Citat:
Ursprungligen postat av
Papper1512
Inga större nyheter från bitcoinkonferensen. Kan gott dippa en del efter den nyhetstorkan.
Om man tittar på BTC priset så verkar marknaden likgiltig.
Men att man snart kan betala med Lightning på McDonalds, Walmart, Starbuck och 20 talet andra stora kedjor i USA (!!), var inte det ett av de största nyheterna sedan Microstrategy öppnade dörren för börsbolag att lägga in treasury i Bitcoin?
Jag menar, att alla bolag som tappar 3% av varenda kortdragning i deras butik måste ju rusa till att också erbjuda denna lösning?
Varför skulle man inte få lite rabatt på sitt köp om man väljer Lightning betalning? Kanske tom lönsamt för försäljningsbolagen att ge samtliga 3% i rabatt för att skynda på utfasningen av VISA/MasterCard/Amex terminalerna som har sekundära kostnader bara att tillhandahålla och administrera.
Massa bolag har en vinstmarginal på 3% och lever på kortbetalningar. Kan dom få bort 3% av kostnaderna så dubblar ju dom vinsten...
Kortbetalningar kommer kunna vara ett minne blott redan om 5 år i USA.