2022-04-07, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvis man kun skal stille disse to opp mot hverandre, som potensielt involverte i saken, og med god kjennskap til TH, etter å ha vært hans "høyre hånd", på forskjellige tidspunkter, så vil jeg alltid holde en knapp på nevøen, fordi han er den eneste som står igjen til å eventuelt vinne på dette, siden han har involvert seg mest den siste tiden, OG har en familiær kobling til TH.
Litt enig i dette. Min mistanke gikk ut på at ghh var i sv to dager før og "la igjen dna overalt i boligen". Da ville spor i forbindelse med aksjonen kunne bortforklares. Slik sett logisk, men motivet til ghh er ikke helt til stede. Motivet til ve er mer fremtredende pga mulig posisjonering og slektskap. Ghh har vært litt for lenge til å la seg rive med av ths innfall. Den midlertidige endringen er dog påfallende
Citera
2022-04-07, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Nå må vi først få et troverdig svar fra politiet om antall møter. Ikke henge oss på mediene som vrir og vrenger på det meste for å selge klikk og papir. Så langt er det vel bare "vitner skal ha fortalt at han er sett på Futurum så sent som sept eller oktober 2019.

En så åpenbar løgn fra begge ville nok politiet brukt for hva det er verdt. Det er også sagt at han ved noen tilfeller bare troppet opp på Futurum. Også kanskje han besøkte TEH som han etteehvert ble kjent med.

Godt poeng. Og når man tenker på hvor lang planlegging det har vært i denne saken med stort fokus på anonymitet, så burde det være enkelt å finne på en god forklaring til det siste møtet også, eller eventuelt hatt møtet på et mer skjult sted enn Futurumbygget.
Senast redigerad av Lorentsen 2022-04-07 kl. 06:16.
Citera
2022-04-07, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det finnes neppe mange grunner til en slik forsvinning i ditt eget hode når du sitter på politikammeret og blir konfrontert med din kontakt med hennes mann over tid, din kryptokompetanse og annet.

Det første jeg hadde tenkt var at politiet mistenkte TH for å stå bak. Og hvis TH hadde mast om informasjon om monero i månedsvis, og han automatisk tenkte på kidnapping og monero, så hadde jeg ikke løyet om at monero var tema på disse møtene.

Han prøvde seg jo også først med en forklaring om at politiet hadde fortalt at det handlet om kidnapping og monero. Når han ble konfrontert med at dette var feil, kom forklaringen om at det var naturlig for han å tenke i de baner.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Noe har skjedd med Lisbeth er det GHH ble fortalt. Jeg kan ikke fortelle hva sier TH. Skjedd med er et klart uttrykk for at hun er utsatt for noe i mitt hue. Skjedd med utelukker altså at hun har pakket og dratt eller hevet seg på flaska.

GHH mener at det kunne være så mangt som ligger i skjedd med Fru Hagen og som samtidig ikke kan snakkes om. Det skal han da få lov til å mene og sin påståtte uro finner han sikkert måter å dempe på. Neppe da ved å hverken stille flere spørsmål rundt dette direkte til TH, kontakte Fru Hagen selv for svar eller forsøke finne svar via omveier i for eksempel nær familie. For hvis han hadde gjort det ville han vel ikke fått sjokk når TH ringte og forteller om kidnappingen?

Når TH sa han ikke kunne fortelle grunnen, så er det vel ikke helt innafor å mase på TH, ringe til AE, og deretter prøve å få det ut av resten av familien?

Jeg tror kidnapping av en eldre dame kom som et sjokk på de fleste her i Norge, bortsett fra deg og kryptomannen.
Citera
2022-04-07, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Godt poeng. Og når man tenker på hvor lang planlegging det har vært i denne saken med stort fokus på anonymitet, så burde det være enkelt å finne på en god forklaring til det siste møtet også, eller eventuelt hatt møtet på et mer skjult sted enn Futurumbygget.

Definitivt.
Citera
2022-04-07, 10:45
Avslutad
Citat:

Når TH sa han ikke kunne fortelle grunnen, så er det vel ikke helt innafor å mase på TH, ringe til AE, og deretter prøve å få det ut av resten av familien?

Jeg tror kidnapping av en eldre dame kom som et sjokk på de fleste her i Norge, bortsett fra deg og kryptomannen.
Her tenker vi helt likt. Kokadu har helt rett at noen spør og graver uten skam, men jeg vil også påstå at det ikke er helt normalt/innafor.
Citera
2022-04-07, 10:55
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Som fast "sidekick" for TH i 25 år vet nok GHH hva man kan si eller spørre om i THs nærvær eller ikke.
Så jeg heller mot at han har latt være å mase. Han vet jo hvem som er sjefen.
Citera
2022-04-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Som fast "sidekick" for TH i 25 år vet nok GHH hva man kan si eller spørre om i THs nærvær eller ikke.

Ja, det tror jeg også.
Citera
2022-04-07, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Apropos pitching av forretningsidéer til næringslivstopper.
Må si det er sjelden jeg hører om unge håpefulle uten CV som får tilgang til et eneste møte for å pitche høytsvevende idéer direkte til næringslivstopper.

Om man først klarer å karre seg til et slikt møte, så er det vel fort "takk og vi ringer deg" dersom det ikke er nevneverdig interessant.

Men RU fikk altså 15ish møter uten at TH noen gang var særlig interessert. Det er interessant i seg selv for TH var en travel mann - han hadde f.eks. ikke tid til å være prosjektleder for sin egen kones forsvinning.

Han husket jo ikke navnet på "gutten" etter disse 15 møtene heller så enten har vi å gjøre med akutt demens, eller....... Jeg antar at disse møtene er dokumentert i notatboken som alt annet. Eller...?

Ifølge en kilde nær TH, så var visst dette vanlig.

Utdrag fra denne NRK-artikkelen:

Citat:
En kilde nær Tom Hagen forteller at møtene har vært godt kjent blant de som jobber sammen med ham, men at det aldri ble noe av samarbeidet.

Det skal ha skjedd relativt ofte at det kom ukjente mennesker til Hagens kontor i Futurum-bygget, for å diskutere planer de ønsket å få med milliardæren på.

– Det har på mange måter vært en åpen dør for folk som vil snakke. Hagen er åpen og nysgjerrig, og vil gjerne ha nye impulser, sier vedkommende til NRK.

La oss si det har skjedd en drapsplanlegging på disse møtene. Da må kryptomannen og TH brukt svært mye tid på å pugge dekkhistorier. (Altså alle forretningsplanene til RU.) Kanskje de slapp opp for materiale til de siste møtene?
Senast redigerad av Lorentsen 2022-04-07 kl. 11:47. Anledning: Omformulering
Citera
2022-04-07, 12:12
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Citat:
Det skal ha skjedd relativt ofte at det kom ukjente mennesker til Hagens kontor i Futurum-bygget, for å diskutere planer de ønsket å få med milliardæren på.

Hva betyr "relativt ofte" i denne sammenhengen? Én gang i måneden? Annethvert år?
Hvem andre enn RU kan ha vært på besøk hos TH i løpet av planleggingsperioden?
Kanskje man kan finne noe om dette i THs notater? Har politiet sikret seg informasjon om andre besøkende?
Citera
2022-04-07, 12:57
Medlem
Citat:
Hva betyr "relativt ofte" i denne sammenhengen? Én gang i måneden? Annethvert år?
Kanskje man kan finne noe om dette i THs notater? Har politiet sikret seg informasjon om andre besøkende?
Ru fremstår noe naiv og det forundrer meg ikke om han var dum nok til å innhente falsk id og opprette konto til disposisjon for th. Ikke rart ru er redd/skjelver hvis konto kan tilbakeføres til han . Nevnte bitterhet. Kan løsepengene i monero være oppgjør han ikke kan ta ut. Løgn om møtevirksomheten viser at de holder noe skjult her.
Citera
2022-04-07, 13:20
Medlem
Citat:

Nå var jo GHH midlertidig ute av THs selskaper, og møtte ikke Hagen på daglig basis, slik han hadde gjort gjennom mange år.

Var det derfor GHH måtte forlate stillingen sin. TH planla drapet, og han visste, eller iallfall fryktet, at GHH ville merke hva som foregikk.

Citat:

La oss si det har skjedd en drapsplanlegging på disse møtene. Da må kryptomannen og TH brukt svært mye tid på å pugge dekkhistorier. (Altså alle forretningsplanene til RU.) Kanskje de slapp opp for materiale til de siste møtene?

Først, en manipulator snakker aldri åpent. Og aldri om et tema som kan slå tilbake på ham selv. Aldri.

Jeg tror at TH aldri kunne ha tatt kontakt med en leiemorder. Fordi han ville bli nødt til å røpe sine egne intensjoner, om at han ønsket AE drept. Noe absolutt ingen skulle vite.

Om TH har medhjelper(e), må det være snakk om partner(s) in crime, de har begått alvorlig kriminalitet sammen, tidligere. Hvis én ble avslørt, ville han dra med seg den andre, eller alle andre.

TH har manipulert RU. Kanskje planlagt noe på-kanten-av-loven, eller gråsone-kriminelt. TH har avkrevd absolutt taushet og absolutt lojalitet av RU. Hvis RU skulle komme til å røpe noe, ingen handel.

Kanskje RU i denne prosessen har inkriminert seg selv. Hvis RU røper TH, vil han samtidig måtte innrømme å ha gjort noe kriminelt selv. Kanskje noe småkriminelt og trivielt for RU da det skjedde. Men som ser annerledes ut etter at kidnappingsplotet ble kjent, og enda alvorligere, etter at TH ble pågrepet.

Feks å opprette denne Monero-kontoen.
Citera
2022-04-07, 13:57
Medlem
Citat:

Jeg hadde tenkt at "relativt ofte" betydde et snitt på en gang i uken, eller en gang hver 14.dag. Men det kommer vel an på personen, hva man legger i et slikt begrep.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in