Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-06, 22:11
Medlem
Kom ihåg att bara läkare får ställa diagnos! Är du leg läkare, Osynlige mannen!?
2022-04-06, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Kom ihåg att bara läkare får ställa diagnos! Är du leg läkare, Osynlige mannen!?
Till skillnad från dig så har jag drygt 20 års erfarenhet av att leva med barn som har diagnosen Aspergers syndrom. Min äldste hade personlig assistent hela mellanstadiet, därefter gick han resursskola i högstadium och gymnasium. Min yngste fick personlig assistent redan på dagis. Jag har givetvis upprepade gånger träffat alla andra barn som gått på mina söners skolor. Till skillnad från dig så vet jag alltså vad jag talar om. Jag har även tre vänner som är överläkare i psykiatri, om jag nu skulle behöva fråga om någonting. Men jag behöver inte själv vara läkare för att se att Gretainte är autistisk. Jag behöver inte heller vara läkare för att konstatera att A-lagarna på parkbänken har alkoholproblem. Det är lite väl uppenbart. Och jag behöver inte vara psykolog för att konstatera att du lever i en fantasivärld, där du tror att du är en viktig person som står Greta™ nära.
2022-04-06, 22:43
Medlem
Jag har även verkligt lång erfarenhet av att ha hjälpt till vid autismspektrumtillstånd, men jag gör en helt annan bedömning än du. Ser det som mest troligt att Greta har Asperger. Vad beträffar Gretas och min kontakt vet ingen i denna tråd hur den är, och så ska det även vara! Kan här säga, att för att få förtroende behöver man ge förtroende!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-06 kl. 22:51.
2022-04-06, 22:47
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Till skillnad från dig så har jag drygt 20 års erfarenhet av att leva med barn som har diagnosen Aspergers syndrom. Min äldste hade personlig assistent hela mellanstadiet, därefter gick han resursskola i högstadium och gymnasium. Min yngste fick personlig assistent redan på dagis. Jag har givetvis upprepade gånger träffat alla andra barn som gått på mina söners skolor. Till skillnad från dig så vet jag alltså vad jag talar om. Jag har även tre vänner som är överläkare i psykiatri, om jag nu skulle behöva fråga om någonting. Men jag behöver inte själv vara läkare för att se att Gretainte är autistisk. Jag behöver inte heller vara läkare för att konstatera att A-lagarna på parkbänken har alkoholproblem. Det är lite väl uppenbart. Och jag behöver inte vara psykolog för att konstatera att du lever i en fantasivärld, där du tror att du är en viktig person som står Greta™ nära.
Att Greta är en ovanlig person är otvivelaktigt. Det behöver man inte vara överläkare för att förstå. Att hon inte passar in i dina och andras mallar har verkligen blivit demonstrerat.
2022-04-06, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Att Greta är en ovanlig person är otvivelaktigt. Det behöver man inte vara överläkare för att förstå. Att hon inte passar in i dina och andras mallar har verkligen blivit demonstrerat.
Bra uttryckt om Greta!
2022-04-06, 22:57
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Bra uttryckt om Greta!
Hej, tror du vi får veta Gretas gymnasiebetyg snart?
2022-04-06, 23:00
Medlem
Citat:
Eller en kopia på ett läkarintyg som bekräftar hennes påstådda diagnoser?
2022-04-06, 23:01
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Eller en kopia på ett läkarintyg som bekräftar hennes påstådda diagnoser?
Undrar när vi får läsa hennes dagböcker?
2022-04-06, 23:09
Medlem
Citat:
När Malena har spökskrivit dem kanske? Källan till Greta™:s diagnoser är trots allt Malena. Det är antagligen därför som Greta™ tror att det heter "högfungerande asperger". Flickan har dåliga manusförfattare helt enkelt, det är den diagnos som jag ställer.
2022-04-06, 23:44
Medlem
Citat:
Ja, det tror jag. Det sägs att de ska vara mycket bra!
2022-04-06, 23:49
Medlem
Citat:
Hennes dagböcker tror jag inte Greta vill lämna ut. Sannolikt är det precis med dem som med den slutna delen av Gretas andliga invigning. Om man över huvud taget berättar om denna för någon, brukar det bara vara för den kille eller tjej som man verkligen älskar! Vad gäller högfungerande Asperger, tror jag bara att det var en ordlek, Greta gillar att skoja ibland, precis som när hon sjöng och dansade så dåligt hon bara kunde på klimatgalan!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-06 kl. 23:57.
2022-04-07, 00:06
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Hennes dagböcker tror jag inte Greta vill lämna ut. Sannolikt är det precis med dem som med den slutna delen av Gretas andliga invigning. Om man över huvud taget berättar om denna för någon, brukar det bara vara för den kille eller tjej som man verkligen älskar! Vad gäller högfungerande Asperger, tror jag bara att det var en ordlek, Greta gillar att skoja ibland, precis som när hon sjöng och dansade så dåligt hon bara kunde på klimatgalan!
Hon dansade bra och sången var inte heller dålig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in