Citat:
Ursprungligen postat av
KevinMalone
Vad gäller Shevin och Jessica tycker jag dom båda sköter sig riktigt bra. Så sjukt att år 2022 har man svårt att ta en kvinna som är rak och pekar med hela handen. Hade det varit en man som gjort som dessa två hade han varit stark, ärlig och en riktig ledare. Joel är ju rätt tydlig med att HAN inte klickar med någon under programmet och även efter.
Tänker att hela programmet går ut på att ta för sig och i slutet ska det bara stå en vinnare. Så Joel till nästa gång, ta för dig och tänk man behöver inte ”klicka” med varje människa man kan fungera i en grupp ändå.
Jessica - stark, smart, powerkvinna som verkar veta vad hon vill i livet. En som inte längre tänker ta skit.
Shevin - fighter, hon verkar se ett hinder som en möjlighet att kämpa det där extra för att ta sig över/genom det. Ostoppbar
Kort och gott är jag tacksam för att Jessica och Shevin är med och inte tar skit, kör bara kör. Någon av dessa två kommer definitivt stå i final. Ni båda är värdiga vinnare.
Tror du har en annan bild av vad en "riktig ledare" är. Bara för att man är rak, ärlig och pekar med hela handen behöver man inte vara en bra/riktig ledare.
Jag kan vara ärlig och rak genom att säga till en person att den är ful och korkad 10 gånger om dagen.
Nu säger inte Jessica och Shevin att Joel är ful och korkad 10 gånger om dagen, men ganska tidigt märkte man att Joel hade svårt att komma in i gruppen, då borde de övriga deltagarna försökt lite extra för att få in Joel i gruppen tycker jag. Ibland är det bara de som behövs; visa hur man öppnar en kokosnöt, hur man gör eld, vad man ska tänka på när man bygger läger.
Jessica som varit scout borde ha bra koll på att delta i uppgifter ger en känska av tillhörighet.
Dock ska man tänka på att de är 500 000kr på spel och att man tävlar om det, så de gör att man kanske struntar i saker.