Citat:
Ursprungligen postat av
kalleochchokladfabriken
Hela problemet med den där typen utav resonemang är att man har helt har missförstått vad SD är för typ utav parti, och vad de ens har för intentioner att göra.
SD fyller en roll i svensk politik som nån form utav murbräcka där de kan öppna upp för en ny inriktning- men inte ens om de skulle få egen majoritet så skulle de kunna ställa allt till rätta så vi hamnar i en social kontext som rådde på 90-talet.
Vi kommer att ha ett mångetniskt samhälle de kommande decennierna. SD vill ju i stort sett bara råda bot på symptomen med grövre straff, och bedriva en minimal invandring för att inte öka på problemen. Men problemen som vi dras med idag kommer finnas kvar oavsett om SD får makten eller inte.
Om du vill att vi ska återgå till en situation som rådde på 80-90-talet så kommer du behöva ta till verktyg som står långt utanför demokratin, som definitivt inte ryms inom den nuvarande liberala demokratin.
SD som parti fyller en viktig roll i att de kan radikalisera folk, och få folk att inse just det här som jag skriver ovan. Men det är inte SD som kommer lösa dessa problem.
I slutändan så är SD ett parti som vill bevara och skydda våran nuvarande liberala demokrati, men de har dragit slutsatsen att för att kunna göra det, så måste Sverige förändras på en rad punkter från vad som har gällt under efterkrigstiden.
Alla över spädbarnsåldern inser väl att det är omöjligt att få tillbaka det Sverige vi än gång hade. Vad har jag skrivit att jag tror det är möjligt?
Gillar du att förolämpa personer du inte känner på nätforum?
TRETTIO ÅR!!!!!!!!!!!!!
Vad är enligt dig förklaringen till denna total ignorans bland framför allt kvinnor?
Brainwashing by proxy e g MSM? EQ over IQ? Grupptryck? Kognitiv dissonans när man inser att man haft fel halva livet?
Det finns som sagt inga ursäkter kvar.
"Man har helt har missförstått vad SD är för typ utav parti". Du lägger ord i om inte min mun så i mina citat.
Men OK, förlåt du och gå vidare.
Avslutningsvis bara, då jag vanligtvis inte skriver om jag inte får betalt för det:
Brukar människor i din bekantskapskrets blunda för att man helt förändrar förutsättningarna för ett helt lands framtid på bara några decennier? Och anser du det vara ett normalt beteende att inte reagera tidigare än nu, då det som du har rätt i, är i stort sett redan försent.
Som jag och många andra skrivit på detta och andra forum sedan internet blev allmänt tillgängligt: Det var hur lätt som helst att inse att kostnaderna skulle bli så stora att vårt samhälle aldrig kan återhämta sig.
Jag vet att många människor hellre fortsätter att ha fel, än att erkänna att de haft fel - inte bara en dag eller en vecka eller ett år, utan kanske hela sitt vuxna liv.
Men det vore som sagt klädsamt om man struntade i att rösta istället för att belöna dem som skapat problemen. Eller gjorde en markering i valbåset för att visa att man insett vad de gamla partierna gjort.
De skapar inte "bara" problemen som förstört ett helt land, de tjänar pengar på det också. Nice work if you can get it (som den gamla sången går).