Citat:
Ursprungligen postat av
Ålen
Gäddan svarar i chatten att hans fru inte vill ligga för att hon känner sig tjock. Det är inte han som går in på att hon är ful. Han säger rent av att hon inte är ful. Det är inte han som driver den biten, inte alls faktiskt.
Sedan, och det måste nog även du förstå är beklämmande, så väljer Dumpen att publicera skiten offentligt. Mitt juridiska kunnande är nog rätt mediokert, men jag känner igen ett ofredande när jag ser ett. Dumpen tycks hålla med då de tagit bort ur chatten.
Blivit varse förr eller senare? Det hade hon väl kunnat bli utan att bli kränkt offentligt som kvinna? Eller hur tänker du? Rejält nyfiken på det.
Det är isåfall han som kränker henne genom att lämna ut sin frus egna tankar till en random okänd person. Det kan knappast en okänd person ta på sig ansvaret för, eller??
Det är han som säger att HON TYCKER att hon är tjock och ful. Han själv säger däremot efteråt att han inte tycker hon är ful.
Jag förstår på ett sätt hur du och en del andra tänker och visst är det hemskt för de anhöriga. Men så kan man ju inte gå runt och tänka. Vi lever redan i ett totalt överbeskyddat land och skit händer. Med konsekvenser därefter.
De anhöriga är inte värda nån skit men det är enkom Päddans egna gärning som råkat placera dem i den vardag de nu befinner sig i. Men du behöver knappast tvivla på att de har omvärldens empati.
Angående juridik så får du nog omvärdera vad du känner igen som ett lagbrott när du ser det. Detta är varken det ena eller andra.