Citat:
Ursprungligen postat av
Lundbonden
Hampus Lindholm r given i ett svenskt OS-lag och rknas som en av de bsta tvgs-backarna i hela NHL.
Ja, Skne r smre n norr p Hockey. Det r sant. Min pong r att bra spelare kan komma ven frn ln som har mindre hockeykultur.
Med tanke p att Tyskland, Tjeckien osv ligger nnu mer sder n Skne och end har dom grym hockeykultur s borde det kunna g i Skne ocks.
Kolla vad Skne gr och gjort fr fotboll och handbollen i Sverige. Hade hockey varit lika stort i Skne som dessa sporter hade det gynnat Sverige, d nnu fler spelare av kvalitet hade kommit fram.
Jag sger inte emot att bra spelare kan komma frn ln med mindre hockey kultur... brderna Jnsson r vl ett starkt bevis fr det...
Jrgen Jnsson var en av mina absoluta favorit spelare i landslaget en riktig krigare som alltid gav allt och en mycket dmjuk mnniska! Han var en stor anledning till att vi fick vrat andra OS guld.
Tycker verkligen inte Tyskland har ngon vidare hockey kultur... s frstr inte varfr du drar in dem.
Jag sger inte att Skne inte har en bra hockey kultur jag sger bara att den r bttre i norr... Men det r ju ganska logiskt, bara kolla p Sverige i OS i vinter OS dominerar folk ifrn Norr i svenska laget medans p sommar s r det folk fr sder.
Ja men den demografiska skiftningen i Skne gr ju inte direkt frutsttningarna bttre fr hockeyn men klart jag vill att hela Sverige odlar fram bra spelare s vi fortsatt r en topnation i hockeyn.