2022-04-07, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonbo
Så kanske det är, men svårt att se att en fastighetsägare inte räkan med visst slitage.
I det här fallet får han betala allt vilket känns orimligt.
Ja så kan det vara, minns ett par ggr tidigare det hänt att fastighetsbolaget kryddat räkningen och när hyresvärden tagit det vidare så har dom fått sänka den med upp till halva summan.

Antagligen är det så att vissa inte tar det vidare och bara betalar vilket gynnar fastighetsbolaget.
I värsta fall om hyresvärden tar det vidare är det bara att sänka till en rimlig nivå.

Sker en del sånt fulspel.
Citera
2022-04-07, 22:22
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsnack69
Är mest förvånad över att idioten hade balkong men valde att röka inne.
Det måste vara en knarkare eller något liknande socialpack.
Citera
2022-04-07, 22:24
Medlem
Ollonbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cozi
Ja så kan det vara, minns ett par ggr tidigare det hänt att fastighetsbolaget kryddat räkningen och när hyresvärden tagit det vidare så har dom fått sänka den med upp till halva summan.

Antagligen är det så att vissa inte tar det vidare och bara betalar vilket gynnar fastighetsbolaget.
I värsta fall om hyresvärden tar det vidare är det bara att sänka till en rimlig nivå.

Sker en del sånt fulspel.

Här åkte han på hela kostnaden inkl. moms utan möjlighet till avdrag.
Tycker synd om honom som genererat vinst till bolaget sen när han lämnar hugger de honom i ryggen.
Citera
2022-04-07, 22:28
Medlem
MasterBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Det måste vara en knarkare eller något liknande socialpack.
Snälla…

De flesta rökte inne förr. Längre tillbaks så röktes det på tandläkarmottagningen och inne på sjukhuset. Det är först nu efter -00 som det är helt tabu att röka och folk blir helt upprörda så fort nån tänder en cigg. 😄
Citera
2022-04-07, 22:32
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBob
Snälla…

De flesta rökte inne förr. Längre tillbaks så röktes det på tandläkarmottagningen och inne på sjukhuset. Det är först nu efter -00 som det är helt tabu att röka och folk blir helt upprörda så fort nån tänder en cigg. 😄

Först nu, efter 00? Du missade visst att det är år 2022 nu.

Välkommen till nutiden, gubbe..
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-04-07 kl. 22:34.
Citera
2022-04-07, 22:59
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Vem skulle annars betala, de andra hyresgästerna?

Just rökning är väl en sak. Men det handlar ändå om ett kommunalt fastighetsbolag som går med stora vinster utan att återinvestera den vinsten där den hör hemma.
Citera
2022-04-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
20 års rökning i lägenheten kan inte ses som normalt slitage, oavsett om det varit tillåtet med rökning i lägenheten eller ej, så det är bara till att betala.

Två paket om dagen i 20 år innebär att han dessutom köpt cigaretter för cirka 750 000:- under perioden...
Cigaretter kostade absolut inte 50kr/paketet för 20 år sedan, standard pris var väl 40kr bara för 10 år sedan, så kanske 25kr för 20 år sedan.
Citera
2022-04-07, 23:07
Medlem
Avsiktarens avatar
Flyttar man in i en lägenhet räknar man med att det luktar inrökt. Det här är idiotiskt.
Citera
2022-04-07, 23:13
Medlem
MasterBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Först nu, efter 00? Du missade visst att det är år 2022 nu.

Välkommen till nutiden, gubbe..
Prova att läsa mitt inlägg igen. Pucko.

Andemeningen är att ni snorungar är så jävla känsliga. Förr opererade doktorn dig med en cigg i mungipan, det gick jättebra. Tandläkaren borrade med en cigg i käften - ingen gnällde över det. Men ni spolingar är livrädda för lite röklukt… 😅
Senast redigerad av MasterBob 2022-04-07 kl. 23:15.
Citera
2022-04-07, 23:14
Medlem
hippilis avatar
Skickade den här tråden till en kompis som röker 3 cigg i timmen inne i en 2 rummare som var nyrenoverad sedan ett år tillbaka. Han sa, det skiter jag I jag har inga 400.000 att lägga på renovera efter mej när jag flyttar jag har inga pengar och äger inget så jag skiter I det och bara lämnar.

Så kan man ju tycka men då hamnar kostnaden på fogden och man får svårt att hyra någon stans.
Citera
2022-04-07, 23:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Skickade den här tråden till en kompis som röker 3 cigg i timmen inne i en 2 rummare som var nyrenoverad sedan ett år tillbaka. Han sa, det skiter jag I jag har inga 400.000 att lägga på renovera efter mej när jag flyttar jag har inga pengar och äger inget så jag skiter I det och bara lämnar.

Så kan man ju tycka men då hamnar kostnaden på fogden och man får svårt att hyra någon stans.

Stabil inställning. 😎
Citera
2022-04-07, 23:21
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBob
Snälla…

Jag tycker att folk skall få röka varhelst de vill åtminstone om det finns en askkopp.
Jag råkade hosta en gång inför någon som rökare som bad om ursäkt för att han rökte. Saken är den att jag hostar rätt ofta för att jag är rätt känslig för irritationer i halsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in