2022-04-08, 14:28
Medlem
Det handlar inte om att Shevin är en kvinna, det handlar om hennes attityd och hur hon behandlar Joel. Hon är ingen person jag själv hade velat hänga med, och verkar gilla att stötta ut folk lite för att hon känner sig osäker. Hon är inte den värsta mobbaren man sett genom tiderna.

Joel säger att han inte klickar med några och anledningen tror jag är för att han måste ha tid på sig att visa vem han är och trivs bättre i smågrupper. Jessica sa t.ex. i torsdags att han börjat komma in mer. Shevin såg sin chans att börja hoppa på Joel då han var lättaste bytet. Shevin skulle aldrig våga gå emot Gorm ensam som Angela gjorde.

De värsta mobbarna måste nog ha varit Johanna och Ludde (2021) och sen på nästa plats hela la familia som hängde med i mobbningen.

Ska vi prata starka kvinnor så tycker jag Joanna (2021) var en stark karaktär som sa vad hon tyckte och var mer mogen.
Angela i årets robinson verkar också som en stark kvinna men nu har inte hela säsongen gått, men hoppas det håller i sig.
2022-04-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Screem
Tror du har en annan bild av vad en "riktig ledare" är. Bara för att man är rak, ärlig och pekar med hela handen behöver man inte vara en bra/riktig ledare.

Jag kan vara ärlig och rak genom att säga till en person att den är ful och korkad 10 gånger om dagen.

Nu säger inte Jessica och Shevin att Joel är ful och korkad 10 gånger om dagen, men ganska tidigt märkte man att Joel hade svårt att komma in i gruppen, då borde de övriga deltagarna försökt lite extra för att få in Joel i gruppen tycker jag. Ibland är det bara de som behövs; visa hur man öppnar en kokosnöt, hur man gör eld, vad man ska tänka på när man bygger läger.

Jessica som varit scout borde ha bra koll på att delta i uppgifter ger en känska av tillhörighet.

Dock ska man tänka på att de är 500 000kr på spel och att man tävlar om det, så de gör att man kanske struntar i saker.

Jessica sa nog jävla Joel 10 gånger när han hade vunnit immunitet, dock inte inför hans öron. Jessica också om att hon skulle lotta vem hon skulle rösta på... Jessica är inte rak och ärlig. Snackar skit bakom ryggen på folk.
Shevin är isåfall mer rak men borde tänkte på hur hon uttrycker sig och ge andra en chans...
2022-04-08, 14:36
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Screem
Tror du har en annan bild av vad en "riktig ledare" är. Bara för att man är rak, ärlig och pekar med hela handen behöver man inte vara en bra/riktig ledare.

Jag kan vara ärlig och rak genom att säga till en person att den är ful och korkad 10 gånger om dagen.

Nu säger inte Jessica och Shevin att Joel är ful och korkad 10 gånger om dagen, men ganska tidigt märkte man att Joel hade svårt att komma in i gruppen, då borde de övriga deltagarna försökt lite extra för att få in Joel i gruppen tycker jag. Ibland är det bara de som behövs; visa hur man öppnar en kokosnöt, hur man gör eld, vad man ska tänka på när man bygger läger.

Jessica som varit scout borde ha bra koll på att delta i uppgifter ger en känska av tillhörighet.

Dock ska man tänka på att de är 500 000kr på spel och att man tävlar om det, så de gör att man kanske struntar i saker.
Joel är rätt klipsk fastän han är en fjant. Det var han som löste lösenordet när han fick fram -rocka där bak där han fick lov å hålla sig medan brajtskallarna tog för sig framifrån. När -rocka kom fram så förstod åtminstone jag att det måste vara stingrocka som söktes och jag tror detsamma om många många fler TV-tittare. Dock tog det avsevärt längre tid för kärngänget å lösa det och det var INTE Shevin (som vanligt). Hon behöver verkligen Joel för å skyla över sina egna tillkortakommanden....ja vem minns inte ankarkasten!
2022-04-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Joel är rätt klipsk fastän han är en fjant. Det var han som löste lösenordet när han fick fram -rocka där bak där han fick lov å hålla sig medan brajtskallarna tog för sig framifrån. När -rocka kom fram så förstod åtminstone jag att det måste vara stingrocka som söktes och jag tror detsamma om många många fler TV-tittare. Dock tog det avsevärt längre tid för kärngänget å lösa det och det var INTE Shevin (som vanligt). Hon behöver verkligen Joel för å skyla över sina egna tillkortakommanden....ja vem minns inte ankarkasten!
Kanske är Joel som borde bli lärare istället, tror jag hade lärt mig mer av honom en lektion än av Shevin ett helt läsår. Joel har både visat sig vara mer atletisk och smart.
Senast redigerad av chaga 2022-04-08 kl. 14:43.
2022-04-08, 14:51
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Stämmer det verkligen om Isabella Resmark? "Hon blev istället en stor tittarfavorit."
Finns det någon undersökning som visar på det? Jag snabbspolade så fort hon skulle säga något.

https://www.msn.com/sv-se/noje/kandisnyheter/kommer-isabella-resmark-att-s%C3%B6ka-till-robinson-n%C3%A4sta-%C3%A5r/ar-AAVZnjz?ocid=msedgntp&cvid=acaa17e41a3b4ebd84763bd 979a247bf
2022-04-08, 15:18
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Stämmer det verkligen om Isabella Resmark? "Hon blev istället en stor tittarfavorit."
Finns det någon undersökning som visar på det? Jag snabbspolade så fort hon skulle säga något.

https://www.msn.com/sv-se/noje/kandisnyheter/kommer-isabella-resmark-att-s%C3%B6ka-till-robinson-n%C3%A4sta-%C3%A5r/ar-AAVZnjz?ocid=msedgntp&cvid=acaa17e41a3b4ebd84763bd 979a247bf

Mjo, lite överdrivet kanske, men hon var absolut en av favoriterna. Lurkar lite i Robinson-grupperna på Facebook och där skedde det ett skifte kring uppfattningen om henne efter de 2-3 första avsnitten. Folk störde sig på henne till en början, men blev allt mer populär med tiden.
2022-04-08, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Ingen jag hejade på, men hon gjorde underhållning ändå med att inte vara som alla andra.
2022-04-08, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkan29
Mattias verkar vara en favorit hos många. Jag fattar det inte... Han har ju fingertoppskänsla som en elefant i det sociala spelet med sitt konstant buttra humör.
Vi minns ju hans förra försök i Robinson när han pratade sig varm om hur viktigt det var att göra sonen stolt. Och vad gör han? Framställer sig själv som den värsta surgubben. Hade jag varit hans son hade jag skämts..
Nä, rösta ut honom.

För övrigt häpnar jag över folk som stoltserar med att de är rakryggade och minsann aldrig ljuger eller "paktar". Hur kan någon fortfarande tro att det är en smart taktik? Eller bryr man sig inte? Är det värt att åka ut tidigt för att man inte har ljugit för någon? Känner man sig stolt då?

Fast det där om Mattias stämmer inte riktigt.. du har fallit för bilden media vill visa upp. Förra gången han var med var han konstant motarbetad och folk försökte hela tiden få ut honom, klart han tillslut tappar det och gnäller lite över sin situation. Denna gång försökte han hålla masken men hamnar med Hayes som är rövhålet himself . Han säger ju då bara som det är. Han är ju visst trevlig och skulle Hayes och Anna vara normala så hade de haft bra sammanhållning och han hade varit glad.
2022-04-08, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Fast det där om Mattias stämmer inte riktigt.. du har fallit för bilden media vill visa upp. Förra gången han var med var han konstant motarbetad och folk försökte hela tiden få ut honom, klart han tillslut tappar det och gnäller lite över sin situation. Denna gång försökte han hålla masken men hamnar med Hayes som är rövhålet himself . Han säger ju då bara som det är. Han är ju visst trevlig och skulle Hayes och Anna vara normala så hade de haft bra sammanhållning och han hade varit glad.
Tror de flesta led med honom den säsongen som han var gnällig. Sen finns det väl vissa som tycker man ska vara positiv för jämnan. Jag hade nog tappat det med Hayes.
2022-04-08, 16:22
Medlem
Hayes kan, med sin extraröst och stöd från Anna, lätt bestämma utfallet av örådet. Han kan lätt få Anna att rösta som han.
Senast redigerad av Heymid 2022-04-08 kl. 16:28.
2022-04-08, 18:54
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Hayes kan, med sin extraröst och stöd från Anna, lätt bestämma utfallet av örådet. Han kan lätt få Anna att rösta som han.
Vad bra att du skriver det, för det har ingen annan tänkt på.
2022-04-08, 20:44
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Vad bra att du skriver det, för det har ingen annan tänkt på.
Eller hur, tack för den infon!

Gillar Mathias/Mattias bättre än Stureplansvakten Hayes, men tjackisen borde ju ryka först i det gänget!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in