2022-04-06, 21:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tx030k/ukraine_used_the_recently_captured_russian/
Vet inte om denna har varit uppe. Ukraina beslagtog en TOS-1A för en tid sedan som kan skjuta termobariska bomber. Dessa bomber har man med framgång använt mot ryska ställningar utanför Iziym.

Bra, Ukraina kan fylla på sina vapenförråd. Det behövs för de får nya trupper hela tiden.
Citera
2022-04-06, 22:03
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Inte offtopic din clown. Putins usla krig har enbart ett syfte, att skapa enorma flyktingströmmar till Norra Europa.

Å det är där vi är och tassar nu. Han har skapat 5 mill fattiga som är på väg till rikaste delarna av Europa.

Nej, hans krig har inte det syftet utan att införliva Ukraina med Ryssland. De flesta flyktingarna är internflyktingar i Ukraina, väldigt många är i Rumänien och Moldavien. Säkert 90 % kommer flytta hem igen.
Skippa nu allt snack om flyktingar, woke, USA mm. Eller starta en egen tråd om det.
Citera
2022-04-06, 22:08
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Förresten, med alla vapenleveranser ifrån väst.., är jag ensam att misstänka att man har "stealthat" iväg några MiG-29 till hemliga flygfält i Ukraina ?

(frestelsen borde finnas där)

Jag tyckte först det var onödigt att basunera ut detta med Mig29orna och skapa skrammel, men har ändrat mig om detta.
Det är troligtvis inte aktuellt att smyga in sådant, då det vore kass PR om en polsk Mig29 skulle skjutas ned och uppvisas av ryska styrkor. Riskerna är uppenbara.
Sänds offensiva vapen in, kommer det proklameras likt stridsvagnarna från Tjeckien och Polen.

Man måste pröva ryska reaktioner via massmedia och uttal innan man agerar med sådant.
Citera
2022-04-06, 22:09
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Nej, hans krig har inte det syftet utan att införliva Ukraina med Ryssland. De flesta flyktingarna är internflyktingar i Ukraina, väldigt många är i Rumänien och Moldavien. Säkert 90 % kommer flytta hem igen.
Skippa nu allt snack om flyktingar, woke, USA mm. Eller starta en egen tråd om det.

Nu ljuger du igen. Du försvarar massmördare och massvåldtäkter på barn. Skäms.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag trodde knappt att han skulle göra det eftersom det är så uppenbart vansinnigt. Men jag tror att Putin är lite sådan att han tror på högre makter. Det är inte ovanligt att den typen av personer inbillar sig att de har gudarna på sin sida. Hitler och nazisterna var också intresserade av vidskepelse och Hitler trodde han var utvald.
Man ska ju ha gudarna på sin sida om man ska lyckas med saker som de Hitler och Putin föresatte sig. Man ska med andra ord ha tur, flyt, flax — kalla't vad du vill. Gärna en osviklig intuition när det är dags att spela. Man måste sätta allt på ett kort, och vinna. Men:
Citat:
Men tidpunkten på året kunde inte varit sämre vald. Pansarvagnarna körde fast i leran och var tvungna att köra på vägarna där de var enkla byten för Ukrainarna.
Detta tyder på att det är något som inte vill sig riktigt.
Citera
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Haha. Vi har redan 40k här. Dom kommer inte ha ett drit att komma hem till dom flesta.

Ribbenvik sa i lördagsintervjun att han hoppades under 150k, men trodde 200k till nyårsafton.

Ja, 200.000. Och 90% flyttar hem igen så småningom. 20.000 blir kvar här och gifter sig med svenskar. Perfekt med lite nytt europeiskt blod i systemet.
Citera
2022-04-06, 22:10
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV

Ursäkta???
Citera
2022-04-06, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV

Märks att du blivit ignorerad hela jävla dagen.. nivån på dina inlägg börjar fanimej bli ordentligt pinsamt.
Citera
2022-04-06, 22:14
Medlem
Tvonds avatar
Intressant att TDF uppehöll sig i Borodyanka under hela den ryska ockupationen. Man låg och tryckte under jord på dagar och genomförde nattliga räder mot ryssarna med hjälp av jag antar mörker hjälpmedel något som ryssarna verkar sakna till stor del.

Citat:
In Borodyanka, the Kyiv region, local Territorial Defense fighters decided to stay underground despite Russian occupation.
Every night civilians heard the sounds of fierce shootouts.
The militia lurked in the town and continued engaging the enemy again and again.
Citera
2022-04-06, 22:21
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Inte offtopic din clown. B]Putins usla krig har enbart ett syfte, att skapa enorma flyktingströmmar till Norra Europa.[[/b]

Å det är där vi är och tassar nu. Han har skapat 5 mill fattiga som är på väg till rikaste delarna av Europa.
Du menar allvar när du säger att "Putin startade kriget i syfte att skapa enorma flyktingströmmar till Norra Europa"? Det är den så kallade specialoperationen enligt dig?

Off-topic: Hitler var inte vegan, han åt grönsaker ibland för att köttkonsumtion gav han gaser.
Citera
2022-04-06, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Du menar allvar när du säger att "Putin startade kriget i syfte att skapa enorma flyktingströmmar till Norra Europa"? Det är den så kallade specialoperationen enligt dig?

Off-topic: Hitler var inte vegan, han åt grönsaker ibland för att köttkonsumtion gav han gaser.

Putins hat mot väst är 10 ggr större än hans kärlek för en fattig otrogen kusin.

Alltså, ni som är bofasta på tråden ser ni inte detta?

Trodde ni på fullt allvar att Putler tänkte invadera ett jätteland med knappt 100k?

Putin vill skapa Flyktingkaos, å han kommer lyckas, pga att ingen stoppade han - 14.
Senast redigerad av Hitler.was.a.vegan 2022-04-06 kl. 22:31.
Citera
2022-04-06, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Dom håller alltid denna parad för att fira sin seger över nazi tyskland inte över Ukraina...
Det sker varje nytt år.
Det var väl uppehåll i några år efter Sovjets kollaps, dom återupptogs som steg 1 av Putins storryska drömmar. Redan då sade jag att dåren drömde sig tillbaka till storryska dar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in