2022-04-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Gr det d d?

Fotbollen hr i norr r ju ljlig... r ju ingen slump att sdra delen dominerar den sporten...

Det r alltid sthlm/Skne eller Gbg omrdet som r o slss i toppen...

Fast att du inte GILLAR fotboll r ju inte ett argument fr att det inte finns fotboll i norr. stersund spela Champions leauge 2017. Det r vl ett tecken p en ngorlunda god prestation.

Och fr att terg till ordningen, Oliver Ekman Larsson kommer frn Smland. Har gtt hyffsat fr honom i NHL.
Citera
2022-04-08, 21:06
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
De enda du nmnde dr var brderna Jnsson som r i den kalibern jag nyss nmnde...

Vad har andra lnder med Sverige att gra?

Hampus Lindholm r given i ett svenskt OS-lag och rknas som en av de bsta tvgs-backarna i hela NHL.

Ja, Skne r smre n norr p Hockey. Det r sant. Min pong r att bra spelare kan komma ven frn ln som har mindre hockeykultur.

Citat:
Ursprungligen postat av lillaisabell
Fast att du inte GILLAR fotboll r ju inte ett argument fr att det inte finns fotboll i norr. stersund spela Champions leauge 2017. Det r vl ett tecken p en ngorlunda god prestation.

Och fr att terg till ordningen, Oliver Ekman Larsson kommer frn Smland. Har gtt hyffsat fr honom i NHL.

stersund spelade inte i CL utan i Europa League. Utver det s har inte norr-lag haft ngra srskilda framgngar i fotboll. Det r Stockholm, Gteborg, Skne och Smland som dominerar i fotbollen.

OEL har ju dock tappat lite offensiv. Verkar gtt och blivit en stay-at-home d i Vancouver.
Senast redigerad av Lundbonden 2022-04-08 kl. 21:20.
Citera
2022-04-08, 21:08
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Snder dopade stersund som gick i KK hur mnga egna produkter kommer ifrn norr? och publiken r ju s ljligt lga s man grter t det... hh stersund spelade inte Champions League 2017...

Viktor Hedman NHLs bsta back frn ngermanland
Citera
2022-04-08, 21:19
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Snder dopade stersund som gick i KK hur mnga egna produkter kommer ifrn norr? och publiken r ju s ljligt lga s man grter t det... hh stersund spelade inte Champions League 2017...

Roman Josi r nog bst iaf denna ssongen. Han har 87 pong p 68 matcher. :O
Citera
2022-04-08, 21:21
Medlem
1 ml p tv matcher fr Rgle. Utdelningen verkar inte fungera.
Citera
2022-04-08, 21:27
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Hampus Lindholm r given i ett svenskt OS-lag och rknas som en av de bsta tvgs-backarna i hela NHL.

Ja, Skne r smre n norr p Hockey. Det r sant. Min pong r att bra spelare kan komma ven frn ln som har mindre hockeykultur.

Med tanke p att Tyskland, Tjeckien osv ligger nnu mer sder n Skne och end har dom grym hockeykultur s borde det kunna g i Skne ocks.

Kolla vad Skne gr och gjort fr fotboll och handbollen i Sverige. Hade hockey varit lika stort i Skne som dessa sporter hade det gynnat Sverige, d nnu fler spelare av kvalitet hade kommit fram.

Jag sger inte emot att bra spelare kan komma frn ln med mindre hockey kultur... brderna Jnsson r vl ett starkt bevis fr det...

Jrgen Jnsson var en av mina absoluta favorit spelare i landslaget en riktig krigare som alltid gav allt och en mycket dmjuk mnniska! Han var en stor anledning till att vi fick vrat andra OS guld.

Tycker verkligen inte Tyskland har ngon vidare hockey kultur... s frstr inte varfr du drar in dem.
Jag sger inte att Skne inte har en bra hockey kultur jag sger bara att den r bttre i norr... Men det r ju ganska logiskt, bara kolla p Sverige i OS i vinter OS dominerar folk ifrn Norr i svenska laget medans p sommar s r det folk fr sder.

Ja men den demografiska skiftningen i Skne gr ju inte direkt frutsttningarna bttre fr hockeyn men klart jag vill att hela Sverige odlar fram bra spelare s vi fortsatt r en topnation i hockeyn.
Citera
2022-04-08, 21:32
Medlem
Citat:

Sorry Europa Leauge.

(Trodde ju inte du gillade/hade koll p fotboll )

Oavsett - hockeykulturen lever i syd. Det r bara att andas in, finna lugnet och entra rgles hall s hr man det, man kan ta p kulturen i en sn ort. Oskarshamn, Jnkping samma sak. Sen r kanske inte produktionen av spelare hgst. Dr r du skert mer kunnig n jag p omrdet.
Citera
2022-04-08, 21:37
Medlem
Var nn i trden som grter fr allr som domarna dmer mot Lul. Tycker Lule fr en del med sig som inte r utvisning. Sveriges mest engda publik? Kanske.

Shinnimin, diving? Pltsligt duger han?
Senast redigerad av Palkranen 2022-04-08 kl. 21:40.
Citera
2022-04-08, 21:38
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Sorry Europa Leauge.

(Trodde ju inte du gillade/hade koll p fotboll )

Oavsett - hockeykulturen lever i syd. Det r bara att andas in, finna lugnet och entra rgles hall s hr man det, man kan ta p kulturen i en sn ort. Oskarshamn, Jnkping samma sak. Sen r kanske inte produktionen av spelare hgst. Dr r du skert mer kunnig n jag p omrdet.

Tvivlar starkt p att jag r mer kunnig n dig!

N du har rtt jag ogillar fotboll och kollar inte p det !

Fast det beror ju helt p vad man menar med hockey kultur... fr mig r hockey kultur dr folk lever hockey man fr fram stora spelare osv... och dr har norr helt klart ett vertag p sder... medans i trkboll s r det tvrtom!
Citera
2022-04-08, 21:41
Medlem
MitchRapps avatar
Vldigt starkt gjort Oskar att plocka ner serieettan p bortaplan. Det vrsta fr A1 och A2 r ju inte att de ligger under mot lillebror Oskar utan att de lter Fredrik Olofsson se s bra ut s han aldrig kommer spela i Rgle.
Citera
2022-04-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Var nn i trden som grter fr allr som domarna dmer mot Lul. Tycker Lule fr en del med sig som inte r utvisning. Sveriges mest engda publik? Kanske.

Shinnimin, diving? Pltsligt duger han?

Det kan ju skilja sig frn match till match? Lule har haft det mesta av spelet tidigare matcher men nd dubbelt s mnga utvisningar. Fr de billiga utvisningar idag r det kanske ngon form av kompensation.
Citera
2022-04-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Vldigt starkt gjort Oskar att plocka ner serieettan p bortaplan. Det vrsta fr A1 och A2 r ju inte att de ligger under mot lillebror Oskar utan att de lter Fredrik Olofsson se s bra ut s han aldrig kommer spela i Rgle.

Har inte du kt till golfbanan s det blir lite lugnt och serist hr med riktiga supportrar och lag hr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in