2022-04-07, 16:38
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Källa:
Detta tolkar jag som att det förekommit incidenter då personen tränat barn/ungdomar på "fritiden", citatet är saxat från SVTs artikel. Ja nu undrar man förstås vad olämpligt beteende är och kanske varför dessa anmälningar kommer fram just nu? Detta knappt ett dygn från det att mannen outades på den självutnämnda nyhetssajten - utan munkavle; dumpen.
Det är rektorn som uttalar sig, sannolikt baserat på mindre fakta än vad vi har. Någon/Patrik meddelar att: "han har kontaktat två minderåriga för att träffas", vilket blir "flera barn" och "inte i skolan".
Citera
2022-04-07, 16:41
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, "Bella" säger ingenting om ålder. Har de chattat om ålder vore det minst sagt klädsamt av Dumpen att lägga fram det. Konsekvenserna är ju redan nu enorma.

Är "Bella" den som chattade med den senaste (Lärare, tränare och gädda)? I så fall skrev hen i alla fall:
Citat:
"Har du varit me nån 14 åring förut lr e ja den yngsta?"
Citera
2022-04-07, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Du kan vara över 15 år och ha skittråkigt hos din pappa.

Så Dumpens uthängning baserar sig därmed på en chatt där två vuxna människor har äcklat sig med varandra.

Jajjemän! Men du tycker inte att man frågar om ålder istället för att fiska efter foto om man får klart för sig att personen är fast i en hel vecka hos sin farsa?

Hos en normalt funtad person hade klockan pinglat om att avkräva svar om faktiskt ålder. Just för att vara på det klara med att man agerar legalt o inte tjattrar vidare med en varannanvecka-boende 11-åring...typ.

I synnerhet om man har familj o en god social status bör kanske tilläggas även om det är uppenbart.
Citera
2022-04-07, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Är "Bella" den som chattade med den senaste (Lärare, tränare och gädda)? I så fall skrev hen i alla fall:

Nej! Det var första offret som det inget blev med pga vädret. Men det skulle väl bli på påsklovet ist tyckte han.
Citera
2022-04-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Dumpen kanske kan bistå med kontakter, eller kanske erbjuda psykologiska stödsamtal med Patrik eller Sara? Dom gillar ju att hjälpa barn.

Oklart om du raljerar nu eller inte. Jag tänkte givetvis på hjälp från kommunen.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hur mycket hade de inte lidit om han träffat en riktig 13-14-åring och begått en våldtäkt och blivit anmäld och dömd för detta.
Är ganska säker på att det på detta forum hamnat under aktuella brott där namn och ort snabbt hade avslöjats

Men vafan, nu var min kommentar inte ett ställningstagande.
Det kändes bara drabbande när "pöbelnyfikenheten" tog över och man möttes av idylliska bilder från familjesemestern på hans facebooksida.
Stackars familj.
Citera
2022-04-07, 16:44
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Är "Bella" den som chattade med den senaste (Lärare, tränare och gädda)? I så fall skrev hon i alla fall:
Ja, det är han, men han skrev först med en skånetös som skrev det du citerade, sen med en som säger sig heta Bella. Det är bara namnet och "jag är hos pappa denna vecka" som skvallrar om åldern.
Citera
2022-04-07, 16:48
Medlem
BeachBobs avatar
Är det bara jag som tittade på trosorna hon la upp bild på i chatten och funderade på om det var Saras.
Citera
2022-04-07, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är rektorn som uttalar sig, sannolikt baserat på mindre fakta än vad vi har. Någon/Patrik meddelar att: "han har kontaktat två minderåriga för att träffas", vilket blir "flera barn" och "inte i skolan".

Ja så måste det nog vara. Tycker det är märkligt att rektorn överhuvudtaget gör ett pressmeddelande utan att veta mycket alls som de även skriver längre ner eller som rektorn själv uttrycker sig "...kan jag inte bedöma", vore kanske lämpligare att låta utredningen ha sin process och hålla ett internt möte med föräldrar och anställda innan man går ut offentlig och kommenterar händelsen på en rikstäckande nyhetssajt som SVT. Dumpen är väll en sak men SVT ja då vet nog hela orten, länet, staden, landet vem personen är vid det här laget.
Citera
2022-04-07, 16:54
Medlem
BeachBobs avatar
Smålands Tidningen Har som huvudrubrik följande. ”Lärare på Höglandet stängs av från skola – fångades av pedofilfiskare” Konstigt att dom använder ordet Pedofil.
https://www.smt.se/2022-04-07/larare-pa-hoglandet-stangs-av-fran-skola--fangades-av-pedofilfiskare?fbclid=IwAR2RhdCOaCoD1hmU1QYFXf TuMrgvU_dmOG7wMbe518Tqa_--zJ20R0W_v8M
Citera
2022-04-07, 16:56
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Är det bara jag som tittade på trosorna hon la upp bild på i chatten och funderade på om det var Saras.
Haha, helt säker på det, det där är inga barntrosor (och han nappade ju inte något vidare heller)
Citera
2022-04-07, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Gäddan svarar i chatten att hans fru inte vill ligga för att hon känner sig tjock. Det är inte han som går in på att hon är ful. Han säger rent av att hon inte är ful. Det är inte han som driver den biten, inte alls faktiskt.

Sedan, och det måste nog även du förstå är beklämmande, så väljer Dumpen att publicera skiten offentligt. Mitt juridiska kunnande är nog rätt mediokert, men jag känner igen ett ofredande när jag ser ett. Dumpen tycks hålla med då de tagit bort ur chatten.

Blivit varse förr eller senare? Det hade hon väl kunnat bli utan att bli kränkt offentligt som kvinna? Eller hur tänker du? Rejält nyfiken på det.

Det är isåfall han som kränker henne genom att lämna ut sin frus egna tankar till en random okänd person. Det kan knappast en okänd person ta på sig ansvaret för, eller??

Det är han som säger att HON TYCKER att hon är tjock och ful. Han själv säger däremot efteråt att han inte tycker hon är ful.

Jag förstår på ett sätt hur du och en del andra tänker och visst är det hemskt för de anhöriga. Men så kan man ju inte gå runt och tänka. Vi lever redan i ett totalt överbeskyddat land och skit händer. Med konsekvenser därefter.

De anhöriga är inte värda nån skit men det är enkom Päddans egna gärning som råkat placera dem i den vardag de nu befinner sig i. Men du behöver knappast tvivla på att de har omvärldens empati.

Angående juridik så får du nog omvärdera vad du känner igen som ett lagbrott när du ser det. Detta är varken det ena eller andra.
Citera
2022-04-07, 16:57
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Smålands Tidningen Har som huvudrubrik följande. ”Lärare på Höglandet stängs av från skola – fångades av pedofilfiskare” Konstigt att dom använder ordet Pedofil.
https://www.smt.se/2022-04-07/larare-pa-hoglandet-stangs-av-fran-skola--fangades-av-pedofilfiskare?fbclid=IwAR2RhdCOaCoD1hmU1QYFXf TuMrgvU_dmOG7wMbe518Tqa_--zJ20R0W_v8M
De använder sig av Dumpens benämningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in