2022-04-08, 00:55
Avslutad
När åklagaren ska bedöma om det finns särskilda skäl för att väcka allmänt åtal för förtal har det betydelse vad det är för uppgifter eller bilder som har spridits, hur och till vem uppgifterna/bilderna har spridits och vad det har fått för konsekvenser för den utsatta personen. Ju allvarligare brottet är, desto starkare skäl finns det normalt för att väcka allmäntåtal.

Exempel när det kan vara påkallat att åklagare väcker åtal:

Stor spridning (exempelvis på internet) av påståenden om att en person har begått ett allvarligt sexualbrott

Dumpen kan rimligen sägas uppfyllt ovan kriterier.

Är bara en tidsfråga innan en åklagare börjar syna dumpen
Citera
2022-04-08, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleurodes
Så mycket bråk här det är jobbigt. Kan vi inte enas om att dumpen har sina brister men i slutet av dagen gör dom mer nytta än skada.

Nej, Dumpen gör inte mer nytta än skada och det är den seriösa organisationen Childhood som under lång tid har jobbat mot sexuella övergrepp av barn tydliga med.

Alla sågar Dumpens metoder, både rättssystemet och yrkesprofessionella och dom enda som är på Dumpens sida är den obildade pöbeln som vill att Sverige ska bli ett laglöst land där pöbeln sätter lagarna och agerar domare.
Citera
2022-04-08, 00:57
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Men det är inte samma sak som att vara dum i huvudet. Och afghanerna är inga barn, inte massörer heller, inte gambianerna heller

Det var om kåta kärringar är lika dumma i huvudet som gubbarna på Dumpen jag pratade om nu-

Klart afghanerna är barn, annars hade de inte fått stanna då Afghanistan är/var ett säkert land. I vissa fall kanske tom under 15, men iaf under 18 vilket rent juridiskt är ett barn och olagligt för tanterna att ha sex med om barnet är i beroendeställning till dem (elev, fosterbarn, inneboende etc).
Citera
2022-04-08, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det är dessa löjliga känsloargument som du och dina gelikar försöker trycka på. Inga barn i Dumpens skit blir våldtagna, barnen existerar inte och groomande fiskarna på Dumpen som bl.a utger sig för att vara pedofilmammor som våldtar sina egna barn är lika groteska som många av männen ifråga. I och med att allt är en chatt och att inga offer existerar så är det omöjligt att likställa detta med faktiska barn som blir våldtagna då det är scenarion som inte existerar i uthängningarna. Du verkar ha stora svårigheter i att förstå det. Hur många av dessa män har tidigare ens gjort sig skyldiga till våldtäkt mot barn?

Svensk lagstiftning bojkottar Dumpen totalt, likaså andra seriösa organisation som under väldigt lång tid har jobbat mot sexuella övergrepp mot barn så som Childhood. Just Childhood menar även att Dumpens tillvägagångssätt är mer kontraproduktivt än produktivt, det säger väldigt mycket.

Jag trodde vettigt folk hade dött ut här.. jävligt bra skrivet..
Citera
2022-04-08, 00:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Nej det har aldrig funnits några goda intentioner från Patriks sida. Att trycka upp budskap på en tröja med uppmaning att ta livet av en viss grupp människor borde vara straffbart.

https://www.sydsvenskan.se/2021-03-14/patrik-sjoberg-varfor-maste-vi-vara-sa-javla-humana-hela-tiden

Det har du rätt i. Ingen ska uppmanas att dödas.
Citera
2022-04-08, 01:00
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommarafton2030
Det är såklart inte meningen att vuxna ska vara på KIK och liknande sociala plattformar. Detta kan säkert Sjöberg till viss del mota bort men att det i sig leder inte ens att ens ett enda barn räddas från övergrepp, åtminstone inte av den anledningen. Riktiga pedofiler kommer att stanna och vidta åtgärder. Saken blir densamma.
Däremot avstigmatiserar han pedofili, vilket är bra både på så vis att det har potential att förhindra övergrepp och att just att stigmatisering kring frågor inte gynnar någon. Jag kan iallafall inte se att någon vinner på att pedofili är tabu. Kan du?

"Uthängning"...? Jag skulle kunna säga okej men jag tror ärligt talat inte att det hjälper eftersom man i så fall måste man hänga ut alla män. Alla män har potential att begå pedofila övergrepp. Vad avhåller de flesta från att trots allt inte göra det...? Jag vet inte men stenhårda lagar som i t.ex. USA med mandatory 15 års fängelse. livstids register, kemiskt kastrering osv har inte hjälpt. Varför har det inte hjälpt...? Eftersom alla män är pedofiler. Så vad hjälper då?

Jag tror jag vet med det är inte okej i ett feministiskt och gynocentriskt land att tycka så så jag avstår... Men när allt kommer omkring är det återigen kvinnor och en slags vettlös sinnesstämning bland mön som är orsaken.

Pedofiler ska inte avstigmatiseras, de ska stigmatiseras och brännmärkas.
Citera
2022-04-08, 01:02
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommarafton2030
Det är såklart inte meningen att vuxna ska vara på KIK och liknande sociala plattformar. Detta kan säkert Sjöberg till viss del mota bort men att det i sig leder inte ens att ens ett enda barn räddas från övergrepp, åtminstone inte av den anledningen. Riktiga pedofiler kommer att stanna och vidta åtgärder. Saken blir densamma.
Däremot avstigmatiserar han pedofili, vilket är bra både på så vis att det har potential att förhindra övergrepp och att just att stigmatisering kring frågor inte gynnar någon. Jag kan iallafall inte se att någon vinner på att pedofili är tabu. Kan du?

"Uthängning"...? Jag skulle kunna säga okej men jag tror ärligt talat inte att det hjälper eftersom man i så fall måste man hänga ut alla män. Alla män har potential att begå pedofila övergrepp. Vad avhåller de flesta från att trots allt inte göra det...? Jag vet inte men stenhårda lagar som i t.ex. USA med mandatory 15 års fängelse. livstids register, kemiskt kastrering osv har inte hjälpt. Varför har det inte hjälpt...? Eftersom alla män är pedofiler. Så vad hjälper då?

Jag tror jag vet med det är inte okej i ett feministiskt och gynocentriskt land att tycka så så jag avstår... Men när allt kommer omkring är det återigen kvinnor och en slags vettlös sinnesstämning bland mön som är orsaken.

Vad svamlar du om? Finns kvinnor som är pedofiler. Där kan vi tala om mörkertal (finns forskning på det). Alla människor är inte potentiella pedofiler, men vissa kvinnor och män är det.
Senast redigerad av skoputs 2022-04-08 kl. 01:04.
Citera
2022-04-08, 01:03
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Det är dessa löjliga känsloargument som du och dina gelikar försöker trycka på. Inga barn i Dumpens skit blir våldtagna, barnen existerar inte och groomande fiskarna på Dumpen som bl.a utger sig för att vara pedofilmammor som våldtar sina egna barn är lika groteska som många av männen ifråga. I och med att allt är en chatt och att inga offer existerar så är det omöjligt att likställa detta med faktiska barn som blir våldtagna då det är scenarion som inte existerar i uthängningarna. Du verkar ha stora svårigheter i att förstå det. Hur många av dessa män har tidigare ens gjort sig skyldiga till våldtäkt mot barn?

Svensk lagstiftning bojkottar Dumpen totalt, likaså andra seriösa organisation som under väldigt lång tid har jobbat mot sexuella övergrepp mot barn så som Childhood. Just Childhood menar även att Dumpens tillvägagångssätt är mer kontraproduktivt än produktivt, det säger väldigt mycket.

Problemet är att du är en psykopat som inte kan relatera till vad människor känner.

Vad tycker du om han som skulle ha sex med en mamma och hennes åttaåring med en buttplugg? Han skulle ha fullbordat våldtäkten om de var riktiga personer. Hans sambo o hennes familj lämnade honom. Förstår du varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Kawa00

Ni är utdöda snart.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Pedofiler ska inte avstigmatiseras, de ska stigmatiseras och brännmärkas.
Sjöberg avstigmatiserar pedofiler och pedofili. Det är precis det han gör även om enskilda stigmatiseras.
Citera
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
INFOLINA har alltså varit online på Flashback under dagen och trots det har hon hon inte bemödat att besvara frågorna kring varför hon och hennes pöbel-gäng valde att hänga ut väldigt intima saker om mannens fru.

Sedan har INFOLINA heller inte bemödat att svara på varför det saknas ålder i den sist uthängda mannens chatt till "Bella" som är den han faktiskt väljer att möta upp.
Det sistnämnda anses nog helt oväsentligt.

När "Erns Röhm" konfronterades och hängdes ut så var det när han stämt träff med en vuxen kvinna. Han var helt enkelt för smart/misstänksam för att stämma träff med någon av de "minderåriga" fiskarna.
Citera
2022-04-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawa00

Tack snälla.
Rent ut sagt läskigt att pöbeln vill föra oss tillbaka till 1800-talet med sin lågpannade pöbelmentalitet. Liksom helt jävla orimligt att rättssystemet ska sättas åt sidan så att privatpersoner likt Patrik (avdankad höjdhoppare som haft problem med missbruk) och Sara (förekommer i brottsregisret) ska agera pöbel-ledare.
Citera
2022-04-08, 01:06
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleurodes
Så mycket bråk här det är jobbigt. Kan vi inte enas om att dumpen har sina brister men i slutet av dagen gör dom mer nytta än skada.

Om dom gör mer nytta än skada är ju helt omöjligt att svara på. Varför enas kring något som lika gärna kan vara tvärtom? Tror det kommer till en punkt då något fruktansvärt inträffar på grund av deras aktivism och då kommer alla nyttoanspråk vara som bortblåsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in