2022-04-08, 04:29
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Läraren och flicktränaren i den senaste uthängningen på Dumpen har tydligen skapat ett märkligt trauma.

Det känns som om skiten träffat fläkten.

Ryktet går om att räddningstjänsten och ambulans setts utanför familjens bostad i Vetlanda.

Det kommer in fler och fler elaka kommentarer på den uthängdas Facebook-sida som inte stängts eller begränsats. Familjen hängs ut i allt raskare takt.

Stackars övrig familj, släkt och vänner.

Det är ett grymt öde som exploderar inför våra ögon.

Varför hängde Dumpen ut chattkonversationen där snubben och fiskaren vikthånade frun?

Ingen förklaring. Men efter reaktioner togs den tydligen bort. Varför?

Vi väntar på svar.
Det är redan den i särklass mest uppmärksammade uthängningen. Brandmannen var inte i närheten. Vi snackar 1500 visningar på MrKoll redan efter ett par dygn. Den här gäddan engagerar verkligen. Och det är enkelt att förstå. Han är arketypen av en dubbelnatur som medierna alltid varnat för. Läraren, ledaren i föreningslivet, familjefadern.
Citera
2022-04-08, 04:33
Avslutad
Fast någonstans och jag hoppas att de berörda läser... Det är trots allt inte Pablo Escobar, Al Capone eller Putin som bryr sig.
Detta handlar om en smutsig höjdhoppare och knarklangare samt såklart finniga ungdomar som riktar elaka kommentarer för att de är så tragiska över sina egna liv.

Fuck it liksom. Trams. Vem bryr sig!
Citera
2022-04-08, 05:43
Medlem
Rekas avatar
Lite udda att hustrun fortfarande är 'vän' med Tobias på Facebook. Fast hon är väl ien mindre chock förmodligen och har annat att tänka på.
Citera
2022-04-08, 05:49
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddi74
håll truten. Provocerar? INGEN kan provocera fram att träffa en 13 åring från en riktig person, dom ör svin och förtjänar vad dom får.
En riktig person säger nej när barn vill träffas o snacka snusk.
Du är DUM i huvet
Tuff fjant du är anonymt kallar andra dum i huvudet, idioter osv.

Skaffa dig en uppfostran!

Din mamma har misslyckats.

Förövrigt är det grisar som försöker sätta på barn, problemet är att det är fiskarna som i stort sätt övertalar gubbarna.

Du vet att "barnet" kan välja att lämna chatten närhet så önskar?

Om polisen själv stått för den här jakten och åtalat dessa män så hade lagen fått ha sin gång.

Nu blir det pöbelmentalitet och jakt å swishbidrag, då jagar man bara efter snaskigheter.

När du blir torr bakom öronen kommer du också att förstå.
Citera
2022-04-08, 05:49
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommarafton2030
Sjöberg avstigmatiserar pedofiler och pedofili. Det är precis det han gör även om enskilda stigmatiseras.

Hur fan avstigmatiserar han pedofili? Han visar vilka sjuka typer det är, och får samhället att hata svinen ännu mer både som individer och grupp. Förklara hur du tycker att det avstigmatiserar pedofiler? Försvarar du pedofili, eller är du emot nidingarna?
Citera
2022-04-08, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Tuff fjant du är anonymt kallar andra dum i huvudet, idioter osv.

Skaffa dig en uppfostran!

Din mamma har misslyckats.

Förövrigt är det grisar som försöker sätta på barn, problemet är att det är fiskarna som i stort sätt övertalar gubbarna.

Du vet att "barnet" kan välja att lämna chatten närhet så önskar?

Om polisen själv stått för den här jakten och åtalat dessa män så hade lagen fått ha sin gång.

Nu blir det pöbelmentalitet och jakt å swishbidrag, då jagar man bara efter snaskigheter.

När du blir torr bakom öronen kommer du också att förstå.

Ska du lägga skuld på barnet. Det gör du när du säger att "barnet" kan välja att lämna chatten. Det är ungefär som att ställa sig utanför dagis med en glass i handen och säga "du får glassen om du följer med mig". Barnet hade ju ändå ett val?

Du måste ha riktigt otur när du tänker med tron att så länge barnet inte säger emot så är de villiga.
Citera
2022-04-08, 06:04
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Men hur tänker du dig att Dumpens verksamhet och metoder borde vara istället? (jag följer tråden för sporadiskt för att känna alla deltagarna). I nästan samtliga fall har gäddan diskuterat sex i chattarna och vad han skulle vilja göra med eller få av den han tror är en tjej i 13 till 14-årsåldern. Bara det är illa nog, för det där är inte något en vuxen man ska sitta och diskutera med minderåriga. Men precis som du tror även jag att alla egentligen inte är ute efter sex eller ens tror sig få det. Många kåtar nog upp sig genom bara situationen, att få sitta och sexchatta med, som de tror, minderåriga.

Några är ju också direkt enfaldiga och det är svårt att förstå hur de tänkt att sexet ska ske när de träffats på någon tågstation någonstans i Sverige. Men faktum är, de har sexchattat och de har i de flesta stämt träff med som de tror är minderårig och som de utlovats att få ha sex med. Det tycker Dumpen är fullt tillräckligt och allvarligt för att hänga ut dem. Men det är ju svårt att veta exakt hur alla situationer och möten skulle ha utspelat sig om det varit riktiga 14-åringar. Men enligt min mening är det möten som aldrig borde äga rum.
De här männen är dumma i huvudet på riktigt som tror att det kommer komma en kåt 13åring sim de skall få ha avancerad sex med.

Om det inte är en falsk 13 åring från dumpen så kommer dessa män gå bet.
Det kommer sldrig vara någon 13åring dom vill träffa äldre män.
Kanske något enstaka undantag men då då pratar vi sugardaddys och sex mot pengar.

Om dumpen verkligen skulle ta i lite och låtsas vara en tjej i 10års åldern och låta de riktiga pedofilerna gå lös i chatten då skulle det faktiskt göra skillnad.

De som ville träffa pedofilmamman och sätta på en 6 åring tex.
Där pratar vi riktiga pedofiler som verkligen vill begå ett övergrepp på barn.

Dessa borde nu sitta inne.

Polisen är de som skall ta hand om dessa, tyvärr vet jag att polisen inte förmår lösa brott längre och är ganska tandlösa.

Men dumpen borde kontakta polisen och det är polisen och ingen annan som skall konfrontera gubbarna.

Pöbelmentalitet drabbar dom sagt bara en massa oskyldiga också men det verkar de flesta här detta i.

Gubben skall ha straffet, inte hans fru eller barn!
Citera
2022-04-08, 06:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Hur fan avstigmatiserar han pedofili? Han visar vilka sjuka typer det är, och får samhället att hata svinen ännu mer både som individer och grupp. Förklara hur du tycker att det avstigmatiserar pedofiler? Försvarar du pedofili, eller är du emot nidingarna?
Varför är du en idiot som inte kan läsa vad jag skriver? Behöver jag upprepa mig?
Inser du inte själv att det Sjöberg och Sara sysslar inte är okej? Försvarar du nazistsvin eller gör du det inte?
Fattar du dåligt?
Citera
2022-04-08, 06:23
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan51
Lider så oerhört med hans familj. De är med offer i detta. Så lågt av dumpen, så oförsiktigt agerande, sån total brist på konsekvenstänk.

Hoppas ni på dumpen läser detta och inser att ni har del i att ha skapat ett enormt trauma för två barn och deras mor.

Ni kunde lämnat era uppgifter om chatt till berörda myndigheter, arbetsgivare.
Men då skulle inte den brölande delen av befolkningen sett och kunnat swisha mer pengar till Patrik och Sara -> ingen fortsättning på turnén, ingen mer hotellvistelse och öl i baren. Jag raljerar lite såklart, men det är ju klart som korvspad att Dumpen ger liv och mening till Patrik och Saras liv. Det kan inte vara helt fel att ha allt godhetskapital på sin sida, åka landet runt och planera konfrontationer, sova ut på morgonen, hotellfrukost, planering, långlunch med öl etc., på annans bekostnad...
Citera
2022-04-08, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Men då skulle inte den brölande delen av befolkningen sett och kunnat swisha mer pengar till Patrik och Sara -> ingen fortsättning på turnén, ingen mer hotellvistelse och öl i baren. Jag raljerar lite såklart, men det är ju klart som korvspad att Dumpen ger liv och mening till Patrik och Saras liv. Det kan inte vara helt fel att ha allt godhetskapital på sin sida, åka landet runt och planera konfrontationer, sova ut på morgonen, hotellfrukost, planering, långlunch med öl etc., på annans bekostnad...

Tillskillnad från viken organisation menar du? Måste de som engagerar sig för barns rätt att inte bli våldtagna, cykla Sverige runt med ett begagnat tält och äta kottar?

Men på vems bekostnad anser du de gör detta? På de som donerar pengar frivilligt? Eller menar du på bekostnad av våldtäktsmannen?
Citera
2022-04-08, 07:16
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babbeunge
Ska du lägga skuld på barnet. Det gör du när du säger att "barnet" kan välja att lämna chatten. Det är ungefär som att ställa sig utanför dagis med en glass i handen och säga "du får glassen om du följer med mig". Barnet hade ju ändå ett val?

Du måste ha riktigt otur när du tänker med tron att så länge barnet inte säger emot så är de villiga.
Du jämför 14åringar med dagisbarn?

Om du visste vad dagens fjortonåringar gör...
Ja är man 13 eller 13 så har man så mycket självmedvetande att man inte låter sig styras av en snuskgubbe.

Jag tycker dumpen skall använda barn dvs under 12 för att verkligen ta fram pedofiler.

Att män jagar tonåringar är illa men om de börjar jaga på små barn då kan man verkligen börja tala om pedofiler och att man behöver varna andra.

Jag försvarar inte "gäddorna" de är så in i helvete dumma som tror att de skall få träffa en ungdom. Jag kritiserar pundare bakom dumpen som hittat en nisch att med ohederliga metoder dra in swischpengar.

Och att det drabbar oskyldiga.

Vad är nästa steg i pöbelmentaliteten?
Skall vi börja hänga ut alla som partyknarkar?

Alla som är otrogna?

Alla som jobbar svart?
Citera
2022-04-08, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Du jämför 14åringar med dagisbarn?

Om du visste vad dagens fjortonåringar gör...
Ja är man 13 eller 13 så har man så mycket självmedvetande att man inte låter sig styras av en snuskgubbe.

Jag tycker dumpen skall använda barn dvs under 12 för att verkligen ta fram pedofiler.

Att män jagar tonåringar är illa men om de börjar jaga på små barn då kan man verkligen börja tala om pedofiler och att man behöver varna andra.

Jag försvarar inte "gäddorna" de är så in i helvete dumma som tror att de skall få träffa en ungdom. Jag kritiserar pundare bakom dumpen som hittat en nisch att med ohederliga metoder dra in swischpengar.

Och att det drabbar oskyldiga.

Vad är nästa steg i pöbelmentaliteten?
Skall vi börja hänga ut alla som partyknarkar?

Alla som är otrogna?

Alla som jobbar svart?

Du är alltså definitionen på efterbliven, får be Nationalencyklopedin kontakta dig och ta en bild.
Enligt din definition så kan vi lägga ner hela rättsväsendet. För att våldta barn kan ju likställas med otrohet enligt dig. Och att du ens tror att en 13åring har så pass självmedvetande att kunna säga emot .... det var det dummaste jag hört på länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in