2022-04-07, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Man kan förstås diskutera slutsumman och eventuella åldersavdrag och det kommer också göras om hyresgästen väljer att dra det vidare, men att tro att man kan komma undan helt skuldfri med en totalt röksladad bostad som någon annan äger är naivt. Skadar man andras egendom så får man också ersätta vad det kostar att återställa inom ramen för eventuella åldersavdrag, svårare än så är det inte. Det verkar vara den svenska bortskämdheten och föreställningen att det hela tiden är någon annans ansvar, trots att man själv gjort fel, som verkar vara gällande hos flera här.

Det märks att du inte bor i hyresrätt, du förstår inte hur det fungerar. Det är inte som att bo i bostadsrätt eller villa.
Citera
2022-04-07, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det märks att du inte bor i hyresrätt, du förstår inte hur det fungerar. Det är inte som att bo i bostadsrätt eller villa.
Jag har bott både i villa och fått flytta in i nerpundade eller inrökta hyreslägenheter så jag vet precis hur det är.
Citera
2022-04-07, 18:46
Medlem
bajssprutans avatar
Jag tror jag fick betala antingen 7 eller 11k för renoveringen av en etta där jag dagligen rökt braj inne, haft fritös och spenderat ett fyra år av min destruktiva ungdom i 2004 nån gång. Peter måste verkligen ha rökt vidriga cigg eller också har priserna gått upp.

Nu bor jag i villa och röker vad fan jag vill inne.
Senast redigerad av bajssprutan 2022-04-07 kl. 18:50.
Citera
2022-04-07, 18:47
Medlem
Citat:
Jag har bott både i villa och fått flytta in i nerpundade eller inrökta hyreslägenheter så jag vet precis hur det är.

Finns folk som är hemlösa och inte ens har tak över huvudet.
Citera
2022-04-07, 18:51
Medlem
Citat:
Finns folk som är hemlösa och inte ens har tak över huvudet.
Ja och det är väldigt tråkigt men har ganska lite med frågan att göra.
Citera
2022-04-07, 18:53
Avslutad
Det här måste fan vara specialfall, Snubben rökte alltså 40 cigg på 16 timmar varje dag i över 20 år. Hur fan är det ens möjligt. Hans kropp måste ju vara förstörd
Citera
2022-04-07, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katt93
Det här måste fan vara specialfall, Snubben rökte alltså 40 cigg på 16 timmar varje dag i över 20 år. Hur fan är det ens möjligt. Hans kropp måste ju vara förstörd

Noll hjälp av samhället fick han med sin beroendesjukdom, men nu ska man tydligen plocka honom på massa pengar trots att han redan betalt massa pengar redan.
Citera
2022-04-07, 19:08
Medlem
Finns mycket märkligt i det där... Rivning av golf för 30k för att han rökt?

Och sen, slår man ihop beloppen som finns listade hamnar det under 150k. Vad har resten gått till?
Citera
Medlem
Citat:

Men hyresvärden gjorde väl en totalsanering i de "nerpundade" / "inrökta" lägenheterna du flyttade in i?

Så det drabbade ju inte dig... Den forna hyresgästen betalade...
Citera
Avslutad
Citat:
Noll hjälp av samhället fick han med sin beroendesjukdom, men nu ska man tydligen plocka honom på massa pengar trots att han redan betalt massa pengar redan.

Han har väl hjälp från någon försäkring. Men vad har grannarna sagt och gjort, man måste i princip ha en cigg i munnen konstant för att kunna röka 40 cigg om dagen
Citera
2022-04-07, 19:13
Avslutad
Samtidigt rätt åt honom, jag har jämt problem med rökande grannar som skiter fullständigt i omgivningen. Borde inte vara lagligt att röka hemma inomhus om det påverkar grannarna i bostadsrätt eller hyresrätt.
Citera
2022-04-07, 19:17
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
När slutade man röka inomhus hos vänner tex? Var det I början av 90 talet?
Ja, då började det sprida sig - men rökte inne gjorde många in på 2000-talet. Tex var rökrum på arbetsplatser och sjukhus kvar en bit in på 2000-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in