Citat:
Ursprungligen postat av
Black-Ivan
Tyckte du samma sak när Usa bombade sönder Irak och afghanistan med hundratusentals döda civilpersoner? Både barn och gamla i sjukhus. Tycker du nu samma sak som med ryssarna att Usa borde sanktionerats på den tiden? Om inte utveckla gärna hur du tänker.
Det jag vill komma fram till är att det verkar vara skillnad på VEM som anfaller!
Är det Usa så anses det rättfärdigat då de ses som någon slags polisstat men är det någon annan så anses det som
orättfärdigat.
Bara för att Henrik den åttonde avrättade ett par av sina fruar utan straff, betyder det inte att du får göra det. Vad gäller Afghanistan så är ryssarna minst lika dåliga kålsupare som amerikanerna.
FNs generalförsamling har röstat igenom en resolution som bekräftar att Putter-Rysslands invasion av Ukraina är ett brott mot FN-stadgan. Vad jag förstår har FNs generalförsamling inte röstat igenom några resolutioner vad gäller USA's krigshandlingar i Afghanistan eller Irak. Sedan kan man som jag tycka att krig alltid är fel (om det inte gäller att försvara sig), men där tycker barnamördare V.Puttin och jag inte lika vad det verkar.