2022-04-03, 11:52
  #7801
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Är dippen över? Vad fick vi 9% som jag knappt hann med. Etherium o solana har inte backat nåt.

Får ändå känslan av de finns lite mer nersida nästa vecka. Kan dock ha fel.
Vi fick ett ganska starkt återköp vid 44k. Så om vi kan återta 47 och kliva över 48 finns det nog tillräckligt med kräm för att shortsqueeza upp till 52-53k och ta all likviditet där innan en större dipp.

https://www.tradingview.com/x/U45hMk5W/
Citera
2022-04-03, 13:56
  #7802
Medlem
I agree with you
Citera
2022-04-04, 12:24
  #7803
Medlem
Det var en rätt stor dos Etherium Shorts som togs mellan 3100 - 3400.

Det är den anledningen till att jag ser mer nedsida. Kan vara fel dock.
Citera
2022-04-04, 13:27
  #7804
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Det var en rätt stor dos Etherium Shorts som togs mellan 3100 - 3400.

Det är den anledningen till att jag ser mer nedsida. Kan vara fel dock.
Om det inte blir en short squeeze på det...
Citera
2022-04-05, 21:17
  #7805
Medlem
Ser ut som de lura alla att kliva på vid 46 47. Jag gick på den också.

Kommer definitivt fylla på vid 38,9 om vi kommer så lågt.
Citera
2022-04-05, 21:33
  #7806
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Ser ut som de lura alla att kliva på vid 46 47. Jag gick på den också.

Kommer definitivt fylla på vid 38,9 om vi kommer så lågt.
Vänta på confermation
Citera
2022-04-06, 03:26
  #7807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Ser ut som de lura alla att kliva på vid 46 47. Jag gick på den också.

Kommer definitivt fylla på vid 38,9 om vi kommer så lågt.

Risken är stor att vi gå mycket lägre än så.
Ingen vet ännu om vi kommer se samma mönster som innan. Att det gått ne kraftigt.
Isf kommer vi se 20k i vår eller sommar säkert.
Citera
2022-04-06, 09:02
  #7808
Medlem
DroidBishops avatar
Jag har skiftat mitt medium term bias till mer uppåt. Större support lokalt ligger vid 40-42k. Efter det kan det mycket väl klättra till 52-53 för att ta all likviditet. Kanske en spik till 58 för att tagga det årliga 0.25 gann ratiot. Men högre än så vågar jag inte hoppas på denna gången. Long term tror jag fortfarande på sub 30 innan nästa resa till ath
__________________
Senast redigerad av DroidBishop 2022-04-06 kl. 09:54.
Citera
2022-04-06, 14:32
  #7809
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jag har skiftat mitt medium term bias till mer uppåt. Större support lokalt ligger vid 40-42k. Efter det kan det mycket väl klättra till 52-53 för att ta all likviditet. Kanske en spik till 58 för att tagga det årliga 0.25 gann ratiot. Men högre än så vågar jag inte hoppas på denna gången. Long term tror jag fortfarande på sub 30 innan nästa resa till ath

Jag väntar till sommaren med att investera igen.

Köpte ftm för 1 månad sedab och 2 dagar efter gick det ner mycket och fortsatte neråt.
Sen sålde jag med 2 %förlust nu i förrgår.

Våren brukar unte va bra för krypto precis
Citera
2022-04-07, 04:38
  #7810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Jag väntar till sommaren med att investera igen.

Köpte ftm för 1 månad sedab och 2 dagar efter gick det ner mycket och fortsatte neråt.
Sen sålde jag med 2 %förlust nu i förrgår.

Våren brukar unte va bra för krypto precis

Lägg till enorm inflation och räntehöjningar i flera länder så har du ett fint recept på nergång.
Vänta bara tills räntan höjs ännu mer i usa, då jävlar.
Citera
2022-04-07, 08:51
  #7811
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Lägg till enorm inflation och räntehöjningar i flera länder så har du ett fint recept på nergång.
Vänta bara tills räntan höjs ännu mer i usa, då jävlar.
Räntehöjningarna är inprisade redan. Alla vet att dom kommer.
Citera
2022-04-07, 11:01
  #7812
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Räntehöjningarna är inprisade redan. Alla vet att dom kommer.

Effekterna av räntehöjningarna är ännu okända. Att ekonomiska förutsättningar är "inräknade" betyder endast att de är kända. Investerare kan inta försiktighet i förväg men följderna av räntehöjningar kan till en del föutses men den totala bilden har man inte. Det har nu visat sig att fler och fler inte kan betala sina billån, vad är det ett tecken på? Den ekonomiska förutsättningen att billånen inte betalas är kända, är de "inräknade"? Vad kommer efter billånen? Bolånen som 2008?

De som påstår att saker och ting är "inräknade" (jag menar inte dig personligen) utan investorer har något de måste skydda. Det ligger mest lån bakom alla aktieköp och faller börsen blir det tvångsinlösning. Snöbollen är i rullning och det var inte "inräknat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in