2022-04-08, 07:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Konceptet med reality på en öde ö håller absolut men de borde göra om reglerna i grunden. De borde fokusera mer på det sociala spelet och Survivors slogan "outwit, outplay, outlast". En värdig vinnare i slutet är inte den som är bäst på att överleva och som arbetar som vildmarksguide på hemmaplan utan den som kontrollerat sin omgivning och manipulerat sin väg till slutet mest effektivt utan att skapa sig ovänner på vägen. Vem som är mest lik Robinson Kruse vet vi redan innan serien har börjat så det gör det helt meningslöst att casta kvinnor som är 40+ i såna fall. De borde kopiera Survivor-reglerna rakt av och införa små variationer, då skulle det kunna få ett riktigt lyft. Men tjejen från Elitstyrkan som programledare nästa säsong lär det istället bli fokus på fysiska och psykiska påfrestningar.

Precis. Finns en anledning till att Survivor har hållit på i 20 år. Och så det här med att ha en fysisk tävling som avgörande på slutet? Det förstör ju hela konceptet. Visserligen vann Micke 2020 som var lite halvfet en sådan tävling, men det var för att hans motståndare var värdelösa.
2022-04-08, 08:29
Medlem
Jag tycker Shevin är helt grym, behövs starka tjejer som henne. Hon är en real fighter. Utan mat, i den miljön osv så tycker jag hon gör ett riktigt bra jobb.

Fattar inte grejen med att det hon gör skulle vara mobbning. Joel skriver ju själv på sin sida att det inte är så han har upplevt det. Han säger själv att han inte klickade med någon i lag Nord. Han berättar även att han själv valde att vara mer själv eftersom HAN inte kände att han klickade med dom andra.

Go Shevin och heja lag nord
2022-04-08, 09:12
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KevinMalone
Jag tycker Shevin är helt grym, behövs starka tjejer som henne. Hon är en real fighter. Utan mat, i den miljön osv så tycker jag hon gör ett riktigt bra jobb.

Fattar inte grejen med att det hon gör skulle vara mobbning. Joel skriver ju själv på sin sida att det inte är så han har upplevt det. Han säger själv att han inte klickade med någon i lag Nord. Han berättar även att han själv valde att vara mer själv eftersom HAN inte kände att han klickade med dom andra.

Go Shevin och heja lag nord

Tack för ett intressant första inlägg! Du är nog första personen i tråden som är pro-Shev.
Håller nog ändå med om att Shevin framställs lite väl illa. Klipparna gör allt i sin makt för att vinkla det till att Joel blir mobbad och felaktigt behandlad samtidigt som Shev skulle stå för mobbningen. Att hon är en bitch från topp till tå är det dock inget snack om. Går inte att förvränga den biten.
2022-04-08, 09:14
Medlem
Vad gäller Shevin och Jessica tycker jag dom båda sköter sig riktigt bra. Så sjukt att år 2022 har man svårt att ta en kvinna som är rak och pekar med hela handen. Hade det varit en man som gjort som dessa två hade han varit stark, ärlig och en riktig ledare. Joel är ju rätt tydlig med att HAN inte klickar med någon under programmet och även efter.
Tänker att hela programmet går ut på att ta för sig och i slutet ska det bara stå en vinnare. Så Joel till nästa gång, ta för dig och tänk man behöver inte ”klicka” med varje människa man kan fungera i en grupp ändå.

Jessica - stark, smart, powerkvinna som verkar veta vad hon vill i livet. En som inte längre tänker ta skit.

Shevin - fighter, hon verkar se ett hinder som en möjlighet att kämpa det där extra för att ta sig över/genom det. Ostoppbar

Kort och gott är jag tacksam för att Jessica och Shevin är med och inte tar skit, kör bara kör. Någon av dessa två kommer definitivt stå i final. Ni båda är värdiga vinnare.
2022-04-08, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Tack för ett intressant första inlägg! Du är nog första personen i tråden som är pro-Shev.
Håller nog ändå med om att Shevin framställs lite väl illa. Klipparna gör allt i sin makt för att vinkla det till att Joel blir mobbad och felaktigt behandlad samtidigt som Shev skulle stå för mobbningen. Att hon är en bitch från topp till tå är det dock inget snack om. Går inte att förvränga den biten.

Någon gång ska man ju vara den första 🙂
Nu har jag kastat sten i glashus (ajabaja)

Ja precis människor castade av psykologer för att skapa intriger. Mobbingen kan jag verkligen inte se. Vinklingen och klippningen är katastrof detta året. Man hör samma meningar användas i olika klipp. Lite så här - oh där kan vi lägga in vad hen sa så skapar vi rubriker.
Jag håller med dig om att Shevin är bitchig om du menar det på ett bra sätt. Hon tar för sig, säger vad hon tycker och tar inte skit vare sig i programmet eller som det verkar i verkliga livet.

Bitch = en stark personlighet som inte tar skit och inte rädd för att stå upp för sina egna åsikter. Håll i hatten lättkränkta personer för här kommer en kvinna som har power från topp till tå.
2022-04-08, 09:34
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Vad gäller Shevin och Jessica tycker jag dom båda sköter sig riktigt bra. Så sjukt att år 2022 har man svårt att ta en kvinna som är rak och pekar med hela handen. Hade det varit en man som gjort som dessa två hade han varit stark, ärlig och en riktig ledare. Joel är ju rätt tydlig med att HAN inte klickar med någon under programmet och även efter.
Tänker att hela programmet går ut på att ta för sig och i slutet ska det bara stå en vinnare. Så Joel till nästa gång, ta för dig och tänk man behöver inte ”klicka” med varje människa man kan fungera i en grupp ändå.

Jessica - stark, smart, powerkvinna som verkar veta vad hon vill i livet. En som inte längre tänker ta skit.

Shevin - fighter, hon verkar se ett hinder som en möjlighet att kämpa det där extra för att ta sig över/genom det. Ostoppbar

Kort och gott är jag tacksam för att Jessica och Shevin är med och inte tar skit, kör bara kör. Någon av dessa två kommer definitivt stå i final. Ni båda är värdiga vinnare.
Shevin ostoppbar hon är ju kass på allt.
Ännu ett troll.
2022-04-08, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Shevin ostoppbar hon är ju kass på allt.
Ännu ett troll.

Jag respekterar din åsikt även om jag inte delar den 😉
2022-04-08, 09:54
Medlem
Dag 13 nu? lång tid kvar och mycket kan hända med 52 avsnitt, sammanslagningen brukar väl bli av vid dag 20-25?
Angående Shevin störiga attityd, utan hennes lag är hon inget, bara en utfyllnad som bör bli
utröstad fortare än kvickt. Shevins störiga attityd o utseende, är hon lite lik en viss Peg P.

Tittarna rasar på Shevin Urgun i kommentarsfältet
https://nyheter24.se/noje/1007308-shevins-kommentarsfalt
2022-04-08, 10:12
Medlem
Screems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Problemet numera är väl att de är så begränsade i vad de får göra med naturen och ytan de får röra sig på. Det äventyrliga går bort och det enda man får se är häng vid lägret och tävlingar.
Det skulle ju vara bra fiske på den stora stranden enligt Anders men varför fiskas det inte?

Det är som du säger för att man vill att deltagarna inte ska råka göra illa sig eller liknande. Brukar bara få fiske där det är "säkert" vilket är ofta ett problem när det är strand. För fisken vill oftast vara lite längre ut eller vid rev.

Vilket tar bort hela den äventyrliga delen av Robinson.
2022-04-08, 10:17
Medlem
Mattias verkar vara en favorit hos många. Jag fattar det inte... Han har ju fingertoppskänsla som en elefant i det sociala spelet med sitt konstant buttra humör.
Vi minns ju hans förra försök i Robinson när han pratade sig varm om hur viktigt det var att göra sonen stolt. Och vad gör han? Framställer sig själv som den värsta surgubben. Hade jag varit hans son hade jag skämts..
Nä, rösta ut honom.

För övrigt häpnar jag över folk som stoltserar med att de är rakryggade och minsann aldrig ljuger eller "paktar". Hur kan någon fortfarande tro att det är en smart taktik? Eller bryr man sig inte? Är det värt att åka ut tidigt för att man inte har ljugit för någon? Känner man sig stolt då?
Senast redigerad av Linkan29 2022-04-08 kl. 10:23.
2022-04-08, 10:28
Medlem
Screems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkan29
Mattias verkar vara en favorit hos många. Jag fattar det inte... Han har ju fingertoppskänsla som en elefant i det sociala spelet med sitt konstant buttra humör.
Vi minns ju hans förra försök i Robinson när han pratade sig varm om hur viktigt det var att göra sonen stolt. Och vad gör han? Framställer sig själv som den värsta surgubben. Hade jag varit hans son hade jag skämts..
Nä, rösta ut honom.

För övrigt häpnar jag över folk som stoltserar med att de är rakryggade och minsann aldrig ljuger eller "paktar". Hur kan någon fortfarande tro att det är en smart taktik? Eller bryr man sig inte? Är det värt att åka ut tidigt för att man inte har ljugit?

Känns som att de som säger att de inte ljuger eller paktar gör det för att framstå bra i TV. Sen så går de och paktar off-cam istället.

Deltagarna vet ju när de blir filmade och inte oftast, vilket gör att de kan lägga på sig en TV personlighet också.
2022-04-08, 12:46
Medlem
Screems avatar
Citat:

Tror du har en annan bild av vad en "riktig ledare" är. Bara för att man är rak, ärlig och pekar med hela handen behöver man inte vara en bra/riktig ledare.

Jag kan vara ärlig och rak genom att säga till en person att den är ful och korkad 10 gånger om dagen.

Nu säger inte Jessica och Shevin att Joel är ful och korkad 10 gånger om dagen, men ganska tidigt märkte man att Joel hade svårt att komma in i gruppen, då borde de övriga deltagarna försökt lite extra för att få in Joel i gruppen tycker jag. Ibland är det bara de som behövs; visa hur man öppnar en kokosnöt, hur man gör eld, vad man ska tänka på när man bygger läger.

Jessica som varit scout borde ha bra koll på att delta i uppgifter ger en känska av tillhörighet.

Dock ska man tänka på att de är 500 000kr på spel och att man tävlar om det, så de gör att man kanske struntar i saker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in