2022-04-08, 21:03
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Ryssarna avslöjas filma fakeade fake-news.

TV-studios i Ryssland har kontrakterats att filma scener åt rysk statskontrollerad TV, som ska föreställa fake news från Ukraina. Filmerna ska se ut som att Ukrainare filmar fake-scener som visar att Ukraina fakear krigsbrott. Med dockor som ska föreställa döda civila.

I själva verkar är det filmat i en TV-studio utanför St. Peterburg. Det erkänner TV-studion som säger att dom filmade det den 20e mars.

Fake newset sändes på statliga TV-kanalen Russa 24.

Russian TV airs false ‘dummy’ claim

A still from the footage that a Russian TV station broadcast along with false claims about its origin

A Russian TV channel aired footage of a dummy, calling it evidence that Ukrainians were preparing a fake incident to discredit its armed forces. But it turned out to be part of a TV drama being filmed near St Petersburg.

However the footage was quickly debunked. TV director Nadezhda Kolobayeva wrote on Facebook that the footage wasn’t from Ukraine. Instead, she said, it was filmed on 20 March in Vsevolozhsk, just east of St Petersburg.

The director said the two people in the shot were the show’s stunt coordinator and an assistant. The dummy, she said, goes by the name Albertik.

The BBC has contacted Rossiya 24 for comment.
Citera
2022-04-08, 21:04
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Problemet tror jag är att det är ett djävligt stort floddelta de måste krångla sig igenom på väg till Kherson, kan lugnt tänka mig att ryssarna har grävt ner sig strategiskt just tack vare allt vatten.

https://liveuamap.com/en/2022/8-april-explosions-audible-in-kherson-city

Det behövs nog en allmän kollaps på myterinivå för att det skall funka.

I södra Krim dyker också bergen upp, så det blir inte lätt att komma fram till Sevastopol.
Citera
2022-04-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyEuropa
jämfört usas invasion av irak så är det här ett mästerverk. det tog 3 veckor att ta bara bagdad för usa. på dessa tre veckor har ryssland tagit tre stora städer, ett dussin småorter och en sjuhelvetes landyta. great success!
Vilka 3 stora städer tycker du att ryssarna tog de första 3 veckorna?
Citera
2022-04-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viftter
Five sabotage~reconnaissance groups have been formed from the Azov battalion, the actions of which are supposed to be carried out in Russian-style uniforms on cars with Russian numbers and marked with the “Z” sign. The groups are intended to commit sabotage and terrorist attacks against the civilian population in order to discredit the Armed Forces of the Russian Federation. The groups include foreign mercenaries from European countries.
https://t-me.translate.goog/evraziiskiihomyachok/3052?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en

Bara hjärntvättade ryssar kan tro att detta är sanning.
Citera
2022-04-08, 21:06
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
https://www.bitchute.com/video/81gs5uYkHR4K/

Ukrainas president erkänner att Nazisterna är en del av deras armé. Det är vad det är säger han. Och det är väl inte riktigt rumsrent av Sverige och övriga Europa att skicka vapen till nazister och dessutom ljuga om det och massa annat för befolkningen. Heja Sverige ni stöttar nu officiellt Hitlers största supportrar och blir därmed en måltavla för direkta attacker själva.

Och hela woke vänstern vad håller dom på med? Trodde dom hatade fascister och nazister? Vilka idioter... eller har dom blivit helt blåsta av main stream media som så många andra?

Jag tycker att det är lika roligt varje gång ni kör det här spåret. Ni tror alltså på allvar att det fungerar?
Citera
2022-04-08, 21:07
Medlem
muskelstals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Kolla inlägget jag citerade. Speglade hans inlägg: "Vem bryr sig?"

Jag bryr mig. Jag bryr mig jävligt mycket. Och jag är trött på att rysstrollen ska bemötas vänligt och civiliserat när de inte ger det tillbaka. Jag tror att det finns fina och bra ryssar. Har ett par kompisar själv. Men de som sitter och ljuger och vilseleder folk med helt idiotiska bortförklaringar eller "ursäkter" för varför de våldtar och mördar barn och civila är inte människor. De är djur, och världen vore bättre utan dem. Kan du inte se det? Jag hade aldrig sagt detta till någon med empati. Det är psykopater som skriver här. De tillför inte världen någonting mer än ondska. Vanliga ryssar som inte gillar kriget är givetvis människor som oss andra.

Skulle du kunna tänka dig att sitta här och ursäkta och bortförklara våldtäkter på barn, massmord på oskyldiga civila, tortyr och ödeläggelse så förstår jag varför du försvara dem. Annars gör jag det inte. De ljuger ju hela tiden, de använder sina fyra fritid (eller ev. arbetstid haha) åt att försvara de här monstren.

Det är som att följa Nazityskland i realtid och du tycker att jag ska vara lite snäll?????
När du säger det så kan jag köpa det du säger blir bara så jävla trött på den falangen som sitter och för samma retorik som ryssarna troligen gör, och förespråkar att samma sak ska ske med Rysska civila. Folk förvandlas så snabbt till dårar. Och att sitta bara säga död åt Ryssar tillför inte så mkt till tråden. Jag kan ta på mig jag kollade inte kontexten till din kommentar. Och några öl in kan jag erkänna att det blev ett slumpmässigt "tagga ner" just mot dig och isf ber jag om ursäkt. Men som du säger angående folk som bortförklarar alla övergrepp så kan de dra åt helvete. Det sorgliga är att många av dem är nog inte ens Ryssar.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det behövs nog en allmän kollaps på myterinivå för att det skall funka.

I södra Krim dyker också bergen upp, så det blir inte lätt att komma fram till Sevastopol.

Krim får de ta när de fått ordning på fastlandet, dvs. kastat ut ryssen från Donbass och Mariupol, sjörobotarna får ta hand om ryska flottan, då blir det lättare att handskas med Krim.
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:

Ukrainas president erkänner att Nazisterna är en del av deras armé. Det är vad det är säger han. Och det är väl inte riktigt rumsrent av Sverige och övriga Europa att skicka vapen till nazister och dessutom ljuga om det och massa annat för befolkningen. Heja Sverige ni stöttar nu officiellt Hitlers största supportrar och blir därmed en måltavla för direkta attacker själva.

Och hela woke vänstern vad håller dom på med? Trodde dom hatade fascister och nazister? Vilka idioter... eller har dom blivit helt blåsta av main stream media som så många andra?
Nej det är fortfarande bara ryssarna som kacklar om nazister.

Vår tankevärld är främmande från den ryska. De menar inte bokstavligen nazister som vi gör. Nazister, fascister och nationalister är först och främst helt synonyma ord på ryska. De har ingen koppling till ett totalitärt, militaristiskt samhälle eller diktatur; för Sovjet som var allt det talade alltid om dessa nazister, fascister och nationalister. Dessa ord betyder helt enkelt bara fiender till Ryssland. En miljöpartist är nazist om han är motståndare till Ryssland. Det har inget med ideologi att göra. En ryss som heilar och hyllar Hitler men är en sann rysk patriot (Patriot är ett positivt laddat ord till skillnad mot nationalist på ryska) är inte nazist. Det är därför Putin kan ha en nära bekant som är nazist och har en nazistisk militär organisation (Wagner) samtidigt som han påstår sig jaga nazister.

Så när Putin vill avnazifiera Ukraina så vill han bara angripa Rysslands fiender. Det är inte djupare än så.

Sedan är det ju både skrattretande och cringe när Flashbacks alternativhöger låtsas vara upprörda över några hundra påstådda nazister i Ukraina och försöker använda lögnen för att rättfärdiga det pågående folkmordet.
Senast redigerad av Jiren 2022-04-08 kl. 21:11.
Citera
2022-04-08, 21:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
USA har dock inget bra eldrörsartilleri, deras M109 ärva grunden från tidigt 60 tal, sen har man handjagade och dragna pjäser som duger för kolonialpolis.
Det är raketartilleri som de kan skicka om det skall göra någon skillnad.

Meeh, då får väl någon annat land inom Nato leverera tungt artilleri

Skämt åsido, jag tror att USA grunnar på vad de kan göra för att hjälpa Ukraina att städa bort det ryska problemet åtminstone för ett par decennier.
Citera
2022-04-08, 21:15
Medlem
t.bundys avatar
Citat:

"nazist", en jude sa att nassarna var ok? Jag förstår att du är ifrån länder där utbildning inte är någon större utgift?

Hahaha, du har upptäckt att människor är lättledda? Vad tror du att Putler sysslat med? KGB-agent, tror du att han jobbat för att du ska tycka som honom eller emot?
Citera
2022-04-08, 21:16
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Uppdatering nyss. Hårda strider pågår utanför Kherson just nu. Inget genombrott än för UAF.

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1512498713851215875

Hoppas kanadensaren har rätt men hur smart är det att under pågående strider uppdatera sin twitter?
Citera
2022-04-08, 21:16
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyEuropa
ja visst är det sorgligt? någon kommer säkert skriva en bok om det sen. men just nu är ryssarna upptagna med att ta över ukraina.

Nej, ryssarna är upptagna med att dö i ett främmande land…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in