2022-04-08, 20:23
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Vi skulle erbjudit humanitär hjälp.
Vi skulle stoppat USA från sitt medlande i Ukraina redan 2014.
Vi skulle avvecklat NATO för länge sen.
Det är just NATO samt USA som utlöst denna konflikt.
Natos enda uppgift är att agera skydd mot det hot Natos existens skapat.

Medlade USA i Ukraina....?
Du är inte svenskspråkig va?

Utan NATO hade Baltikum sannolikt redan varit attackerat av Putin.
Citera
2022-04-08, 20:24
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyEuropa
den där borgmästaren lär försvinna snart precis som dom i melitopol och kherson

Du menar kidnappade, utpressade, torterade och kanske mördade? Jo det kan nog hända.

Men de kommer inte att ändra sig för det.
Citera
Medlem
Citat:
allt går enligt planen som jag kan se.
Dag 42 av tredagarskriget, tycker du att det går enligt planen?
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
UAF ska köpa några Zuzana artilleripjäser av Slovakien. Ser rikigt grymma ut faktiskt. Inget gammalt sovjetskräp heller utan nyutvecklade grejer.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1512493120319107076

Men se där, nu börjar det likna något, USA får väl för i helvete släppa på bromsen snarast och börja leverera tungt material. det är skitbra med dessa kamikazedrönare de levererat men tungt artilleri och ammo är högsta prio enligt min åsikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan

Tror du verkligen att Putin gick in i Ukraina för att ta landet i besittning ditt får?

Nej det tror jag inte. Jag har aldrig påstått att jag tror det heller, din apa.
Citera
2022-04-08, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det kommer jag nog göra ja - det är så diskussion med argument fungerar.

Om man inte bryr sig om det blir allt bara påståenden och tyckanden.

Vi får sammanfatta med att det du säger i olika inlägg inte fungerar tillsammans.

Men du, vi kan skita i det, och så kan du säga vad du själv tror om denna attack utan att vi försöker låtsas kunna något om argumentationsteknik eller resonemang.
Du använder alltså strikt logik istället för att förstå människors resonemang. Det fungerar väl bra inom filosofi, programmering och andra vetenskaper men sämre med vanliga människor, framför allt kvinnor så lycka till med det senare.

Ja, det är bara påståenden och tyckande. Här tar folk twitter som sanning direkt bara det passar deras narrativ. Det är förbannat svårt att navigera i all skit som sprutas ut från båda sidor men jag tycker alla människor har ett ansvar att ta reda på sanningar innan det spårar ut i känslomässigt hat och hämd.
Citera
2022-04-08, 20:26
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Den gemensamma nämnaren bland flera olika aktörer som har utmärkt sig genom att tortera och mörda krigsfångar och civila är just amerikansk utbildning och rådgivning.

Det kan ju vara så att de torterar och mördar för att de har fått lära sig vissa metoder och viss taktik av amerikanerna.

Att ni orkar. Ryssarna är ju knappast utbildade av amerikanarna. Och det är de som torterar och mördar på utländsk mark i tråden vi diskuterar.
Citera
2022-04-08, 20:27
Medlem
Intressant intervju med Browden.

Verkar vara en luttrad, klok man, med god insikt i Putins smutsiga psyke.

Enligt Browden har Putin många hemskheter kvar, innan han är klar. Det behöver vi inte tvivla på.

https://youtu.be/miBCm5M6yWo
Citera
2022-04-08, 20:27
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Deodorant
De har lite Nordkorea inspiration med mycket stora flaggor i sin senaste värvningsvideo för att fylla på delrepublikens ”fredsbevarande hjälptrupp”.

https://mobile.twitter.com/home

En länk till twitter med /home tror jag inte hjälper. :P
Citera
2022-04-08, 20:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Putin har spelat ut väst som en mästare dom senaste 20 åren.
Jag tror inte att han bara höftar ett krig i ukraina.

Vi får väl se. Jag tror att han gjort bort sig totalt. Men vem vet - han kanske lyckas vända detta till sin och Rysslands fördel på nåt magiskt sätt. Men jag är skeptisk.
Citera
2022-04-08, 20:28
Medlem
Citat:
ja exakt. en källare med en glödlampa och en stol i mitten. fastbunden och avrättad..mest troligt om man känner ryssarna.
Dag 43 av tredagarskriget, tycker du att det går enligt planen?
Citera
2022-04-08, 20:29
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Titta 17 sek in. Han skjuter mot ett fönster i det hus som dom gömmer sig bakom. hahahaha...
Troligen för nära för att skottet ska brisera. Kadyrovs män ser tydligen inte bra alls. Halvblinda getknullare. Titta sen 22 sek in på andra sidan gatan. Folk som går helt oberört medans övriga skjuter hejvilt. Har dessa överhuvudtaget sett någon fiende? Undrar vem dom försöker att lura? putler?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/tyxz3m/kadyrovs_in_mariupol_have_developed_some/
Dom slåss väl som islamister alltid slåss.
Peppra som om dom är rambo är allt dom klarar av.
Dom visar ju hur korkade dom är som enorma förluster pågrund av att dom använder tiktok helt öppet vilket röjer deras positioner vilket innebär att dom får en missil i röven när dom prompt måste filma en liten tjetjensk dans bland ruinerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in