2022-04-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Jag snackar inte om i Ukraina...
vad snackar du om då?
Citera
2022-04-08, 19:37
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Jag hatar ryssarna av hela mitt hjärta. Min fru är från Ukraina.Men det finns inget blod under bänken så jag undrar om det inte är propaganda

Dom har nog lagt upp kroppen på bänken efter att dem legat på marken och förblödit.
Citera
2022-04-08, 19:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viftter
Five sabotage~reconnaissance groups have been formed from the Azov battalion, the actions of which are supposed to be carried out in Russian-style uniforms on cars with Russian numbers and marked with the “Z” sign. The groups are intended to commit sabotage and terrorist attacks against the civilian population in order to discredit the Armed Forces of the Russian Federation. The groups include foreign mercenaries from European countries.
https://t-me.translate.goog/evraziiskiihomyachok/3052?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en

Källan till detta är nicknamnet "Eurasian hamster" på Telegram...

Eller finns det andra källor?
Citera
2022-04-08, 19:41
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Live cam, en jäkla eld i Donetsk.

https://www.youtube.com/watch?v=rFA46PlVf3I
Ja den lär dom inte släcka i första taget.
Citera
2022-04-08, 19:42
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ukraina är bra på PR och Ryssland sämst då de inte har någon insikt i vad för slags bilder som väcker känslor och sympati i resten av världen. De lägger upp propagandavideos där de (soldater) typ hjälper en gammal tant över gatan vilket visar hur långt nordkoreaniferingen av Ryssland redan gått. Jag ser fram emot en ny video där de plockar ner en katt från ett träd.

Såhär ser iaf en ukrainsk prickskytt ut som ägnar dagarna åt att skicka ryssen till helvetet.

https://twitter.com/slyndahynda/status/1512458988625043463?s=20&t=o5-ESSq7eoZSBzb72fJnog

Ukrainas motsvarighet till Finland Simo Häyhä (aka Den Vita Döden), men på Ukrainas svarta jordar blir han såklart Den Svarta Döden.
Citera
2022-04-08, 19:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ja, är det ryskt område så kan det påverkas på samma sätt som i Ryssland via propaganda. Jag bryr mig inte om din logik utan har min egen, det får du acceptera eller kommer du att fortsätta att bryta ner varenda ord jag skriver i ett försök att visa andra att jag brister i logik? Det gör inte mig något så fortsätt med det om du tycker att du vinner något på det.

Krig har sin egen logik och vi vet inte riktigt vad dessa två parter tänker. Jag tror dock att Ryssland inte vill ha in ännu mer kraftfulla vapen från NATO eller skapa än mer hat för det gynnar inte deras krig. Det är en enkel logik för det är svårare att slåss mot både hatfulla välbeväpnade soldater och civila som tar till vapen.

Det kommer jag nog göra ja - det är så diskussion med argument fungerar.

Om man inte bryr sig om det blir allt bara påståenden och tyckanden.

Vi får sammanfatta med att det du säger i olika inlägg inte fungerar tillsammans.

Men du, vi kan skita i det, och så kan du säga vad du själv tror om denna attack utan att vi försöker låtsas kunna något om argumentationsteknik eller resonemang.
Citera
2022-04-08, 19:45
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyEuropa
vad snackar du om då?

Jag menar var ni än är i världen. Dags att utrota er värdelösa ryssar. 10% av er kan få vara kvar bland oss för ni är civiliserade. Resten borde utplånas. Dina inlägg här bekräftar det. Att ni kan sitta och försvara övergreppen om och om igen och ljuga helt skamlösa. Sen ser man hur era ledare ljuger och ni bara följer. Rånar, våldtar, mördar, ljuger, torterar... Sen säger ni: "men USA BUHUuU!!!"

Jag tycker själv USA är ett fittland som har begått övergrepp på oräkneligt många sätt, men ni tar det till en helt ny nivå.

Vad tillför ni för gott till världen? Jag kan inte komma på en enda sak.

DÖ!!!!!!
Citera
2022-04-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viftter
Five sabotage~reconnaissance groups have been formed from the Azov battalion, the actions of which are supposed to be carried out in Russian-style uniforms on cars with Russian numbers and marked with the “Z” sign. The groups are intended to commit sabotage and terrorist attacks against the civilian population in order to discredit the Armed Forces of the Russian Federation. The groups include foreign mercenaries from European countries.
https://t-me.translate.goog/evraziiskiihomyachok/3052?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en

Ahhh gud vilket pinsamt påstående!! Men det finns ju en del individer med låg iq och en gränslöshet i tänket som tror på sån skit. Som du!

Alla som betyder nåt förstår att ryssland bär ansvaret för attacken.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Vad hände med stridsviljan här då? När man själv måste kämpa och riskera livet för det man vill uppnå faller allt. Inte fan sitter Ukraina på händerna och låter rySSland ta över landet. Tydligen så inser fler och fler i Doneskt att det var fel att bli en självständig region. Dessa blev rövknullade av rySSland och trodde på deras hjälp

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/tz65my/due_to_the_mobilization_i_was_taken_right_on_the/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Mycket bra. Ryssland skall motarbetas överallt, varje konto, varje byggnad, ambassaden bör minskas ned ytterligare. Beröm till Finland.

Tyckte du samma sak när Usa bombade sönder Irak och afghanistan med hundratusentals döda civilpersoner? Både barn och gamla i sjukhus. Tycker du nu samma sak som med ryssarna att Usa borde sanktionerats på den tiden? Om inte utveckla gärna hur du tänker.

Det jag vill komma fram till är att det verkar vara skillnad på VEM som anfaller!

Är det Usa så anses det rättfärdigat då de ses som någon slags polisstat men är det någon annan så anses det som
orättfärdigat.
Citera
2022-04-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ekonomi är inte allt. Ryssland förlorar just nu (förutom människoliv) anseende, förtroende, handlingsutrymme, diplomatiska förbindelser osv.

Putin har gjort som så många maktgalna despoter innan honom och bajsat sig själv i munnen. Han har gått runt i sitt palats och inbillat sig att han är oövervinnerlig. Big mistake.

Putin har spelat ut väst som en mästare dom senaste 20 åren.
Jag tror inte att han bara höftar ett krig i ukraina.
Citera
2022-04-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Vi klarar oss!!!!! Rubeln är BARA stödköpt av IDIOTERNA dvs Ryssarna!
Det borde du och alla andra förstå, om ej är ni dumma i huvudet på riktigt!

Fattar du inte att halva EU är i behov av gas från Ryssland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in