dig. Vi kan omöjligen nå något samförstånd om alla bara säger saker och allt är lika bra.

Nu har vi diskuterat det här i ett antal inlägg och bara lärt oss att du har problem med hur kvinnor tänker.

Kanske är det dags för dig att bara sluta skriva en stund och fundera över dina ord istället?

Du vet, det handlar inte om att bara skriva nytt hela tiden.

Hade du levt i CCCP hade du hamnat i Gulag illa snabbt - det kan jag tala om för dig.
Senast redigerad av goseigen 2022-04-08 kl. 21:25.
Citera
2022-04-08, 21:21
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Hoppas kanadensaren har rätt men hur smart är det att under pågående strider uppdatera sin twitter?
Nej man kan givetvis inte tro på allt han skriver. Men det kan ju ge en lite ledtrådar iaf.
Citera
2022-04-08, 21:25
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Boris ska skicka mer leksakaker till Ukraina, för motsvarande 1 230 000 000 SEK.

RYSSKA NASSESVIN KOMMER REGNA FRÅN SKYN!

Följande leksaker skickas för att hjälpa Ukraina slakta dom ryska nassesvinen;

Starstreak (Världshistoriens snabbaste ryss-sklaktare.)
Anti tank (NLAW eller liknande)
Loitering Munition drönare.

He said the shipment would include "more Starstreak anti-aircraft missiles, which fly at three times the speed of sound, another 800 anti-tank missiles, and precision munitions capable of lingering in the sky until directed to their target".

He said more helmets, night vision goggles, and body armour would also be sent.
“Today I can announce the UK will send a further £100m worth of high-grade military equipment to Ukraine’s armed forces including more star streak anti-aircraft missiles which fly at three times the speed of sound, another 800 anti-tank missiles and precision munitions capable to lingering in the sky until directed to their target,” he said.

“We will also send more helmets, night vision and body armour on top of the 200,000 pieces of non-lethal military equipment the UK has already dispatched.”

Även Brittisk Mastiff (Amerikansk Puma) kommer att skickas.
Britain will be sending an unspecified number of Mastiff heavily armoured vehicles to Ukraine, Defence Secretary Ben Wallace has confirmed.

BBC
https://ukdefencejournal.org.uk/britain-sending-mastiff-armoured-vehicles-to-ukraine/
https://ukdefencejournal.org.uk/britain-sending-100m-worth-of-military-equipment-to-ukraine/
Citera
2022-04-08, 21:25
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muskelstal
När du säger det så kan jag köpa det du säger blir bara så jävla trött på den falangen som sitter och för samma retorik som ryssarna troligen gör, och förespråkar att samma sak ska ske med Rysska civila. Folk förvandlas så snabbt till dårar. Och att sitta bara säga död åt Ryssar tillför inte så mkt till tråden. Jag kan ta på mig jag kollade inte kontexten till din kommentar. Och några öl in kan jag erkänna att det blev ett slumpmässigt "tagga ner" just mot dig och isf ber jag om ursäkt. Men som du säger angående folk som bortförklarar alla övergrepp så kan de dra åt helvete. Det sorgliga är att många av dem är nog inte ens Ryssar.

Jag förstår precis vad du menar. Och jag känner inget hat mot normala ryssar med en mänsklig empati och känslor. Men de här monstren som sitter och försvarar och ljuger om varenda vidrig sak de gör är precis som lägercheferna i Nazityskland. De har förbrukat sin rätt att leva med oss civiliserade människor. De är egentligen inte ens djur, för djur är inte onda på det sättet. Jag är säker på att det begås fruktansvärda brott på båda sidor (men ryssarnas brott är värre, för ukrainarna har inga oskyldiga att ta ut sin frustration på) men att sitta och försvara det och sprida alla uppenbara lögner man kan!!!! Blir så satans förbannad på att de här så kallade människorna finns bland oss. Kan vi bara lära oss identifiera psykopaterna på fosterstadiet NU så kanske de hade sluppit bli misslyckade aborter av dem. De hade kunnat bli lyckade aborter. Det hade vi alla mått bättre av.

Ha en fin kväll, tappa inte hoppet om mänskligheten, jag är själv på väg att göra det.

De här "människorna" bygger ett hat jag inte vill känna hos mig, men hur fan sitter man och ursäktar det här?

De är inte ens djur. De är inte ens smuts under min sko. De är värda INGENTING!!!
Citera
2022-04-08, 21:26
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Fake newset sändes på statliga TV-kanalen Russa 24.

TV-studios i Ryssland har kontrakterats att filma scener åt rysk statskontrollerad TV, som ska föreställa fake news från Ukraina. Filmerna ska se ut som att Ukrainare filmar fake-scener som visar att Ukraina fakear krigsbrott. Med dockor som ska föreställa döda civila.

I själva verkar är det filmat i en TV-studio utanför St. Peterburg. Det erkänner TV-studion som säger att dom filmade det den 20e mars.

Fake newset sändes på statliga TV-kanalen Russa 24.

Här finns en bild från det ryska fejk-försöket:
https://pbs.twimg.com/ext_tw_video_thumb/1512085204185190404/pu/img/RpznN80ACNv7HynQ?format=jpg&name=medium

BBC:s artikel om detta (finns vid 18:24):
https://www.bbc.com/news/live/world-europe-61032786
Citera
2022-04-08, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore

Och hela woke vänstern vad håller dom på med? Trodde dom hatade fascister och nazister? Vilka idioter... eller har dom blivit helt blåsta av main stream media som så många andra?
Du är klar över att barnamördare V.Puttin är fascist va?
Citera
2022-04-08, 21:29
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muskelstal
När du säger det så kan jag köpa det du säger blir bara så jävla trött på den falangen som sitter och för samma retorik som ryssarna troligen gör, och förespråkar att samma sak ska ske med Rysska civila. Folk förvandlas så snabbt till dårar. Och att sitta bara säga död åt Ryssar tillför inte så mkt till tråden. Jag kan ta på mig jag kollade inte kontexten till din kommentar. Och några öl in kan jag erkänna att det blev ett slumpmässigt "tagga ner" just mot dig och isf ber jag om ursäkt. Men som du säger angående folk som bortförklarar alla övergrepp så kan de dra åt helvete. Det sorgliga är att många av dem är nog inte ens Ryssar.

Givetvis ska inte alla ryssar dödas. Men och andra sidan, att sitta och skydda ryssar i detta läge när ryska massmord knappt ens blivit uppgrävda, det är väldigt svagt.
Att sitta och försvara Ryssland i detta läge, lägger en i det ryska lägret, med massmord.

Att i detta läge tycka synd om sig själv, det är väldigt svagt.
Citera
2022-04-08, 21:31
Medlem
Jirens avatar
Nu har man hittat vad som varit ett tillhåll / högkvarter för tjetjenska mördare i Bucha.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tzacd3/video_from_bucha_the_real_torture_chamber_in_the/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Varning för otrevliga bilder.

Citat:
Video from Bucha. The real torture chamber in the city was located at 144 Yablunska Street. According to the survivors, there was a headquarters of “Kadyrov’s people”, they shot people in the face, burned their eyes, and cut off body parts.
Senast redigerad av Jiren 2022-04-08 kl. 21:36.
Citera
2022-04-08, 21:32
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Krim får de ta när de fått ordning på fastlandet, dvs. kastat ut ryssen från Donbass och Mariupol, sjörobotarna får ta hand om ryska flottan, då blir det lättare att handskas med Krim.

Två veckor till innan de har tillräckligt med sjömålsrobotar. Om tre veckor kommer ryssarna gråta igen.
Citera
2022-04-08, 21:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Två veckor till innan de har tillräckligt med sjömålsrobotar. Om tre veckor kommer ryssarna gråta igen.

Låter som ljuv musik i mina öron, Ukraina får ta en sak i taget och kasta ut ryssen från Donbass och kustremsan vid svarat havet är prio ett.
Citera
2022-04-08, 21:35
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy

Precis,, då har de plötsligt inte flotta längre!
Citera
2022-04-08, 21:37
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Nu har man hittat vad som varit ett tillhåll / högkvarter för tjetjenska mördare i Bucha.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tzacd3/video_from_bucha_the_real_torture_chamber_in_the/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Varning för otrevliga bilder.

Video from Bucha. The real torture chamber in the city was located at 144 Yablunska Street. According to the survivors, there was a headquarters of “Kadyrov’s people”, they shot people in the face, burned their eyes, and cut off body parts.

Vidrigt.

Men som en Putin supporter skrev tidigare i tråden:

"mänskliga rättigheter det existerar inte i krig. ryssland vill ha ukrainas mark och den som står ivägen kommer bli skjuten."

Ingen kan säga att vi inte förstod eller visste vad som pågick. All fakta finns redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in