2022-04-06, 14:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Her er noen sitater fra en VG-artikkel om kryptomannen:

Tror du på alt RU forteller?
Citera
2022-04-06, 15:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Tenker nesten litt motsatt. Koblingen er ikke nær nok til å være helt vanntett. Om VE skulle hatt en rolle, tror jeg det må være uten å vite bakgrunnen.

Hvis man kun skal stille disse to opp mot hverandre, som potensielt involverte i saken, og med god kjennskap til TH, etter å ha vært hans "høyre hånd", på forskjellige tidspunkter, så vil jeg alltid holde en knapp på nevøen, fordi han er den eneste som står igjen til å eventuelt vinne på dette, siden han har involvert seg mest den siste tiden, OG har en familiær kobling til TH.
Citera
2022-04-06, 15:06
Medlem
Hva med Alvdal saken der de skulle starte bitcoin ? Noen som har lest og søkt opp dette ? Mye tilfeldigheter med summer opp mot Lørenskog saken . Russerene mente de kunne tjene opp til 1 milliard som ikke er langt unna 70 millioner i disse summene , men fikk til innvisteringer opptil 10 millioner i 2019 , samme som Tom sendte fra Kripos kontor. For et sammentreff med datoer og summer . En av eierene i Alvdal Dennis Slabakov la ut i fb innlegg i 2018 i juli om noen ville komme til Norge å bidra innen data og fikk opphold , lønn, flybill. helt gratis . Litt snodig .
Citera
2022-04-06, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tror du på alt RU forteller?

Nei, jeg skjønner hva du mente nå. Trodde først du tenkte på hva han hadde forklart.
Citera
2022-04-06, 15:48
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philine
Hva med Alvdal saken der de skulle starte bitcoin ? Noen som har lest og søkt opp dette ? Mye tilfeldigheter med summer opp mot Lørenskog saken . Russerene mente de kunne tjene opp til 1 milliard som ikke er langt unna 70 millioner i disse summene , men fikk til innvisteringer opptil 10 millioner i 2019 , samme som Tom sendte fra Kripos kontor. For et sammentreff med datoer og summer . En av eierene i Alvdal Dennis Slabakov la ut i fb innlegg i 2018 i juli om noen ville komme til Norge å bidra innen data og fikk opphold , lønn, flybill. helt gratis . Litt snodig .

Trodde det fantes bare en Alvdal-sak. Den grove barneovergrepssaken der moren Randi Sandem, nå byttet navn til Tiril Sandem, Bra#nnvål#sveien 2#59, og stefaren Svein Plassgård ble dømt.
Dømt ble også naboene Ke#til Gun#nar Tron#slien, Brannvålsveien 26#4, og E#va Even#splass,
Brannvålsveien 2#71.

Men det er interessant det du skriver. Men jeg tror ikke vi har GM her.
På den tiden ble det veldig populært med krypto.
De som turte investere i Bitcoin på den tiden, har mye penger i dag.
Jeg leser at Alvdal Kommune sier nei til denne russeren.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-04-06 kl. 16:27.
Citera
2022-04-06, 15:52
Medlem
Citat:
Kryptomannen kom med en rekke forretningsideer som TH sa nei til.
Kryptomannen ble mer og mer fortvilet, og til slutt gav han opp.

Det var stikk motsatt av det du hevder. RU ble ikke mer og mer fortvilet.

Tvert imot uttrykte RU stadig mer entusiasme til samarbeidet med TH.
Utover i 2018 ble dette veldig synlig i diverse meldinger RU postet.

Noe må ha gitt RU store forhåpninger, noe som forsterket seg gjennom året.
Kontakten pågikk altså i over et år - inntil det brått tok slutt like før forsvinningen.
Citera
2022-04-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det var stikk motsatt av det du hevder. RU ble ikke mer og mer fortvilet.

Tvert imot uttrykte RU stadig mer entusiasme til samarbeidet med TH.
Utover i 2018 ble dette veldig synlig i diverse meldinger RU postet.

Noe må ha gitt RU store forhåpninger, noe som forsterket seg gjennom året.
Kontakten pågikk altså i over et år - inntil det brått tok slutt like før forsvinningen.

Ifølge VG har han forklart dette om våren/sommeren 2018:

Citat:
I løpet av vårmånedene 2018 poster «kryptomannen» resultatet av en IQ-test på Facebook-siden sin. Testen viser en IQ på 136. Ifølge Mensa Norge, som er en forening for landets glupinger, er det bare to prosent av befolkningen som har over 130 i IQ.

I samme periode går det dårligere med drømmen om å få Hagen som investor. «Kryptomannen» forklarer at han blir mer og mer skuffet. Enormt med tid har gått med på å holde seg oppdatert i kryptovaluta-markedet, noe som har gått utover både studiene og økonomien.

Han kommer til slutt ingen vei, forklarer han senere til politiet. Til tross for at han justerer investeringsplanene helt ned til fem millioner kroner, biter ikke Hagen på.

Tenker du at meldingene han har postet er mer til å stole på? Men det er vel ikke noe i meldingene som tyder på at han har fått til en avtale med TH?
Citera
2022-04-06, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Trodde det fantes bare en Alvdal-sak. Den grove barneovergrepssaken der moren Randi Sandem, nå byttet navn til Tiril Sandem, Brannvålsveien 259, og stefaren Svein Plassgård ble dømt.
Dømt ble også naboene Ketil Gunnar Tronslien, Brannvålsveien 264, og Eva Evensplass,
Brannvålsveien 271.

2 av eierene er siktet for grov korrupsjon i en annen sak står det og en av grunnen til kommunen ikke vil ha samarbeid med dem .
Citera
2022-04-06, 16:22
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philine
2 av eierene er siktet for grov korrupsjon i en annen sak står det og en av grunnen til kommunen ikke vil ha samarbeid med dem .

Hm, kriminelle altså. Ja, det kan jo være noe.
En plass må jo de 10 millionene som TH sendte, ha blitt av.
Om de står urørte, eller om de er tatt ut, tror jeg ikke er kommet fram.
Det som ble sagt av eksperter, var at hvis man tok ut beløpene i små porsjoner, så ble det veldig vanskelig å finne ut av. Det finnes minibanker for å ta ut Monero, men svært få av dem. Finnes bl.a. i London, hvis jeg ikke husker feil.
Citera
2022-04-06, 16:22
Medlem
Citat:
Ifølge VG har han forklart dette om våren/sommeren 2018:

Tenker du at meldingene han har postet er mer til å stole på? Men det er vel ikke noe i meldingene som tyder på at han har fått til en avtale med TH?

Meldingene til RU viser en entusiasme som pågikk over tid og kan sees som øyeblikksbilder på hvordan han uttrykte seg og opplevde det ved ulike anledninger, før forsvinningen var et faktum. Forklaringene til RU har kommet i etterkant og kanskje i etterpåklokskapens lys. Det er jo kjent at RU har justert deler av sin forklaring underveis, blant annet da alvorets time kom for en dag med en siktelse hengende over seg.
Citera
2022-04-06, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Trodde det fantes bare en Alvdal-sak. Den grove barneovergrepssaken der moren Randi Sandem, nå byttet navn til Tiril Sandem, Brannvålsveien 259, og stefaren Svein Plassgård ble dømt.
Dømt ble også naboene Ketil Gunnar Tronslien, Brannvålsveien 264, og Eva Evensplass,
Brannvålsveien 271.

sitat fra artikkelen i vg : De to første styrelederne i selskapet er i dag siktet for hvitvasking og grove økonomiske forbrytelser i en annen sak, som ikke angår Dataroom.
Citera
2022-04-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Meldingene til RU viser en entusiasme som pågikk over tid og kan sees som øyeblikksbilder på hvordan han uttrykte seg og opplevde det ved ulike anledninger, før forsvinningen var et faktum. Forklaringene til RU har kommet i etterkant og kanskje i etterpåklokskapens lys. Det er jo kjent at RU har justert deler av sin forklaring underveis, blant annet da alvorets time kom for en dag med en siktelse hengende over seg.

Ja, du kan ha rett i det. Dette skrev han i en melding i august 2018:

Citat:
...] Det er en av Norges største strømleverandør jeg samarbeider med, så dette blir veldig spennende. [...]

Altså i samme måned som han sier han ga opp, og at kontakten opphørte helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in