2022-04-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Ja, 200.000. Och 90% flyttar hem igen så småningom. 20.000 blir kvar här och gifter sig med svenskar. Perfekt med lite nytt europeiskt blod i systemet.

90% flyttar inte hem, vad får dig att tro det? 90% kommer stanna resterande 10 kommer kanske flytta hem
Citera
2022-04-06, 22:53
Medlem
En neutral analys av en amerikansk soldat. Pratar om båda sidornas starka och svaga sidor.

https://www.youtube.com/watch?v=Igq2fqa7RY4
Citera
2022-04-06, 22:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Jag tror faktiskt det är rätt nära att en koalitionsstyrka av baltländer bildas och med kraft sätts in, men för att sådant skall ske utan risk för ww3 måste tempen sakta tas, och den håller i min mening på att tas nu sedan ca 1,5 vecka tillbaka.
Jag är övertygad om att planer finns och scenarios arbetas på, och att det startade redan när ledare för Polen, Slovenien och Tjeckien ganska överraskand besökte Kiev i mitten av Mars.

Tänker du dig någon form av en "frivilligkår", inte underställd de respektive nationerna eller NATO ?

För om man sätter nationernas flagga på det hela, eller att man är underställd NATO, så rör man sig på tunn is..
Citera
2022-04-06, 22:56
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Fast är det helt galet att tänka sig att flyktingströmmar som destabiliserar EU och skapar motsättningar inom och mellan våra länder är något som låg i vågskålen när man vägde för- och nackdelar med invasionen? Jag tror inte heller det var huvudsyftet men med tanke på cirkusen med Vitrysslands plötsliga turistboom av mörkare människor tror jag definitivt det är en av många faktorer man haft i åtanke.

Jag tror inte att de tänkte så. Jag tror att hela operationen skulle vara klar på 2-3 dagar (erövrat Kiev, bytt regering, skrivit ”vänskapsavtal” etc) och tanken att det skulle bli masslakt och flyktingströmmar fanns inte med i den planen. Allt gick åt pipan direkt. Dessutom verkar ju ryssarna tvinga in ukrainare in i Ryssland via korridorer och inte ut i Ukraina för vidare flykt ut i Europa. Alla flyktingar som sprids spär ju dessutom på rysshatet ännu mer, och därmed krav på kraftigare sanktioner. Och sanktioner är något som snart börjar kännas i Ryssland.
Citera
2022-04-06, 22:56
Medlem
raskenss avatar
En sak förbryllar mig.

Rätt så många är ju Pro-putin i Ryssland . Opinjonsundersöknongar visar på typ 70% är för kri....specialoperationen. men ändå ser man inte en enda manifestation för kriget över huvud taget i Ryssland. Putin borde väl inte ha så svårt att ordna fackeltåg med heilande ryssar och Z- fanor men allt lyser med sin frånvaro. Det är nånting som har gått snett i propagandan.
Citera
2022-04-06, 22:57
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vilket förmodligen inte stämde. Gaser får man mest av grönsaker.
Han fick tarmbesvär av rött kött.
Citera
2022-04-06, 22:59
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Putins hat mot väst är 10 ggr större än hans kärlek för en fattig otrogen kusin.

Alltså, ni som är bofasta på tråden ser ni inte detta?

Trodde ni på fullt allvar att Putler tänkte invadera ett jätteland med knappt 100k?

Putin vill skapa Flyktingkaos, å han kommer lyckas, pga att ingen stoppade han - 14.

Det har inget med flyktingar att göra.

Det handlar inte om vad du tycker om invandring.
Citera
2022-04-06, 23:01
Medlem
Conny63s avatar
Det fruktansvärda djävliga som hänt i Mariupol, Bucha, Borodyanka..har stärkt ukrainska armén till 200%. tror faktiskt detta gör att dom kan vinna detta krig nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
90% flyttar inte hem, vad får dig att tro det? 90% kommer stanna resterande 10 kommer kanske flytta hem

Tidigare när det kom många från Afghanistan var det bara unga män. Nu från Ukraina är det nästan bara kvinnor och barn. Det jämnar ut balansen mellan könen en hel del.
Citera
Bannlyst
Citat:

Bland araberna/negrerna är det väl under 1 procent som flyttar hem när bidrags duschen väl drar igång.

Lär nog inte bli nå annorlunda för 30 åriga Justyna med dotter. Sen lär dom väl ha hit övriga släkt framöver.

Alla är kasst utbildade, kan inte ett ord engekska/tyska och är magra.
Citera
2022-04-06, 23:02
Bannlyst
Citat:

Det är inte blattar vi snackar om här...

100% av alla ukrainare jag har snackat med, önskar att det blev fred där igen så dom kan åka hem och fortsätta där hemma precis som vanligt.
Citera
2022-04-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
En sak förbryllar mig.

Rätt så många är ju Pro-putin i Ryssland . Opinjonsundersöknongar visar på typ 70% är för kri....specialoperationen. men ändå ser man inte en enda manifestation för kriget över huvud taget i Ryssland. Putin borde väl inte ha så svårt att ordna fackeltåg med heilande ryssar och Z- fanor men allt lyser med sin frånvaro. Det är nånting som har gått snett i propagandan.

Ta dessa undersökningar med en nypa salt. Det som inte berättas är att det är en extremt hög "rejection rate", det vill säga antalet människor som avstår från att svara. Varför avstår då så många då från att svara? Jo, förmodligen för att dom är emot kriget men inte vågar säga det.

Förmodligen är folket ganska splittrat, runt 50-50 skulle jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in