Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
[/b]
... Förstår du vattnets förmåga att demonstrera den bakomliggande "strukturen" genom att anpassa sig till den....
Om du menar att vatten är en flytande vätska som söker sig till lägsta möjliga lägesenergi? Jo visst förstår jag det. Däremot förstår jag inte vad det har med tråden att göra.
Men det är nog inte vad du menar utan du för nog fram tesen att vatten har helt andra och okända egenskaper? Som typ att vatten har en inneboende kunskap om platt?
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
[/b]
... Bilden här blir en rak linje som samarbetar med en vertikal och dom två skapar förutsättningar för materia att balansera sig själv, på, över, i, enligt?...
Att horisonten ser rak ut är exakt vad du kan förvänta dig även på en sfärisk jord.
Resten är rent svammel. Vad i hela världen är linjer som samarbetar och vilka förutsättningar skapar dessa linjer för att balansera sig själva? Och vad menas med att linjerna balanseras?
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
[/b]
... Har svårt att finna nån plats för minsta lilla avvikelse, horisontellt eller vertikalt i denna "design". 90° skarpt! ...
Ja vertikalt är vinkelrätt mot horisontellt. Men det säger inte ett skit om jordens form.
Utan den stora frågan är om vertikalt på en plats är parallellt med vertikalt på en annan plats.
Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Du påstår att den bakomliggande "strukturen" är krökt. Vart kommer den idén ifrån, vilka observationer? Vi börjar om helt från början så jag inte missar något. Inga yviga gester nu, håll det enkelt.
Ett av många evidens är att vi kan observera att ned (vertikalt) är i olika riktning på olika platser.
Om du t.ex observerar polstjärnans vinkel relativt en lodlinje på olika platser så kommer man snabbt fram till att riktningen "ned" är olika på dessa platser.