2022-04-08, 19:51
Medlem
Bombolenats avatar
Jag kommer lugna ner mig när ni är utrotade eller har lämnat Ukraina och betalar tillbaks för allt ni förstört. Jag har gillat ryssar förut, men ni har bevisat hur äckliga ni är nu. Ni tror att den här propagandamaskinen ska vända oss i väst, men den bygger bara hatet. Jag HATAR dig. Jag vill att du ska dö. Helst långsamt. Du är lika äcklig som mördarna i Bucha när du försvarar dem och försöker bortförklatra det. Sug kuk din gubbfitta.
Citera
2022-04-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Har du ens någon aning om hur många journalister som blivit dödade de senaste 10 åren i Ryssland?
Har du nåt exempel med någorlunda vettiga bevis och logiskt motiv att Kreml ligger bakom ett journalistmord så ge gärna det. Jag har sett många anklagelser i västmedia men aldrig nåt övertygande fall. Möjligvis fallet Skripal, men han var spion, inte jounalist.
Citera
2022-04-08, 19:54
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Tyckte du samma sak när Usa bombade sönder Irak och afghanistan med hundratusentals döda civilpersoner? Både barn och gamla i sjukhus. Tycker du nu samma sak som med ryssarna att Usa borde sanktionerats på den tiden? Om inte utveckla gärna hur du tänker.

Det jag vill komma fram till är att det verkar vara skillnad på VEM som anfaller!

Är det Usa så anses det rättfärdigat då de ses som någon slags polisstat men är det någon annan så anses det som
orättfärdigat.

Sug kuk ryssfitta. Jag protesterade på gatorna 2001 i London mot USA. Din whataboutism funkar inte. Deras fel gör inte era fel rätt. Ni är vidriga.
Citera
2022-04-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Tyckte du samma sak när Usa bombade sönder Irak och afghanistan med hundratusentals döda civilpersoner? Både barn och gamla i sjukhus. Tycker du nu samma sak som med ryssarna att Usa borde sanktionerats på den tiden? Om inte utveckla gärna hur du tänker.

Det jag vill komma fram till är att det verkar vara skillnad på VEM som anfaller!

Är det Usa så anses det rättfärdigat då de ses som någon slags polisstat men är det någon annan så anses det som
orättfärdigat.

Irak-invasionen har kritiserats i snart 20 år.
Ingen president har fått så mkt skit som spånskallen Bush. Så lägg ner det där snacket.

Putins vidriga krig ska kritiseras enskilt.
Ingen whataboutism i världen räddar honom.
Han och hans gäng är kriminella svin.
Citera
2022-04-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunmoonandstars
Så väst skulle inte ha gjort någonting alls tycker du?

Vi skulle erbjudit humanitär hjälp.
Vi skulle stoppat USA från sitt medlande i Ukraina redan 2014.
Vi skulle avvecklat NATO för länge sen.
Det är just NATO samt USA som utlöst denna konflikt.
Natos enda uppgift är att agera skydd mot det hot Natos existens skapat.
Citera
2022-04-08, 19:59
Medlem
Lawlines avatar
Titta 17 sek in. Han skjuter mot ett fönster i det hus som dom gömmer sig bakom. hahahaha...
Troligen för nära för att skottet ska brisera. Kadyrovs män ser tydligen inte bra alls. Halvblinda getknullare. Titta sen 22 sek in på andra sidan gatan. Folk som går helt oberört medans övriga skjuter hejvilt. Har dessa överhuvudtaget sett någon fiende? Undrar vem dom försöker att lura? putler?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/tyxz3m/kadyrovs_in_mariupol_have_developed_some/
Citera
2022-04-08, 19:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Lite sköna bilder från Luhansk oblast/län.
Ryssar som fått smaka på ukrainskt artilleri.

https://mobile.twitter.com/worldonalert/status/1512486511480090625
Citera
2022-04-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Putin har spelat ut väst som en mästare dom senaste 20 åren.
Jag tror inte att han bara höftar ett krig i ukraina.

Visserligen får han stora delar av östra Ukraina, helt enligt plan. Men visst fan har gubben höftat rejält med tanke på de enorma problem som uppstått. En ledare med koll ser till att hela stridsapparaten fungerar i alla led.
Citera
2022-04-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Man måste ge Baggebo1 lite cred! Han är envist ihärdig trots att han ständigt är ute och cyklar!
Det måste man ge den gamle geten
Citera
2022-04-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyEuropa
jag tycker det är moraliskt. vill ryssland ha landet så får dom väl ta det. tillhör bara mänskligheten att vilja ha mer territorium. försöker folk göra motstånd så blir dom skjutna, förväntade du dig att putin skulle invadera med blommor eller?

Nej jag förväntade mig faktiskt en potent armé med högteknologiska vapen. Snopen blev jag.

Så du menar att alla som far illa i ett krig får skylla sig själva, även de som försvarar sig mot en invaderande stat? Det är ju gulligt att påstå anonymt, när man bor i Sverige.

Vilket skämt. 🤣
Citera
2022-04-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Putin har spelat ut väst som en mästare dom senaste 20 åren.
Jag tror inte att han bara höftar ett krig i ukraina.
Dag 42 av tredagarskriget, tycker du att det har gått bra?
Citera
2022-04-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Nej jag förväntade mig faktiskt en potent armé med högteknologiska vapen. Snopen blev jag.

Så du menar att alla som far illa i ett krig får skylla sig själva, även de som försvarar sig mot en invaderande stat? Det är ju gulligt att påstå anonymt, när man bor i Sverige.

Vilket skämt. 🤣
som jag ser det så vill ryssland ha ukrainas mark jag tror ryssland skiter i hur dom får den. om några civila stryker med här och där det är sånt man får räkna med. det är inte så att putin skriver en blogg och sörjer för att hans militär råkade skjuta ihjäl några som var ivägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in