2022-04-07, 18:57
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortrockad
Det är synd att man är heterosexuell

Skäms du inte för den fåniga kommentaren?

Citat:
- för egentligen vill jag inte ha med kvinnor att göra längre.

Nästan 40% röstar på S och bara ca 10% på SD.

Tänker de inte på vilken framtid de hjälper till att skapa. Inte bara för sig själva, utan kanske framför allt för sina ev barn och barnbarn?

https://www.svt.se/special/valjarbarometern/

"Rulla ner" för en massa intressant statistik beträffande hur olika grupper röstar.

Alltså, det är väl biologiska orsaker till varför kvinnor är mer vänster än män. Sedan så tycker jag att du kan skita i vad de kvinnor du träffar röstar på. Visst finns det något extra sexigt med konservativa eller nationalistiska kvinnor, men om du inte hittar såna men ändå vill ha kvinnor så får du bortse från deras partival. Det finns många par där mannen är SD och kvinnan inte. Politik är ändå inget man pratar om i början. Jag använder tinder ibland och det är inga av tjejerna där som skriver nåt om politik i sin presentation.
Citera
2022-04-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortrockad
Alla över spädbarnsåldern inser väl att det är omöjligt att få tillbaka det Sverige vi än gång hade. Vad har jag skrivit att jag tror det är möjligt?

Gillar du att förolämpa personer du inte känner på nätforum?

TRETTIO ÅR!!!!!!!!!!!!!

Vad är enligt dig förklaringen till denna total ignorans bland framför allt kvinnor?

Brainwashing by proxy e g MSM? EQ over IQ? Grupptryck? Kognitiv dissonans när man inser att man haft fel halva livet?

Det finns som sagt inga ursäkter kvar.

"Man har helt har missförstått vad SD är för typ utav parti". Du lägger ord i om inte min mun så i mina citat.

Men OK, förlåt du och gå vidare.

Avslutningsvis bara, då jag vanligtvis inte skriver om jag inte får betalt för det:

Brukar människor i din bekantskapskrets blunda för att man helt förändrar förutsättningarna för ett helt lands framtid på bara några decennier? Och anser du det vara ett normalt beteende att inte reagera tidigare än nu, då det som du har rätt i, är i stort sett redan försent.

Som jag och många andra skrivit på detta och andra forum sedan internet blev allmänt tillgängligt: Det var hur lätt som helst att inse att kostnaderna skulle bli så stora att vårt samhälle aldrig kan återhämta sig.

Jag vet att många människor hellre fortsätter att ha fel, än att erkänna att de haft fel - inte bara en dag eller en vecka eller ett år, utan kanske hela sitt vuxna liv.

Men det vore som sagt klädsamt om man struntade i att rösta istället för att belöna dem som skapat problemen. Eller gjorde en markering i valbåset för att visa att man insett vad de gamla partierna gjort.

De skapar inte "bara" problemen som förstört ett helt land, de tjänar pengar på det också. Nice work if you can get it (som den gamla sången går).

På vilket sätt har jag förolämpat dig?

TLDR på vad jag skrev handlade om att många verkar tro att SD är lösningen på våra problem- om de bara får tillräckligt med stöd. Man bör snarare se de som ett verktyg för radikalisering som kan leda till nånting ännu bättre. Men jag kan ju ha helt fel, att sd har nån hemlig plan på hur de ska lösa alla problem som har orsakat utav decennier med oansvarig politik.
Citera
2022-04-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Bra mätning för Sverigedemokraterna med en stark uppgång där man går om M som Sveriges näst största parti. Det är enormt och av mycket stor betydelse om det skulle bli så i valresultatet i september senare i år. Jimmie Åkesson har gjort det bra senaste tiden och varit mycket aktiv och synts i olika program på Youtube, i tidningsartiklar, med utspel och framtida kampanjer inför valet som kommer locka mycket intresse även framöver.
Kan man hoppas på att inte bara MP och L åker ut utan även C ? De har vad det verkar i olika mätningar nästan halverat sitt väljarstöd på väldigt kort tid.

Att MP ryker torde vara det viktigaste för de flesta normalt begåvade människor och L är en fin bonus men om samtliga av dessa tre partier hamnar under spärren så kommer åtminstone jag vara bakfull i en vecka efter valnatten och jag gillar inte ens alkohol.

Frågan är varför det går så dåligt för C helt plötsligt. Min lilla analys är att de har tappat alla sina kärnväljare i sin iver att bli det mest Kulturmarxistiska och Politiskt korrekta partiet i hela Riksdagen.

Något som inte verkar falla i god jord hos de som kanske har röstat på C i decennier och nu börjar nyktra till och inse att INGET av det gamla C finns kvar.
Citera
2022-04-07, 21:44
Medlem
4-5% för C låter mycket mer rimligt än de 7-9 de ofta legat på. Tyvärr är undertecknad gravid och kommer inte kunna fira ordentligt när förhoppningsvis L och Mp åker ut. Jag får satsa på popcorn och hallonsaft.

C kommer att klara sig (denna gång), men min skadeglädje om/när ”den breda mitten” består av ett enda 5%-parti kommer att vara enorm.
Citera
2022-04-08, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Kan man hoppas på att inte bara MP och L åker ut utan även C ? De har vad det verkar i olika mätningar nästan halverat sitt väljarstöd på väldigt kort tid.

Det är aldrig fel att hoppas. Däremot finns risken att (C) klarar spärren och då får man leva med besvikelsen.

Däremot har jag själv åtminstone redan räknat hem (L) och tror på allvar att (MP) också ryker. Svårt att se övriga vänster partier ha något som helst intresse av att de stödröstas in. Det kommer knappast bli den typ av stöd-kampanj som (M) för tillfället bedriver för att rädda kvar (L)....
Citera
2022-04-08, 10:18
Medlem
PantherEs avatar
Senaste mätning

Aftonbladet/Demoskop April 2022

Så skulle vi rösta om det vore val i dag

Vänsterpartiet: 8,1 procent. (+ 0,7 %)
Socialdemokraterna: 31,5. (- 0,9)
Miljöpartiet: 3,5. (+ 0,6)
Centern: 8,0. (+ 0,5)
Liberalerna: 2,4 (+ 0,2)
Kristdemokraterna: 5,4. (- 1,1)
Moderaterna: 22,9. (+ 0,9)
Sverigedemokraterna: 17,0. (- 0,5)
Övriga: 1,2. (- 0,4)

Förändringen avser skillnaden mellan april månads väljarbarometer och den som gjordes i mars.
Citera
2022-04-08, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Senaste mätning

Aftonbladet/Demoskop April 2022

Så skulle vi rösta om det vore val i dag

Vänsterpartiet: 8,1 procent. (+ 0,7 %)
Socialdemokraterna: 31,5. (- 0,9)
Miljöpartiet: 3,5. (+ 0,6)
Centern: 8,0. (+ 0,5)
Liberalerna: 2,4 (+ 0,2)
Kristdemokraterna: 5,4. (- 1,1)
Moderaterna: 22,9. (+ 0,9)
Sverigedemokraterna: 17,0. (- 0,5)
Övriga: 1,2. (- 0,4)

Förändringen avser skillnaden mellan april månads väljarbarometer och den som gjordes i mars.

Sverigedemokraterna fortsätter sjunka, vilket kan kopplas till när Jimmie inte kunde välja mellan Biden och Putin. Ett uselt (icke)val som har drabbat partiet och skadat förtroendet för partiledaren och partier. Varför finns de ingen kritisk opposition mot Jimmie i partiet? Han är ju knappast en skicklig partiledaren och har gjort mycket skadliga uttalanden senaste tiden som sänkt partiet. Som jag sagt flera gånger om i tråden tror jag att partiet kommer fortsätta sjunka mot 15 procent.
Citera
2022-04-08, 14:18
Medlem
Undrar om någon vågar rösta på L i höst med tanke på opinionssiffrorna.
Citera
2022-04-08, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Sverigedemokraterna fortsätter sjunka, vilket kan kopplas till när Jimmie inte kunde välja mellan Biden och Putin. Ett uselt (icke)val som har drabbat partiet och skadat förtroendet för partiledaren och partier. Varför finns de ingen kritisk opposition mot Jimmie i partiet? Han är ju knappast en skicklig partiledaren och har gjort mycket skadliga uttalanden senaste tiden som sänkt partiet. Som jag sagt flera gånger om i tråden tror jag att partiet kommer fortsätta sjunka mot 15 procent.

Jag följer inte svensk politik utöver vad gemen man ser i våra dagstidningar, lite radio samt TV. Ja det i åtanke när jag ställer mina frågor till er som är mer inbitna.

Har inte SD rent kommunikativt inom medierna minskat i utrymme kraftigt de sista två åren eller så?

Genom åren har man återkommande sett namn/bilder i medier från på personer som jag upplevde som kompetenta och genomtänkta svar. Samt en större bredd i sig bland synliga politiker. Sant?

Jag kan peka på flera namn jag inte sett på flera år, men efter en googling verkar alla vara kvar förutom Bieler.

Så den stora frågan blir då: Vad har hänt? Har de tappat kompetens på tjänstemannanivå och i övrigt bestämt att partiledaren ska synas i fler sammanhang där kanske gruppledare/partisekreterare/presschef tidigare hoppade in? Det är klart att det är rimligt att bygga ett starkt ledarnamn men då tappar man också i bredden och gemene man kommer få svårare att bedöma den breda kompetensen inom partiet. Eller brist på kompetens, för all del.

Det SD kanske är mest kända för hos oss som inte följer det vardagliga, och utöver partiledaren/invandringspolitiken, är ju att de haft en kompetent kommunikationsavdelning och en kompetent pressavdelning, och speciellt i relation till andra partier. Det vill säga negativ media vad det nu må vara har man alltid gett ett bra, kompetent och snabbt intryck de gånger jag tagit del av denna typ av narrativ. Jag menar har de inga seniorer kvar över alla dessa, vad et verkar iaf, juniorer?

Kan inte kännas tryggt för vare sig SD eller för deras väljare att se gått från klart uppåt efter valet 2018 till ett lägre resultat idag ön valresultatet då.

P.S de anklagas för att vara putinvänliga. Jag kan inte bedöma det så jag saknar insyn eller ens följt deras utrikespolitik. Men jag kan konstatera att kriget i Ukraina är ett bra tillfälle att jobba ut en ny bild om sig själva i och med att se alltid kritiserar de som kallar den för putinister.

Ser framemot lite inspel från er insatta!
Citera
2022-04-08, 15:31
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Socialdemokraterna sjunker mer än SD.
Beror förstås på Maggans krigsiver.

Att skicka vapen till pågående konflikt är inte något sossar gör. En ny Boforsaffär är under uppsegling och vem som mutat vem i sossetoppen för att vapen ska skickas kommer bli de nya krigsrubrikerna tapetserade på löpsedlarna runt landet på tok för nära valet.

Detta kommer bli socialdemokratins undergång i Sverige. De kommer som max bli tredje största parti när skandalen är ett faktum.
Citera
2022-04-08, 16:05
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
Socialdemokraterna sjunker mer än SD.
Beror förstås på Maggans krigsiver.

Att skicka vapen till pågående konflikt är inte något sossar gör. En ny Boforsaffär är under uppsegling och vem som mutat vem i sossetoppen för att vapen ska skickas kommer bli de nya krigsrubrikerna tapetserade på löpsedlarna runt landet på tok för nära valet.

Detta kommer bli socialdemokratins undergång i Sverige. De kommer som max bli tredje största parti när skandalen är ett faktum.

Nej det kommer det inte. Jag upprepar vad jag sagt många gånger tidigare:

NATO-ansökan kommer vara inlämnad i god tid innan valet. Såssarna vill ABSOLUT inte ha NATO som valfråga då det kan kosta dem segern (SD vill definitift inte det heller).

Följande händer under våren:

S beslutar att ta ställning för NATO.
M knuffar på SD att göra det samma och kort därefter sker det.
Beslut om ansökan tas med 3/4 majoritet.

I övrigt:

Intressant att Johan Pehrson tar över L. Jag är tveksam till om det kommer att räcka men som jag tjatat om tidigare:

Slaget om BLOCKHOPPARNA avör valet. Ligger L på 3.5% i slutet av sommaren måste stödröster till.

MP kommer nämligen att klara 4% med darr på ribban. Varför? Enkelt, de äger den viktigaste framtidsfrågan i väljarnas ögon, klimatfrågan. Den må inte vara viktigast just nu men vänta till sommarn då kvicksilvret stiger och värmerekorden duggar tätt.

Då hjälper det inte att MP är helt otroligt usla att kapitalisera på frågan, tillräckligt många väljare får de ändå.

Ingen ko på isen dock. Förändringarna är liksom tidigare mest inom blocken. Siktet är fortsatt inställt på +50% för de blå-gula.

Keep calm and carry on.
Citera
2022-04-08, 16:20
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Nej det kommer det inte. Jag upprepar vad jag sagt många gånger tidigare:

NATO-ansökan kommer vara inlämnad i god tid innan valet. Såssarna vill ABSOLUT inte ha NATO som valfråga då det kan kosta dem segern (SD vill definitift inte det heller).

Följande händer under våren:

S beslutar att ta ställning för NATO.
M knuffar på SD att göra det samma och kort därefter sker det.
Beslut om ansökan tas med 3/4 majoritet.

I övrigt:

Intressant att Johan Pehrson tar över L. Jag är tveksam till om det kommer att räcka men som jag tjatat om tidigare:

Slaget om BLOCKHOPPARNA avör valet. Ligger L på 3.5% i slutet av sommaren måste stödröster till.

MP kommer nämligen att klara 4% med darr på ribban. Varför? Enkelt, de äger den viktigaste framtidsfrågan i väljarnas ögon, klimatfrågan. Den må inte vara viktigast just nu men vänta till sommarn då kvicksilvret stiger och värmerekorden duggar tätt.

Då hjälper det inte att MP är helt otroligt usla att kapitalisera på frågan, tillräckligt många väljare får de ändå.

Ingen ko på isen dock. Förändringarna är liksom tidigare mest inom blocken. Siktet är fortsatt inställt på +50% för de blå-gula.

Keep calm and carry on.
skulle inte säga att MP äger klimatfrågan. Ingen gör det så den är öppen för alla. MP vill släcka ned alla gruvor som ger oss metaller och mineraler vi behöver till elbilar för att klara av omställningen. Både Greta och Märta är efterblivna och ska stänga ned alla gruvor säven naturskyddsföreningen går i samma fälla. Man kan alltså inte bygga en gruva nära Vättern där det finns mineraler som kanske bara finns där och ingen annanstans för att de skulle läcka i Vättern som är klar? Vi har ju sikgruvan som är världskänd och som hållt på i decennier utan problem.

Greta pratar om att renar skulle dö som att de är dumma nog att gå i gruvor samt att det är kolonialt och rasistiskt. Sen när fick en gruva en hudfärg? Även sametinget består bara av massa byråkrater och administratörer. MP är emot all typ av tillväxt och är bara tråkiga, moralkärringar som är bitterfittor. Ifall svenska folket tillåtet MP vara kvar efter 2022 tillsammans med L så är jag officiellt emot demokrati och för teknokrati. Idioter som röstar iallafall.

MP HAR SVERIGES SÄMSTA MILJÖPOLITIK DE VILL INTE ENS BYGGA KÄRNKRAFT SAMMA MED SOSSARNA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in