2022-04-07, 11:02
  #7813
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Vi fick ett ganska starkt återköp vid 44k. Så om vi kan återta 47 och kliva över 48 finns det nog tillräckligt med kräm för att shortsqueeza upp till 52-53k och ta all likviditet där innan en större dipp.

https://www.tradingview.com/x/U45hMk5W/

Rita en bear flag istället.
Citera
2022-04-07, 11:18
  #7814
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Räntehöjningarna är inprisade redan. Alla vet att dom kommer.

Men inte när.

Just nu kanske nån sätter in 100k i btc och i höst kommer räntehöjningar i usa och han tvingas sälja sina btc.
Citera
2022-04-07, 11:20
  #7815
Avslutad
Det är Miami 2022 nu så priset går ner liksom det gjorde under förra BTC-konferensen (i juni 2021 har jag för mig). Valarna tycker om att förstöra stämningen för BTC-entusiasterna.
Citera
2022-04-07, 13:21
  #7816
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Men inte när.

Just nu kanske nån sätter in 100k i btc och i höst kommer räntehöjningar i usa och han tvingas sälja sina btc.
Spelar ingen roll. Det finns odds på när dom kommer och hur mycket dom kommer vara. Dessa odds är inprisade, dvs blir det färre höjningar eller att dom blir mindre än oddsen sade så blir det uppgång och vice versa.

Inga konstigheter.
Citera
2022-04-07, 15:55
  #7817
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Det är Miami 2022 nu så priset går ner liksom det gjorde under förra BTC-konferensen (i juni 2021 har jag för mig). Valarna tycker om att förstöra stämningen för BTC-entusiasterna.

Knappast beror det på det.
Folk viol hela tiden hitta förklaringar på varför btc faller ibland.

Tror snarare att vi inte har nog med köpkraft.
Jag öpnade faktiskt en short idag för första gången på länge . Helg imorgon så vi kommer se nergång. 42k minst men tror det kommer gå ner mot 40k. Blir likviderad vid 48700.

Lutar mer och mer åt att det bara var en fakeout från 33 till 48k vi såg. Som vi sett många gånger innan det blir en längre bearmarket.
Citera
2022-04-07, 16:03
  #7818
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Knappast beror det på det.
Folk viol hela tiden hitta förklaringar på varför btc faller ibland.

Tror snarare att vi inte har nog med köpkraft.
Jag öpnade faktiskt en short idag för första gången på länge . Helg imorgon så vi kommer se nergång. 42k minst men tror det kommer gå ner mot 40k. Blir likviderad vid 48700.

Lutar mer och mer åt att det bara var en fakeout från 33 till 48k vi såg. Som vi sett många gånger innan det blir en längre bearmarket.

Underhållande att du kritiserar folk för att vilja hitta förklaringar samtidigt som du själv söker efter förklaringar.

Vi lever i omvälvande tider och man bör nog vara beredd på både det ena och det andra den närmaste tiden vad avser bl a prisutvecklingen på BTC.
Citera
2022-04-07, 16:16
  #7819
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Knappast beror det på det.
Folk viol hela tiden hitta förklaringar på varför btc faller ibland.


Tror inte heller att Bitcoin faller pga konferensen bara för att den gjorde det förra året. Vid andra konferenser så har den stigit.

Tycker den här hysterin om att titta på historisk price action, för länge sedan gått överstyr. Det går att hitta mönster i allt om man bara vill. Frågan är vilka mönster som är riktiga?

Och nedgång föresten... vi är 30% upp sedan kriget startade för någon dryg månad sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Tror snarare att vi inte har nog med köpkraft.
Jag öpnade faktiskt en short idag för första gången på länge . Helg imorgon så vi kommer se nergång. 42k minst men tror det kommer gå ner mot 40k. Blir likviderad vid 48700.

Lutar mer och mer åt att det bara var en fakeout från 33 till 48k vi såg. Som vi sett många gånger innan det blir en längre bearmarket.

Vågat att shorta med tanke på hur översålda vi är på 4h.
Stoch på 4h och 24h är i botten påväg att vända upp.

By the way. Sätt en stopploss precis innan nivån där du blir likviderad. Du förlorar mer pengar på att bli likviderad.
Citera
2022-04-07, 16:20
  #7820
Medlem
Leastons avatar
Och appropå Bitcoin konferensen och att shorta i detta läge, så kommer Apple ha ett announcement om 6 timmar...
Citera
2022-04-07, 16:35
  #7821
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Och appropå Bitcoin konferensen och att shorta i detta läge, så kommer Apple ha ett announcement om 6 timmar...

Det kan vara hur stort som helst om man ska tro på det som spekulerats om det.
Citera
2022-04-07, 16:40
  #7822
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Det kan vara hur stort som helst om man ska tro på det som spekulerats om det.
Ja, men det skall sägas att det är inprisat som med allt annat. Det kan vara en mindre bomb än vad marknaden hoppades på, då lär vi dumpa.

Säger dom däremot att dom börjat köpa Bitcoin så lär vi rusa något enormt, men det kan vara något betydligt tråkigare.

Vi får se. Kul att det händer något iaf.
Citera
2022-04-07, 17:00
  #7823
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja, men det skall sägas att det är inprisat som med allt annat. Det kan vara en mindre bomb än vad marknaden hoppades på, då lär vi dumpa.

Säger dom däremot att dom börjat köpa Bitcoin så lär vi rusa något enormt, men det kan vara något betydligt tråkigare.

Vi får se. Kul att det händer något iaf.

Säger de att de ska köpa (vilket jag inte vågar hoppas på) så kan vi få en ny ATH. Priset lär dock dumpa igen efter en kort bounce, som när Musk annonserade att han köpt BTC. Men det kan isf vara starten på en längre mer kontinuerlig uppgång. Det är isf knappast inprisat.
Citera
2022-04-07, 17:03
  #7824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja, men det skall sägas att det är inprisat som med allt annat. Det kan vara en mindre bomb än vad marknaden hoppades på, då lär vi dumpa.

Säger dom däremot att dom börjat köpa Bitcoin så lär vi rusa något enormt, men det kan vara något betydligt tråkigare.

Vi får se. Kul att det händer något iaf.
Haha inprisat?
Ja,lite är det nog. Men nör nyheten kommer och det når ut till alla genom media blir det så myclet större. Så det är nog ganska litet som är inprisat nu.

Folk sitter helt enkelt inte och följer btc nyheter tillräckligt,så om det kommer ut att apple ska acceptera btc eller sånt stort så kommer väldigt många få upp ögonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in