Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Jo, det får man i nästan alla hyresrätter.
Citat:
Ursprungligen postat av
podofil1981
Man får röka i dom flesta hyresrätter, förutom vissa nyproduktioner, där det står i kontraktet.
Jag röker cigarr och cigariller, och bodde förut i en hyresrätt. Rökte inomhus, och var kanske inte alltid så noga med att vädra efteråt. Jag tycker det luktar gott.
Bodde där i nästan tio år, och när jag flyttade ut så fick hyresvärden göra en ganska så omfattande renovering.
Dock så hade lägenheten inte renoverats på åtminstone 15-20 år, så jag fick inte bekosta något alls.
Ok, då får jag bekänna att jag uttalade mig om något jag inte hade 100% täckning för. Jag kan dock säga att i de hyresrätter
jag har bott i (inte särskilt många dock) har det inte varit tillåtet att röka inomhus.
Det är dock min bestämda uppfattning att det blir vanligare och vanligare att det skrivs in i hyreskontrakten att man ej får röka inomhus.
Men det grundläggande faktumet kvarstår dock: det är inte särskilt svårt att gå ut på balkongen och röka. Och i de fall balkong saknas kan man åtminstone öppna ett fönster och stå där och röka och blåsa ut röken i det fria. Varför gör man inte så konsekvent och eliminerar risken att behöva betala saftiga saneringskostnader när man flyttar ut? Det är faktiskt svårt att känna någon sympati för den här gubben, han hade kunnat undvika det här hur lätt som helst.