2022-04-07, 16:19
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, han bara "dumpade" den första bruden och skyllde på snö (jag tror inte han orkade köra) och sedan kastar han sig direkt efter en annan, mellan jobbet och ett möte. Det är lite rutinerat (i brist på bättre ord)...
Den maniska rädslan för halka kompar inte med hans maniska orädsla för att krascha sitt liv. Rutinerad tror jag, han kan vara mer avancerad än så här. Kan mycket väl komma fram att han tafsat på skolflickor. Och kanske även haft sex med..
Citera
2022-04-07, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Insåg precis att ingen ålder nämndes med andra personen som mannen faktiskt upp för att möta.

Med andra ord så blev han alltså uthängd för att ha sexchattat med Dumpens fiskare.

Men däremot talar "Bella" om att hon är hos sin pappa denna vecka o har skittråkigt.

En normal person torde reagera på det uttalandet, eller hur?!!
Citera
2022-04-07, 16:22
Medlem
Har sökt och sökt men kan någon skriva Tobbes (lärarens) facebook-länk eller namn här med typ * ist för en bokstav? Eller skicka det i pm här?
Citera
2022-04-07, 16:26
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Jag tycker framförallt att det är av godo. Detta gör att bymentaliteten som förr i tiden fick folk att sköta sig återkommer om än i nationell skala.

Folk gnäller över ökad kriminalitet men genom återkomst av social kontroll kan man få bukt på den.

Det är inget positivt med ett samhälle där brott inte får några sociala konsekvenser och så är det nästan i storstäderna där folk i stor utsträckning lever anonymt.
Jag håller med dig där, det här är den moderna varianten av social kontroll. Jag hoppas också det verkar förebyggande av den anledningen att den här typen av påföljder förhoppningsvis avskräcker åtminstone några från att försöka med grooming, då den som sagt vida överskrider påföljden av en lång och många gånger tandlös rättsprocess.

Dessutom tror jag att den här typen av aktivism kan verka progressivt genom att debatten aktualiseras och rättssamhället tvingas skärpa lagstiftning för att hänga med och möta allmänna önskemål just för att motverka att folk tar lagen i egna händer. Jämför hur #MeeTo ledde till ökad debatt och inte långt därefter uppstod exempelvis samtyckeslagen.

Däremot ser jag inte bara positiva konsekvenser. Risken för missbruk är väldigt stor, då mindre nogräknade individer kan utnyttja det här för att sätta dit människor och det i efterhand är väldigt svårt att korrigera en eventuell felaktig uthängning av den här typen. Jag tror också att ju mer ”sensationslysten” publiken blir, vilket Dumpens spridning tyder på, ju fler gäddor efterfrågas; det kittlar att se den här typen av uthängningar, och den ackuratess som krävs för att göra det här kan bli lidande då det finns en efterfrågan och det styrs av människor som har svårt att styra sina känslor. Dessutom skadar det oskyldiga, jag lider verkligen med familjen till den här senaste mannen som på ett dygn fått hela sin sociala tillvaro raserad.
Citera
2022-04-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Men däremot talar "Bella" om att hon är hos sin pappa denna vecka o har skittråkigt.

En normal person torde reagera på det uttalandet, eller hur?!!

Du kan vara över 15 år och ha skittråkigt hos din pappa.

Så Dumpens uthängning baserar sig därmed på en chatt där två vuxna människor har äcklat sig med varandra.
Citera
2022-04-07, 16:29
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Vad snackar du om??

Det var Päddan själv som talade om att hans fru inte ville ha sex för att hon ansåg sig vara tjock o ful. Om det var något han bara hittade på eller sanning hör varken hit eller dit. Oavsett vad, var det han själv som skrev så.

Däremot var det "barnet" som undrade om det var för mkt "chips"..varpå han svarar "Aaa" eller "Mmm"..om jag inte helt missminner mig.

För övrigt kan du få förklara hur du tänker om att det skulle falla inom ofredande eller ärekränkning angående hans anhöriga.

Det är ju inte de som frågat om en minderårig svalt sperma, de råkar bara vara just anhöriga till en Pädda och ibland är det bara så att livet suger och man får gilla läget. Kanske t o m vara tacksam att man blev varse förr än senare om man inte anat något innan.

Jag är hur som helst sjukt nyfiken på ditt juridiska kunnande. Vänligen förklara!

Gäddan svarar i chatten att hans fru inte vill ligga för att hon känner sig tjock. Det är inte han som går in på att hon är ful. Han säger rent av att hon inte är ful. Det är inte han som driver den biten, inte alls faktiskt.

Sedan, och det måste nog även du förstå är beklämmande, så väljer Dumpen att publicera skiten offentligt. Mitt juridiska kunnande är nog rätt mediokert, men jag känner igen ett ofredande när jag ser ett. Dumpen tycks hålla med då de tagit bort ur chatten.

Blivit varse förr eller senare? Det hade hon väl kunnat bli utan att bli kränkt offentligt som kvinna? Eller hur tänker du? Rejält nyfiken på det.
Senast redigerad av Ålen 2022-04-07 kl. 16:31.
Citera
2022-04-07, 16:31
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHatter
Dessutom skadar det oskyldiga, jag lider verkligen med familjen till den här senaste mannen som på ett dygn fått hela sin sociala tillvaro raserad.

Ja den här mannen är en familjefar, uthängningen kunde lika gärna inte gjorts- det vore bättre. Eller istället en uthängning med maskade ansikten och ultimatum vid en konfrontation om att han måste sluta med sina dumheter och ge honom en näsbränna, det hade räckt. Detta som hänt nu hjälper ingen utsatt.
Citera
2022-04-07, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHatter
jag lider verkligen med familjen till den här senaste mannen som på ett dygn fått hela sin sociala tillvaro raserad.

Jag också.
Hoppas de erbjuds en krispsykolog.
Citera
2022-04-07, 16:33
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
Jag också.
Dumpen kanske kan bistå med kontakter, eller kanske erbjuda psykologiska stödsamtal med Patrik eller Sara? Dom gillar ju att hjälpa barn.
Citera
2022-04-07, 16:35
Medlem
Citat:
"Personen arbetar på en låg- och mellanstadieskola och enligt rektorn ska flera barn utifrån uppgifterna vid ett antal tillfällen ha blivit utsatta för det olämpliga beteendet. Men händelserna ska alltså inte ha inträffat på skolan."

Källa:
Detta tolkar jag som att det förekommit incidenter då personen tränat barn/ungdomar på "fritiden", citatet är saxat från SVTs artikel. Ja nu undrar man förstås vad olämpligt beteende är och kanske varför dessa anmälningar kommer fram just nu? Detta knappt ett dygn från det att mannen outades på den självutnämnda nyhetssajten - utan munkavle; dumpen.
Citera
2022-04-07, 16:36
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Du kan vara över 15 år och ha skittråkigt hos din pappa.

Så Dumpens uthängning baserar sig därmed på en chatt där två vuxna människor har äcklat sig med varandra.

Vilken chatt pratar vi om nu, handbollstränaren?
Citera
2022-04-07, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
Jag också.
Hur mycket hade de inte lidit om han träffat en riktig 13-14-åring och begått en våldtäkt och blivit anmäld och dömd för detta.
Är ganska säker på att det på detta forum hamnat under aktuella brott där namn och ort snabbt hade avslöjats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in